Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Denk het niet ;-) Weet wel dat die karren waarmee ze de kramen aanvoeren STALEN wielen hebben. En dat ze dat weigeren aan te passen. Ben er wel eens rond opbouwtijd geweest (niet geheel nuchter overigens) en het lawaai is echt afgrijselijk.

Maar goed: de huizenmarkt in 020 is zwaar overspannen geweest en met maar ca. 33% koophuizen was er in alle segmenten meer vraag dan aanbod. En daarom gingen al dat soort appartementen als warme broodjes. Een huis huren tussen de 300E en 1200E per maand is zo goed als is zo goed als onmogelijk. En <300E moet je vanaf je 10e op de wachtlijst. Dus dan moet je wel kopen. Kennis van me kijkt nu in de Pijp naar instap appartementje maar ik heb hem toch geadviseerd om even te wachten!

25 nov 2008 23:21
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Hoor net op NOVA dat de NVM voor 2009 een prijsdaling van gemiddeld 5% verwacht...

03 dec 2008 23:21
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Nou dat valt dan erg mee als dat werkelijk zo zal zijn.

03 dec 2008 23:26
Profiel
Timeless
Bericht 
Had het ook gelezen , vind het wel een beetje vaag , welke prijsklasse gaat ie zakken ....in alle of alleen alles boven de 6 ton euri , of alleen 3 ton . Denk zelf dat alles boven de 8 ton een knauw gaat krijgen , niet van 5% maar misschien wel meer .....

Kan mij herinneren dat we al eerder een discussie hebben gevoerd over het reguleren van de hyp rente door de staat , blijf dat een goed idee vinden , geeft stabiliteit en vertrouwen wat kan leiden tot aankoop . Wel natuurlijk als de banken weer wat makkelijker hyp gaan verstrekken :roll:

03 dec 2008 23:27
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Tsja, als je net een huis gekocht hebt met 125% financiering is het FF slikken, zeker na een aantal jaren met alleen maar giga stijging.
Maar een correctie is imho bijna onvermijdelijk. Voor starters (en dat zijn o.a. MIJN kinderen) is een eerste huis vrijwel niet meer te financieren. Mijn dochter en haar vriend hadden (ondanks twee redelijk goede inkomens) toch echt een borgstelling van Pa nodig om hun appartementje te kunnen betrekken. En dan heb ik het hier nog maar over een dorp als Oosterhout.
Zodra de onderkant van de markt stokt, werkt dat dubbel door naar de duurdere klassen.

Overigens, NVM cijfers met een korrel zout, totdat het kadaster met haar bevindingen komt. Zou zomaar nog veel erger kunnen zijn.

Maar, ik ben het eens met gast, blij ben ook ik er niet mee........

03 dec 2008 23:43
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Ik moet het eerst nog eens zien.

Daarnaast is het niet iets om je druk over te maken. 5% eraf in 2009, normale ontwikkeling in 2010 en 2011 en het is weer ongedaan gemaakt.

Dan heb je per saldo 3 jaar vlakte. Nou en...

En als je in de juiste woning, op de juiste plek zit is het nog minder ook.

03 dec 2008 23:49
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Let op: het gaat om een gemiddelde over de hele markt. Bepaalde regios's en prijsklasses zullen meer / minder last hebben.
Genoemd werden Westfriesland en Almere als dalers en Amsterdam als stabiele omgeving.

04 dec 2008 0:11
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
heb de nvm cijfers nooit vertrouwd. heb hier wel vaker geschreven hoe ik erover denk. speelt pas weer mee als ik mijn huis wil verkopen. daarvoor ga ik me geen zorgen maken.

04 dec 2008 0:43
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Radtdi schreef:
Hoor net op NOVA dat de NVM voor 2009 een prijsdaling van gemiddeld 5% verwacht...

Hoe betrouwbaar zijn de cijfers van het NVM. :?: Ze hebben er alle (financieel) belang bij om de situatie nu rooskleuriger uit te laten zien dan het in werkelijjkheid is :idea: Het is hun brood en heb absoluut geen medelijden met ze.

Ga maar uit van een daling tussen de 20-40 %. Kijk maar eens op de huizensite.

De huizenprijzen zijn dankzij de NVM, banken en hypotheekverstrekkers jarenlang op onverantwoorde wijze kunstmatig hoog gehouden. Kassa dus ..... $$$$$$$ voor makelaars en banken.

ca. 15 jaar geleden kocht ik een groot huis voor 450.000 gulden, hij wordt nu getaxeerd 1.8 miljoen euri's wel te verstaan! Schrok er zelf heel erg van. Nou dat is wel heel erg veel lucht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Als mensen dat allemaal nu door beginnen te krijgen dan kelderen de huizen nog verder. Een gezonde ontwikkeling :!:

04 dec 2008 7:29
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
horn schreef:
heb de nvm cijfers nooit vertrouwd. heb hier wel vaker geschreven hoe ik erover denk. speelt pas weer mee als ik mijn huis wil verkopen. daarvoor ga ik me geen zorgen maken.

Er zit een verschil tussen je zorgen maken en op een gezonde wijze de markt volgen, toch? :?
Ik woon net een paar maanden in mijn huidige huis, we zijn nu niet van plan om de komende 15 jaar te verhuizen. Toch blijf ik kijken wat er gebeurt met de prijzen.

04 dec 2008 8:38
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Faster schreef:

ca. 15 jaar geleden kocht ik een groot huis voor 450.000 gulden, hij wordt nu getaxeerd 1.8 miljoen euri's wel te verstaan! Schrok er zelf heel erg van. Nou dat is wel heel erg veel lucht :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar in die 450.000 gulden zat toen toch ook al veel lucht?
Wat kostte datzelfde huis in 1980?

04 dec 2008 8:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
horn schreef:
speelt pas weer mee als ik mijn huis wil verkopen.

En nog in je voordeel ook als je groter wil gaan wonen!

04 dec 2008 9:55
Profiel
Bericht 
Faster schreef:

Hoe betrouwbaar zijn de cijfers van het NVM. :?:

Ik denk betrouwbaarder dan posts op dit forum waar "Faster" voor staat...

Citaat:
Ga maar uit van een daling tussen de 20-40 %

Ik heb het je al vaker gezegd, jouw teksten komen mij bekend voor. En dan zijn ze niet geschreven door "partners aan de Zuidas"...

20-40% is een belachelijk cijfer, niet gebaseerd op enige feiten en omstandigheden. Zelfs in de VS is men nu terug op zodanig niveau (23%) dat in gelijke omstandigheden in NL (quod non) er tot 9% daling in zit.

Citaat:
De huizenprijzen zijn dankzij de NVM, banken en hypotheekverstrekkers jarenlang op onverantwoorde wijze kunstmatig hoog gehouden. Kassa dus ..... $$$$$$$ voor makelaars en banken.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

Citaat:
ca. 15 jaar geleden kocht ik een groot huis voor 450.000 gulden,

Zozo, dat is heel wat voor een student die net de propedeuse rechten binnen heeft... :roll:

Citaat:
hij wordt nu getaxeerd 1.8 miljoen euri's wel te verstaan! Schrok er zelf heel erg van.

Zou ik ook doen als ik een stijging zie die 2,5x zo hoog is als gemiddeld. Zeker in die prijsklasse...

Citaat:
Nou dat is wel heel erg veel lucht

Zeg dat wel... :lol:

04 dec 2008 10:08
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Faster schreef:

ca. 15 jaar geleden kocht ik een groot huis voor 450.000 gulden, hij wordt nu getaxeerd 1.8 miljoen euri's wel te verstaan! Schrok er zelf heel erg van.

Hij wordt nu getaxeerd? Lekker Nederlands meneer de advocaat......

04 dec 2008 10:13
Profiel
Timeless
Bericht 
Denk dat die vraag afneemt omdat de banken op hun geld blijven zitten en huizenkopers angstig zijn en worden gemaakt. :idea:

04 dec 2008 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:

20-40% is een belachelijk cijfer, niet gebaseerd op enige feiten en omstandigheden. Zelfs in de VS is men nu terug op zodanig niveau (23%) dat in gelijke omstandigheden in NL (quod non) er tot 9% daling in zit.

Citaat:

Niet gehinderd door enige kennis van zaken...

@ Devils son:

Onderhand krijg ik de indruk dat je aan de rand van de maatschappij staat . Je hebt geen flauw benul wat er werkelijk speelt.
Overigens is de 20 - 40 % daling een prognose!

Gymnasium doorlopen? Economie gehad?

04 dec 2008 11:04
Profiel
Bericht 
Devils Son is op het voetbal forum vaak vermoeiend... Hoewel de laatste tijd een stuk rustiger!!! :wink: :lol:

Maar jij bent overal vermoeiend!!! :roll: :evil:

04 dec 2008 11:07
Profiel
Bericht 
Faster schreef:

Onderhand krijg ik de indruk dat je aan de rand van de maatschappij staat . Je hebt geen flauw benul wat er werkelijk speelt.

Ik heb zelfs economie gestudeerd naast rechten. In de FD (die je als topadvocaat aan de zuidas natuurlijk leest...) stond vorige week nog een stukje over de huizenprijzen. Pak het er eens bij en lees gewoon eens wat de deskundigen erover zeggen als je het van mij niet wil aannemen.

Overigens, hoe apart dat je niet reageert op jouw verworpen stelling dat je op je 19e een woning kocht van 450.000 gulden. :twisted:

Dag hoor!

04 dec 2008 11:14
Profiel
Bericht 
gast schreef:
Kom kom Wim, het kan ook zijn: leed vermakelijk

In elk topic waar Faster post is het uiteindelijk leed vermaak... :wink:

Zolang je je huis niet verkoopt hoef je je ook geen zorgen te maken over de dalende prijzen! is het niet voordelig aangezien de WOZ waarde dan ook daalt???

04 dec 2008 11:33
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Wimpie77 schreef:
Devils Son is op het voetbal forum vaak vermoeiend... Hoewel de laatste tijd een stuk rustiger!!! :wink: :lol:

Maar jij bent overal vermoeiend!!! :roll: :evil:

+1 :salut:

04 dec 2008 11:41
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
moet faster wel gelijk geven, voel aan m'n water dat de huizenprijzen flinke tik gaan krijgen. bespeur hier toch wat wegkijkgedrag.

04 dec 2008 11:47
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
Devils son schreef:
Overigens, hoe apart dat je niet reageert op jouw verworpen stelling dat je op je 19e een woning kocht van 450.000 gulden. :twisted:

Dag hoor!
Was ook mijn gedachte.Hij is dus nog steeds een verklaring hiervoor aan het verzinnen begrijp ik :twisted:

04 dec 2008 12:10
Profiel
Bericht 
Als je je huis niet gaat verkopen de komende jaren, wanneer heb je dan een taxatie nodig? Verbouwing, verhoging hypotheek, enz.. :?:

04 dec 2008 12:13
Profiel
Bericht 
Ik volg dit topic al een tijdje met interesse.

Ik moet in 2009 mijn hypotheek 'verlengen'. Op aanraden van een goede vriend die in de hypotheken zit, heb ik dit begin dit jaar (maart) al gedaan. Heb het voor 10 jaar vast kunnen zetten tegen een goede rente. Mijn huis werd inderdaad getaxeerd (huis was toen nog geen 2 jaar oud, ik ben de eerste eigenaar) en voor een behoorlijk bedrag getaxeerd. Niet handig voor de WOZ wellicht, maar wel voor het afsluiten van mijn hypotheek.

Ik ben nu (gezien de ontwikkelingen) erg blij dat die vriend mij overgehaald heeft om wat eerder naar mijn hypotheek te gaan kijken!

04 dec 2008 12:32
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Devils son schreef:
Faster schreef:

Ik heb zelfs economie gestudeerd naast rechten. In de FD (die je als topadvocaat aan de zuidas natuurlijk leest...) stond vorige week nog een stukje over de huizenprijzen. Pak het er eens bij en lees gewoon eens wat de deskundigen erover zeggen als je het van mij niet wil aannemen.

Dag hoor!

Moet ik hier serieus op ingaan?

Is werken voor jou de enige bron van inkomsten? Je hebt altijd al een oordeel klaar; vnl gebaseerd op een vooroordeel, tunnelvisie misschien??

De FD.... ach ja. Hoe vaak staat er niet informatie die door de feiten snel achterhaald worden. Laten we gewoon ons gezonde verstand gebruiken.

04 dec 2008 12:39
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 99  Volgende