Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 16:32

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Verzekering op 2ehands porsche, jaar of km's? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Verzekering op 2ehands porsche, jaar of km's?
Heren en Dames,

Ik weet dat het bij porsche dealers mogelijk is om garantie te krijgen van bijvoorbeeld een jaar op je 2ehands aankoop. Of dit is geregeld via porsche (als auto jonger is dan 9 jaar) of de dealer geeft zelf de garantie.

Maar hoe zit het met de Kilometers die per jaar gereden worden? Ik kan me voorstellen dat er aan die garantie een max aantal Kilometers hangt maar het tegenovergestelde is voor mij meer van belang. Mijn planning is namelijk de porsche als hobby auto voor de zondags te gebruiken en ik wil maximaal 5000 Km per jaar rijden.

Zou je geen garantie kunnen afspreken op basis van Km's? Dus een garantie voor bijvoorbeeld de eerste 10.000 of 20.000 Km. Hierin zal ook afgesproken kunnen worden dat je de auto in onderhoud houdt bij dezelfde dealer.

Ik vraag me af of er zulk soort regelingen worden getroffen of bekend zijn bij jullie, het gaat mij vooral om garantie op de motor en de versnellingsbak. Of moet je, je niet teveel zorgen maken om garantie en gewoon AKK doen en de auto kopen wanneer deze goed uit de test komt?

Groet,

Martin

01 dec 2008 16:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Verzekering op 2ehands porsche, jaar of km's?
bmc schreef:

Zou je geen garantie kunnen afspreken op basis van Km's?

In theorie kan dat. In de praktijk zal eerder gekozen worden voor 6 mnd en 20.000 km, wat het eerst komt.

Bij Porsche garantie is er alleen de bepaling tot maximaal 200.000 km (km-stand).

Aantal kilometer met onbeperkte looptijd zal je niet snel geregeld krijgen.

01 dec 2008 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Citaat:
In theorie kan dat. In de praktijk zal eerder gekozen worden voor 6 mnd en 20.000 km, wat het eerst komt.

Ik zou meer tevreden zijn met 2 jaar 10.000 Km. En goed bekeken lijkt me dit ook niet echt slecht voor de dealer (10.000 Km i.p.v. 20.000 Km garantie).

Zoals ik hierboven ook al zei, om de dealer dan weer tegemoet te komen zou ik de jaarlijkse beurten ook bij hem uitvoeren, dan heeft hij ook overzicht op waar hij garantie op geeft.

Ik ga er tezijnertijd gewoon eens goed over praten met de betreffende dealer maar persoonlijk lijkt het mij niet onmogelijk. Ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de prijs van de auto, zit deze in de onderkant of bovenkant van de markt.

Groet,

Martin Ottens

01 dec 2008 17:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
bmc schreef:
persoonlijk lijkt het mij niet onmogelijk.

Ik heb het ook niet onmogelijk genoemd... Alleen zul je e.e.a. niet zo makkelijk geregeld krijgen denk ik.

Van de andere kant: het is een buyers market vandaag de dag...

01 dec 2008 17:05
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]