Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:46

Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Condens in de auto 996 Carrera 2 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht Condens in de auto 996 Carrera 2
Gister en vandaag erg veel last van condens aan de binnenkant van de ramen, erg veel, trok ook niet erg snel weg..

Heeft dit te maken met de rubbertjes o.i.d?

30 nov 2008 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht 
kijk eens of het interieur luchtfilter niet verstopt zit. Ander er even uit halen en zonder rijden . Bij de T4 is het beslaan van de ramen in ieder geval een indicatie dat het filter dicht zit

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

30 nov 2008 18:08
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Condens in de auto
LarsW schreef:

Tijd van het jaar :arrow: instappen met natte schoenen en andere natte kleding :roll:

Haal al je matten er eens uit - en kijk waar het meeste vocht zit :idea:

30 nov 2008 21:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Bij veel auto's is het een teken dat de watervangbak voor de voorruit vol met bladeren zit. Geen idee of de 911 eigenlijk zo'n ding heeft...

Mijn 924 heeft vrij veel last van beslagen ramen. Sinds ik anticondens op de ruiten heb gesmeerd is dat stukken minder, maar de vettige vegen van dat spul zijn vrij lastig weg te krijgen.

30 nov 2008 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht Re: Condens in de auto
Olaf schreef:
LarsW schreef:

Tijd van het jaar :arrow: instappen met natte schoenen en andere natte kleding :roll:

Haal al je matten er eens uit - en kijk waar het meeste vocht zit :idea:

Hehe, nee ik stap niet in met natte kleding e.d. :wink:

Het zijn alleen de ramen, rest van de auto is normaal. Ik zal morgen even kijken naar dat interieur luchtfilter.

30 nov 2008 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Heb er nu ook last van. Op zich trekt het redelijk snel weg via dat knopje rechtsonder op de airco. Maar als ik dan de verwarming ook maar 1 tandje boven de 18 draai, dan is het zo weer beslagen ...

Anticondens spul heeft nog niet veel uitgehaald. Wellicht nog een keer doen.

Vraag me wel af of het idd met rubbertjes rond de portieren en het schuifdak te maken heeft. Zou vervangen een oplossing kunnen zijn???

01 dec 2008 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2S 1969
Bericht 
voel eens onder je matten of er geen vocht binnen is gekomen. Met schuifdakjes wil de afwatering nog wel eens verstopt raken en dan komt het vanzelf naar binnen. Voel ook even achter je stoelen op de grond. Doorprikken van de leiding is op zich niet moeilijk maar als het slangetje eraf is of is gescheurt dan moet je even het hemeltje bij je achterruit open maken [ritssluiting] Afwatering zit aan de voor en aan de achterkant van je schuifdak aan beide zijden! Oudere types kunnen ook onder de ruit doorgeroest zijn waardoor water naar binnen komt of bv. deur rubbers die niet mee sluiten maar dat zal bij jou P wel meevallen denk ik [996 toch?] Hoop dat je er wat aan hebt .... :wink:

01 dec 2008 19:07
Profiel
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht 
Thnx voor de tips, Tim. Net ff voor de 2e keer gevoeld maar kon geen enkele vochtige plek ontdekken...

'T is gewoon de tijd van het jaar blijkbaar.. :roll:

01 dec 2008 21:26
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
denk het niet. als hij zo erg beslaat zit er ergens vocht. Alle matten gevoeld? in deurbakken? onderaan de deuren?

01 dec 2008 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht 
Jep, heb de wagen overal betast (:cheesy:) en geen enkele vochtige plek oid te vinden...

Voaag dan...

01 dec 2008 23:15
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Weet niet hoe ernstig het is maar veel autos hebben er op dit moment last van. Reed gisteren met een nieuwe 997 die ook een paar stroken langs de A-stijlen en bovenzijde voorruit besloeg.
Valt me op dat wanneer de clima op auto staat de ruiten inderdaad niet goed geventileerd worden en met dit enorm koude weer heb je snel condens vorming als het warm is in de auto. Warme lucht bevat meer vocht en dat slaat neer op de koude ruiten. Alleen voldoende luchtstroom houd de ruiten schoon.

Als het echt fikse druppels worden of de ruiten helemaal beslaan dan is er inderdaad echt een vochtprobleem in de auto.

02 dec 2008 0:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Vocht in een P :?:
Voor mijn gevoel is dat een P kwaaltje .
Heb regelmatig natte deuren (binnen en onderkant) , en bij mijn ex 3.2 moest ik in de winter harder krabben aan de binnenkant dan aan de buitenkant :!: :cry:

02 dec 2008 1:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht 
Natte deuren, Jeroen? Dan is er serieus wel iets aan de hand geloof ik.. :roll:

02 dec 2008 13:39
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex 996 C2, ex 996 4S, ex 993 C2
Heeze
Bericht 
In mijn 996c2 ook last van aangeslagen ramen. Moet zeggen dat met de airco dat in 5 minuten verdwenen is.... Als ik (sporadisch) eens met 4 personen in de auto zit, is er inderdaad niet tegenaan te blazen.

02 dec 2008 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2 '96
Amsterdam
Bericht 
Ben gaan zoeken en trof gisteren achter de bestuurderstoel een natte plek aan. Onder de mat is het dus (lichtelijk) nat - geen plas, maar toch. En na het drogen met een doek bleek er een scheurtje te zitten, die als ik er op drukte water naar boven doorliet.

ENIG IDEE WAT HOE WAAROM???

EN VOORAL: IS HET GOED TE VERHELPEN??

(thanks!)

03 dec 2008 21:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Gaatje ernaast boren om het water weg te laten lopen.... :?: :mrgreen:

Ik zou eens moeten kijken wat er daar in de bodemplaat zit. Ik zou zeggen dat er iets moet zitten waar het water door naar binnen komt.

04 dec 2008 14:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'01 996 C2 Cabriolet
Bericht 
Vandaag in de BMW ook ontzettend beslagen ramen (rest van de auto kurkdroog uiteraard).. Trok net als in de Porsche ook niet snel weg. :!:

'T is gewoon echt de tijd van het jaar :P

04 dec 2008 21:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]