Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 7:37

Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
911 blijkt deels overgespoten; Waardevermindering? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
Het is simpel. Koop een lakmeter and alles boven de 15 micron is niet in de Porsche factory gedaan.

Maat van me heeft een cayman S van july 2007. Ik heb hem zo gek gemaakt dat hij van alle ellende naar een 996 turbo S cabriolet ging kijken hier bij OPC Nottingham.

Zijn cayman had 20 000 km en het opc ging meteen: alle velgen opnieuw spuiten en de front valance opspuiten.

Ik herinnerde het verkoop mannetje eraan dat de wagen was uitgerust met een plastic film zodat de steenslaag niet in de lak sloeg. "Maakt niet uit, Meneer: dit is standard policy als we de garantie willen geven. Ook leggen we nieuwe banden, zelfs als ze maar 1000 km hebben gelopen."

:shock:

Ergo: alles wat tweedehands bij een OPC staat, heeft wellicht cosmetisch werk gehad.

Groetjes,

Bert

01 dec 2008 3:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wel erg kort door de bocht. Mijn auto is een OPC auto en ik kan je verzekeren dat er niks cosmetisch is bijgewerkt.

01 dec 2008 13:36
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Dat dénk je... :twisted: :wink:

01 dec 2008 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Boeie of hij (deels) over gespoten is of niet. Belangrijker is waarom :!: de auto (deels) is overgespoten.

Is het een krom gebakkie, dan wordt het een ander verhaal, maar kleine parkeerschade's of steenslag, so be it. HET IS EEN GEBRUIKSVOORWERP. Anders moet je er niet mee rijden maar in een glazen vitrine zetten en er lekker naar gaan kijken.

De oudjes zoals een 356 zitten toch ook niet in hun eerste lak :roll:

01 dec 2008 14:50
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Loslatende lak is natuurlijk iets om over te klagen.

Maar deels gespoten lijkt mij, tenzij daar iets expliciet over staat opgenomen, geen enkele reden om je druk te maken (dan heb ik het over alleen spuiten, niet over een kortgereden auto).

Zelfs nieuwe auto's worden geregeld deels overgespoten geleverd... Je denkt toch niet dat als de door jou bestelde auto bij het transport een lakbeschadiging heeft opgelopen je een andere auto krijgt geleverd?

01 dec 2008 14:58
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Devils son schreef:
Je denkt toch niet dat als de door jou bestelde auto bij het transport een lakbeschadiging heeft opgelopen je een andere auto krijgt geleverd?

Je wilt dan ook niet weten hoe vaak en hoe veel er schade aan 'n auto komt tijdens transport :wink:

01 dec 2008 15:46
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
TD (zonder I) schreef:
De oudjes zoals een 356 zitten toch ook niet in hun eerste lak :roll:

Maar wel in "Huize de Avondzon"

01 dec 2008 15:55
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Wat denken jullie :?:

Een nieuwe truck Terberg wordt 5 minuten terug afgeleverd, zie gelijk een kleine schade aan de rechterkant :oops:
Ja zegt de chauffeur die hem kwam afleveren, zag een paaltje over het hoofd :shock:
Zonde, maar even bijspuiten het is niet anders :wink:

01 dec 2008 17:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Wil jullie gezicht wel eens zien als je erachter komt dat de li zijkant van je 1,5 jaar oude tweedehands GT3 is overgespoten... Tja paaltje meneertje, zegt de dealert. Maakt niks uit toch? Kan gebeuren toch? :roll: :wink:

01 dec 2008 17:42
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Lekker belangrijk!

Als je het zelf nieteens door heb, waarom is dit dan een probleem? Tis wat anders als je jezelf eraan stoort, maarja dan had je hem niet gekocht. Ennuh t is en blijft een auto van 8 a 9 jaar oud he!!!

Waardevermindering :shock: :? die heb je met een 996 toch wel al snel....... :lol:
:wink:

01 dec 2008 20:08
Profiel
Bericht 
Lekker belangrijk? Nee leuk is dat, aan een koper gaan uitleggen hoe het zit met dat overspuiten terwijl je dat zélf niet eens wist toen je 'm voor veel geld bij de officiële dealert kocht.

Zoals hierboven al gemeld: ligt natuurlijk wel aan de omvang en de reden van het overgespotene.

De topicstarter heeft zich in dit draadje al een tijdje niet meer gemeld trouwens. :roll:

01 dec 2008 20:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
Je wilt dan ook niet weten hoe vaak en hoe veel er schade aan 'n auto komt tijdens transport :wink:

Heb in mijn studententijd 's nachts auto's van de Nissanboot gereden. Heb idd versteld gestaan hoeveel auto's langs de muur schaaften of tegen een hek gezet werden. Maar ja, we waren ook allemaal studenten met net een rijbewijs en (bijna) geen rijervaring... :shock:

Bij nieuwe auto's is het wat mij betreft 'wat niet weet wat niet deert'. In een restaurant valt ook je biefstukkie wel eens op de vloer ipv vanuit de pan in één keer op je bord... Als ze de haren er maar afwrijven en ik het niet merk... :twisted: Maar als je zoals Molen door de verkoper een beschadigde auto geleverd krijgt zou ik er toch wel van balen. Zeker als het mijn eerste nieuwe prive Porsche zou zijn waar ik lang voor gespaard zou hebben... :? :cry:

01 dec 2008 21:08
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Goede verhalen over gehoord over die Nissanboot. Lekker gassen met nagelnieuwe 300ZX-en :mrgreen:

01 dec 2008 21:15
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
0 km op de teller en dan van 11 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends auto's van de boot rijden. Betonnen wokkel door, 6 verdiepingen naar beneden (terwijl de muur echt alle kleuren van de stalenkaart had :wink: ), 3 km gassen, parkeren op een groot terrein, in het busje terug en dan Goto 10 (om in Basic te praten :lol: ). En dat de hele nacht. Werd echt een hoop schade gereden :shock:

01 dec 2008 21:24
Profiel
Bericht 
Wat een helden bijbaan! :!:

01 dec 2008 21:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Een heerlijke Carrera 3.o targa en nog wat ander porsche gedonder
kort by Newark-on-Trent, U.K
Bericht 
maurice schreef:
Wel erg kort door de bocht.

Accoord, het is een generalisatie maar ik ga liever uit van dit principe om prettig verrast te worden dan omgedraaid....

;)

Bert

02 dec 2008 1:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2