Auteur |
Bericht |
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
chiptuning 964
Onze 964 is voorzien van een Rs-koppeling met vliegwiel, cup-uitlaat en een K&N luchtfilter.
Nu heeft de 964 soms onder het rijden bij afremmen de neiging om uit te willen vallen. Dit heeft te maken met het vliegwiel heeft Wolbert verteld.
Nu wilde we de 964 gaan laten chippen om van dit probleem af te zijn en wat meer vermogen moet ook mogelijk zijn met de dingen die al vervangen zijn.
Nu is alleen mijn vraag met wie hebben jullie goede ervaringen?
Ziptuning?
Steve Wong?
Ik hoor het graag,
_________________________________________ Groeten Pascal
|
30 nov 2008 23:09 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
tuning
Rij naar een rollerbank waar ze kennis hebben van en laat je eigen chip aanpassen.
Mocht je dit te moeilijk vinden zijn de chips van Wong wel oke volgens de mensen van rennlist, zipp ken ik niet.
Maar optie 1 is de beste, kan je wel beekracing aanbevelen.
|
30 nov 2008 23:20 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Ik heb ook de chip van Steve Wong, en die bevalt prima. Is geprogrammeerd conform mijn setup, Katvervanger, Cuprohr, K&N filter en 98 Ron (BP Ultimate).
Met de G-Pipe erbij is het nog heftiger, alleen het geluid wordt dan asociaal hard, en erg vermoeiend na verloop van tijd.
Hele setup zit er nu ruim een jaar in/op en rijdt een stuk prettiger.
Rob
|
01 dec 2008 0:17 |
|
|
RGJC4
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
|
@Fonz:
Merk je nu ook dat de auto iets aan vermogen heeft gewonnen? ik zit nl ook aan een chip te denken en heb dezelfde set-up als jij.
|
01 dec 2008 2:50 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
98 tanken doen we nu ook al, dus dat maakt niet uit.
Het gaat mij erom dat het bijna uitvallen van de motor verholpen word.
Maar het is dus mogelijk om de originele chip te laten aanpassen?
Er zijn toch wel meer mensen die hun 964 hebben laten chippen?
_________________________________________ Groeten Pascal
|
01 dec 2008 20:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Peut 98 zal niets uitmaken.
Een normaal vliegwiel wel.
Mail anders Steve Wong, ik had binnen een dag antwoord....
_________________________________________ oud is beter
|
01 dec 2008 20:39 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Aanpassen
Het is inderdaad mogelijk om jouw chip aan te laten passen, dat is zelfs nog beter dan een uni chip te nemen. Deze chip is namelijk gemaakt voor goe gemeente.
|
01 dec 2008 21:31 |
|
|
Fonz
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
|
Jazeker merk je dat
Ik vond de 964 wat "saai" rijden in het begin vergeleken met de 3.2 die ik daarvoor had. Natuurlijk was hij sneller, maar ik miste de kick bovenin de toerentallen van het progressief versnellen. Met de chip (en de overige aanpassingen) heb je wel weer een "extra versnelling" als hij op toeren komt.
Woon vlak bij de Duitse grens dus maak regelmatig een ritje die kant op, en de top is ook gestegen. Haal nu vrij gemakkelijk 280km op teller ( en hij kan verder volgens mij, maar de vrije weg is dan meestal al weer bezaaid met achteruit rijdende spookrijders ).
Dus ik vind het een geslaagde aanpassing
Trouwens de stationaire loop is ook veel regelmatiger.
Rob
|
01 dec 2008 21:50 |
|
|
Porsche911
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
|
Oke bedankt
ik ga eerst maar is de originele chip goed laten afstellen dan, kijken wat ze ermee kunnen.
Nu nog iemand die er echt verstand van heeft.
_________________________________________ Groeten Pascal
|
01 dec 2008 23:27 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Lijkt me verstandig
_________________________________________ oud is beter
|
01 dec 2008 23:35 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
verstand
Rij ff naar Beekracing in Den Haag zitten in het Forepark, wel eerst even bellen, reserveren is echt benodigd. Klaas zal de afstelling doen op de rollenbank.
Laatst bijgewerkt door Gizmo op 02 dec 2008 8:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
02 dec 2008 0:13 |
|
|
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen... en uiteraard de prijs ik vind mn 951 nl sneller aanvoelen dan mn 964.. zou niet zo moeten zijn toch...?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
02 dec 2008 0:39 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Ik heb ook eentje met chiptuning alleen die van mij loopt stationair erg onregelmatig vooral als die warm is. iemand ervaring ???
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
04 dec 2008 22:23 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Uni
Komt vaak voor bij een RS vliegwiel, maar ook voor jou geldt lkkr je chip aan laten passen aan jouw motor.
|
04 dec 2008 22:55 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tje er zal dan toch iets niet helemaal goed zijn.een rs heeft ook een rs vliegwiel en die draaid wel.even heel nuchter bekeken.
anton964
|
05 dec 2008 0:10 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
RS
Hehe de chip mischien?? en nog veel meer onderdelen die anders zijn.
|
05 dec 2008 1:17 |
|
|
horn
PF #57
|
deurbekleding bijvoorbeeld...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 dec 2008 1:17 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hoeveel pk heeft een rs dan origineel?
anton964
|
05 dec 2008 11:31 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
260PK
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 dec 2008 12:20 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja een standaard 964 gaat daar nog vlot overheen.de mijn gaf na de revisie 286 pk.
ik zou het gewoon in de afstelling zoeken.zijn er toch meer met zoeen vliewiel zonder problemen.
anton964
|
05 dec 2008 12:31 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
standaard
laten we het erop houden dat een standaard 964, 250PK heeft. Bij mij had Erwin van Renntech het gemonteerd en had ik nergens last van. Maar op Rennlist is het een bekend euvel dat de motor gaat zoeken en de oplossing ligt vaak in de chip.
|
05 dec 2008 17:13 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik had het ook niet over een standaard 964, maar over een standaard 964 RS.
En een standaard 964 incl. optimalisatie zal best snel over die 260 PK heengaan.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
05 dec 2008 17:35 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Rs
Had ik wel gelezen, maar had het tegen Anton.
|
05 dec 2008 17:54 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
is niet nodig die van mij is helemaal origineel.heeft al op verschilende rollerbanken gestaan zoals die van van kronenburg.
anton964
|
06 dec 2008 0:36 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
RS
Wat denk je als ze een RS op de bank zetten, dat ie dan bij 260 stopt nadat deze ook is gereviseerd??
De mijne zonder revisie en 188.000/km heeft er 293 lkkr boeien, het is feit een rs loopt gewoon harder.
|
06 dec 2008 1:48 |
|
|