Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:09

Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche <--> Nissan GT-R 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
:lol: 8)

06 okt 2008 21:53
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Stijn van Kooten schreef:
:lol: 8)

Heb ik gedaan , kwam daar iets geks tegen , een Jacquar met een Aston Martin embleem , en nog gekker volgens mij op een circuit :lol:

07 okt 2008 8:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Reactie van Nissan op de autoweek website:

Citaat:
Nissan reageert op aantijgingen Porsche
10 oktober 2008 · Tekst Alexander Inia

Het zint Nissan maar niets dat Porsche hen beschuldigt van ‘vals spelen’ met de rondetijden van de GT-R op de Nordschleife. Vandaar dat het Japanse merk nu met een officiële reactie op de aantijgingen van Porsche komt.
“We zijn ons er van bewust dat andere fabrikanten GT-R’s kopen om te testen,” meldt Nissan, “maar ook zij moeten zich houden aan onze adviezen om de auto eerst goed in te rijden. Daarnaast is goed onderhoud noodzakelijk om het maximale uit de GT-R te halen. We bieden alle kopers trainingen aan om dat te bereiken en zijn ook bereid om andere autofabrikanten uit te leggen wat het potentieel van onze GT-R is.”
Porsche beschuldigde Nissan ervan een GT-R op racebanden naar de Nordschleife te hebben gestuurd om het toenmalige ronderecord van 7:29 minuten neer te zetten. Om te kijken of de vermoedens klopten, heeft Porsche een Amerikaanse GT-R gekocht en deze samen met een 911 Turbo en een 911 GT2 de ring opgestuurd. Porsche zegt met de Nissan een tijd van 7:54 minuten te hebben neergezet, bijna een halve minuut trager dan de recordtijd. De Porsche-testrijders deden met de 911 Turbo en 911 GT2 respectievelijk 7:38 minuten en 7:34 minuten over een rondje Nordschleife.

Lijkt wel een oude Ferrari...rustig inrijden en meer in de garage dan op de baan :mrgreen:

10 okt 2008 12:08
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/2152436/__Nissan_gevleid_door_Porsche__.html

De mensen van Porsche verdenken de Japanse collegae ervan andere banden te hebben gebruikt. Iets van semi-slicks. Nissan zegt dat de aanwezige banden "voor de klanten beschikbaar zijn".

'Beschikbaar voor klanten'. Oftewel, geen standaard-banden.

13 okt 2008 16:06
Profiel
Timeless
Bericht 
Onbetrouwbaar die autogasten van de reizende zon , geef mij maar die Gruntlichkeit dude's :!:

13 okt 2008 16:39
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
De Telegraaf schreef:
Porsche verdenken de Japanse collegae ervan andere banden te hebben gebruikt. Iets van semi-slicks. Nissan zegt dat de aanwezige banden "voor de klanten beschikbaar zijn". Wordt ongetwijfeld vervolgd.

En welke banden liggen er op een GT2 en GT3 bij Porsche :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 okt 2008 20:47
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
MS964 schreef:
De mensen van Porsche verdenken de Japanse collegae ervan andere banden te hebben gebruikt. Iets van semi-slicks. Nissan zegt dat de aanwezige banden "voor de klanten beschikbaar zijn".

Zo lust ik er nog wel een paar. Als je die redenatie volgt dat kun je ook een F1 auto als beschikbaar omschrijven. Met een dikke zal geld koop je morgen een team. Ferrari misschien niet maar andere teams zijn echt zum haben. Boefjes zijn het!

14 okt 2008 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Eindelijk .......The Truth........

zie hier en huiver.....

:shock: http://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/thetruth030/

In iedergeval...The Truth is Out There!!

Citaat:
Weer wat olie op het vuur

ich frag mich mal wie die GT-R Fans erklären das der GT-R in der Hand von einem 4fachen Formel 1 Weltmeister versagt?

Quattroroute Itlaien
Vergleich 997 GT2, F430 Scuderia, LP560-4, GT-R

Testfahrer... Alain Prost 4facher Formel 1 Weltmeister
Teststrecke Vairano Italien
Bei dem test stellte er einen neuen Rundenrekord für Produktionsfahrzeuge auf.

F430 Scuderia 1:15.159min
997 GT2 1:15.528min
LP560-4 1:15.714min
GT-R 1:17.600min

gefahren am selben Tag unter identischen Bedingungen von einem Weltklasse Vollprofi der als Franzose die Sache relativ neutral angehen konnte.

TopGear ist eine schlechte Referenz... die Strecke hat einfach zu unterschiedliche Bedingungen und da sie stehenden start haben sind alle AWD Fahrzeuge beim anfahren erstmal im Vorteil. Dort wurde nie der 997 GT2, 997GT3, 997 GT3RS getested... die letzte 911er Zeit die dort im trockenen gefahren wurde war der 996 GT3 RS mit 380PS.

Zu best motoring muß man nicht viel sagen, die Qualität der Fahrer ist einfach zu unterschiedlich. Wenn Herr Gan-San mitfährt ist er fast immer der schnellste egal in welchen Auto er sitzt. Wenn der im NSX-R sitzt gewinnt er damit gegen weit überlegene modern Supersportwagen. Sitzt er mal in einem 996 GT3 (wie beim Superbattle am Fuji raceway) ledert er damit einen NSX-R gefahren von einem anderen Japaner übelst ab(2 Sekunden schneller als der NSX-R).

Dazu kommt das fast überall der GT-R der internationalen Autopresse ein Jahr vor Markteinführung in Form von Pressefahrzeugen für Time Attack Rennen zur Verfügung gestellt wurde... in den USA, in UK, in Italien etc... ironischer weise wurde kein einziger GT-R der deutschen Autopresse zur verfügung gestellt. Sportauto durfte mal einen der drei Prototypen fahren und Horst von Saumar kam auf 7:50min am Ring... weder sportauto, sportscars, Autozeitung, powercar, auto motor und sport, Autobild etc. konnten Producktions GT-R Rennstreckentest machen.
Das in Deutschland wo mehr Autos von der Autopresse auf der Rennstrecke getestet werden als im rest der Welt zusammen.

http://www.fastestlaps.com

hat 2587Rundenzeiten von Serienfahrzeugen aus aller Welt gefahren auf 61Rennstrecken aufgelistet.... 1297Rundenzeiten stammen von deutschen Autozeitschriften und Autosendungen...

Da ist es schon erstaunlich das nicht ein einziger deutscher GT-R Rennstreckentest auftaucht..

wel gek allemaal....de duitser mogen blijkbaar niet met de GT-R rijden.... :? :?

30 nov 2008 23:54
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
:salut: Dus toch geen Porschekiller dus, die GT-R. :wink: Op zich niet zo boeiend, zo'n Datsun zal me werkelijk aan m'n r**t roesten zelfs al is 'ie sneller, maar het wordt wel interessant als Datsun het tegenovergestelde claimt. :?

01 dec 2008 1:15
Profiel
Westervoort
Bericht 
Skylines staan wereldwijd toch ook al jaren aan de top wat snelheid betreft, dus het verbaast me geenzins dat deze GT-R mee kan strijden om de snelste plaatsen.
Vind dat allemaal geen reden om zo neerbuigend tegenover Nissan te doen...vind 't zelfs een beetje kinderachtig.
Een héél andere smaak auto, maar zeker een klasbak voor in verhouding erg weinig geld.

01 dec 2008 8:27
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Mee eens Jurgen.
Ik vind de GTR niet erg mooi, maar ik denk dat hij toch wel een icoonstatus krijgt. Ik denk dat het meer een GT zal zijn dan een Porsche. En los van de looks is het vrees ik wel degelijk een egducht concurrent als sportauto. Reken maar dat je opvalt als je in deze auto voorbij komt rijden. Maar inderdaad, een stijl-icoon vind ik het dan weer niet 8) .

01 dec 2008 8:58
Profiel
Timeless
Bericht 
Afkomst verloochent zich nooit , recht zal zege vieren 8)

Laatst bijgewerkt door amandus op 01 dec 2008 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.

01 dec 2008 9:33
Profiel
Bericht 
HV schreef:
Mee eens Jurgen.
Ik vind de GTR niet erg mooi, maar ik denk dat hij toch wel een icoonstatus krijgt. Ik denk dat het meer een GT zal zijn dan een Porsche. En los van de looks is het vrees ik wel degelijk een egducht concurrent als sportauto. Reken maar dat je opvalt als je in deze auto voorbij komt rijden. Maar inderdaad, een stijl-icoon vind ik het dan weer niet 8) .
Om de lelijkheid... :roll:

Ik vind hem dus echt niet mooi, maar ondanks zijn looks is het een goede auto voor weinig geld :!:

01 dec 2008 9:57
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jurgen schreef:
dus het verbaast me geenzins dat deze GT-R mee kan strijden om de snelste plaatsen.

Nou, als je de specificaties beziet is het al heel wat dat de GT-R met de turbo mee kan doen en zie ik niet in hoe de GT-R voor het record zou kunnen gaan. Dat blijkt overigens ook niet te kunnen, logisch, want de natuurwetten gelden ook voor Nissan.

Het is natuurlijk beschamend dat Nissan liegt over de prestaties van de GT-R. Daar had Porsche niet op moeten reageren, maar ik vond het ook bizar dat (sommige) autobladen de claim overnamen zonder enige reserve.

Wat de auto betreft: niet voor mij, zelfs al zou deze de snelste tijd werkelijk neer kunnen zetten. Op zich is het technisch net als de vorige GT-R een hele interessante auto (waarbij de laatste versie redelijk doorgeslagen lijkt op basis van de tests, aangezien het kennelijk een "point and shoot" auto is geworden en ik liever eer van een rondetijd heb), maar het uiterlijk spreekt niet aan en het feit dat de auto van binnen een playstation gevoel op roept... ik weet het niet. Ik heb zelf ook een PS3, maar de gemiddelde playstation-bezitter lijkt mij niet de doelgroep van een GT.

Ik heb er dus zogezegd een "Veyron"-gevoel bij, met het verschil dat ik de GT-R de speelgoed versie van de Veyron vind.

01 dec 2008 11:08
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Jurgen schreef:
(...)Vind dat allemaal geen reden om zo neerbuigend tegenover Nissan te doen...vind 't zelfs een beetje kinderachtig.

Dat op zich niet, maar als je zo arrogant je auto presenteert zoals Nissan dat nu deed met de GT-R, en je kan het vervolgens niet waarmaken, dan kan je zulke reacties wel verwachten. Daarbij was Nissan's reactie (ook heel kinderachtig) er een van 'dan moeten ze bij Porsche eens leren rijden'. :roll:

Citaat:
Een héél andere smaak auto, maar zeker een klasbak voor in verhouding erg weinig geld.

Mij schiet iets te binnen met een aap en een gouden ring.... :wink:

01 dec 2008 12:45
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
ik zei de gek schreef:

Ik zeg Corvette... ; eenzelfde "plastic"-gevoel, óók érg snel, én zeker een icoon.

Geeft iemand mij gelijk of komt ook hier jullie hautaine gedrag weer naar boven? 8) :wink:

01 dec 2008 21:48
Profiel
Timeless
Bericht 
Ik geef je gelijk , heeft meer identiteit , de auto maakt meer een statement dan Nissan , deze mist de geschiedenis die de Corvette rijk is . Vind de corvette een Icoon en de Nissan een Wannabe uit Japan met hoop plastische chirurgie om zijn afkomst te verdoezelen...... :ncool:

01 dec 2008 22:09
Profiel
Westervoort
Bericht 
Denk aan de R32, R33 en R34...doen echt al een poosje mee.

Afbeelding

01 dec 2008 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Nissan maakt al Skyline's vanaf eind jaren 60. Midden jaren 80 was er niks wat ook maar bij een Skyline in de buurt kwam op de circuits van zo'n beetje heel Azië.. :wink: een beetje meer respect voor die Japanners graag :D Ik ben een echte Porsche fan, maar ik vindt het toch wel goed waar Nissan mee bezig is. Bij Porsche heb ik de laatste tijd meer het gevoel dat aandelen hun in het bloed zit i.p.v. racen.. :roll: :wink:

01 dec 2008 23:05
Profiel
Timeless
Bericht 
Denk dat je ook een beetje aandelen in je bloed moet hebben om je toekomst een beetje versterken . Denk dat het een manier is om de toekomst verstevigen. Vind dat ze met de 997 een keihard statement hebben gemaakt voor de toekomst.

Het gaat niet over disrespect maar over het feit emotie en beleving . Daarin loopt Nissan mijn insziens in achter , kan ook niet anders gezien het feit dat de 911 al 40 jaar een icoon is en de maatstaaf in sportauto land .

Natuurlijk is Nissan een PK monster met wegligging en compuHightech , maar het blijft een Japanner.

het feit dat de R32 enz al een tijdje mee lopen is mij overigens niet opgevallen , vraag mij wel af als bv The Fast en The Furieus niet uit was gebracht en andere slide filmpjes of Nissan dan ook zo " Hot " was geweest :roll:

01 dec 2008 23:22
Profiel
Groningen
Bericht 
Afbeelding

Was ook best een leuke auto.

Voor wat betreft the Skyline, die was al lang en breed een icoon voordat prutfilms als The Fast and the Furious etc. uit kwamen. Feit dat hij hier niet geleverd werd heeft er wellicht voor gezorgd dat dat aan velen hier voorbij is gegaan. :wink:

01 dec 2008 23:51
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Kan er niet zo wakker van liggen.
Tuurlijk is de Nissan absoluut een monster en technisch een hoogstandje. Je kunt het wel proberen te ontkennen maar de feiten liggen er nu eenmaal. En ik denk dat Porsche zich best achter de oren krabt dat die Jappaners voor een fractie van de prijs van een hele dikke 911 een auto in elkaar knutselen die massa's high tech aan boord heeft en ook nog eens heel knap presteert.
En dat je alleen met een Porsche emotie zou ervaren is natuurlijk regelrechte onzin. Als dat zo was dan was het geen emotie meer. Durf te wedden dat er mensen zijn die helemaal uit hun dak gaan in zo'n GT-R. Hetzelfde zoals er mensen zijn die inderdaad helemaal lyrisch zijn van een Corvette en een 911 maar een oubollig concept vinden. Nou en :!:

Ik vind de techniek die ze in de GT-R hebben gestopt een geweldig stukje ingenieurs werk en reken maar dat je dat over enkele jaren ook op Europese auto's gaat zien. Ben benieuwd wat de reacties hier zijn als Porsche het G-kracht corrigerende onderstel onder een 911 gaat zetten. Dan zal het wel ineens een stuk top kwaliteit zijn.

Neemt niet weg dat ik zo'n Nissan ook niet op mijn oprit zal zetten. Maar ik ga niet ontkennen dat het een beest van een auto is.

02 dec 2008 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
997 keihard statement? :roll: Een supermooie wagen hoor!, maar niet superieur, wat hij eigenlijk als Porsche zijnde wel hoort te zijn..
In Azië is de Skyline wel degelijk een icoon, net als de 911 in het Westen.
De emotie etc. is natuulijk wat je er zelf van maakt. Toyota, Nissan, Mitsubishi hebben allemaal een minstens zo lange historie als Porsche en ze zijn al lange tijd technisch toch een stapje verder dan de Europeanen.. en nee, ik rij geen Japanner :wink:

02 dec 2008 0:04
Profiel
Timeless
Bericht 
Begrijp niet dat ik van Nissan/Toyota en Mitsubishi geen sportmodel kan onthouden vanaf 1963 t/m plus minus 1990 , gelukkig kan ik dat van Porsche wel... :wink: Nog maar niet te spreken dat de motor aan de vekeerde kant zit , hoor ik niemand over , onbegrijpelijk :!:

Het japanse spul is niks , was niks en zal nooit iets zijn :bang:

De wijsheid bestaat uit slechts één enkel iets : weten dat een Wijze Rede regeert , ondanks alles en dat is Porsche . :wink:

Ben blij dat ik niet op Japans Kimono Sushi Nikkei Yen Forum zit :mrgreen:

02 dec 2008 9:01
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Amandus toch.Beetje kortzichtigheid is jou niet vreemd. :wink:
Dat jij het niets vindt, accoord,maar credits gaan gewoon naar de GT-R.
Zoals Auke al aangeeft is het een icoon.
Wat de 911 voor velen hier is,is de GT-R in Azië.
Niets meer of minder.
Bekende van me heeft zo'n apparaat besteld, ik ben iig.heel erg benieuwd hoe dat rijdt.

02 dec 2008 10:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende