Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... want dat betrof Michelin-banden met verschillende productiedatum op een GT3.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 nov 2008 20:25 |
|
|
John
Cayenne
|
maar hoorde laatst (ut verhaal van die 993 bij de Wittebrug) dat het om Pirelli betrof.
|
28 nov 2008 20:56 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Nou danny klopt wel inderdaad. Ik heb nu ongeveer 200 km erop zitten en de P reed zaterdag weer stuk strakker. Ik hou het in de gaten.
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
30 nov 2008 16:54 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
heel herkenbaar.. banden moeten even inlopen, toplaagje er van af en dat lijkt het er al weer wat op..
verschil kan heel groot zijn.. ging ook van hele lekkere kale bandjes naar nieuwe bridgestones en dacht ook dat ik bezopen was... pas na 500 km gummen lijkt het er weer een beetje op...
|
30 nov 2008 18:05 |
|
|
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
bij het uitbalanseren van de banden even met grof schuurpapier eroverheen
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
30 nov 2008 18:11 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Heel herkenbaar, nieuwe banden geven door al dat profiel veel meer mee. Ze wringen als het ware over de "noppen". Kwestie van wennen en slijten.
Omgekeerd merk je overigens met wat kalere banden vóór dat ze totaal niet meegeven en met inparkeren (scherp indraaien) dat ze een beetje hortend en stotend door het bochtje gaan, vooral bij stugge en harde banden. Dit komt dan weer doordat de banden niets toegeven.
Wees blij dat je nu nieuwe banden moest, tegen de tijd dat de zomer komt zijn ze er klaar voor.
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
30 nov 2008 23:09 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Bij de volgende nieuwe achterbanden draai ik eerst wel een paar "donuts"
om het toplaagje eraf te krijgen
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
04 dec 2008 22:02 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
wiemelende nw banden vs "versleten nw banden"
Meer beweging in de banden door meer profiel is ook de reden dat bij de banden voor bv de GT3 (in dit geval de PS2 295/30-18) de profielhoogte van de achterbanden nieuw al minder is dan ik normaal gewend was. Hierbij een duidelijk verschil met de voorbanden. Aanvankelijk nog zoiets van gv.... Gebruikte banden?. Blijkt vaker voor te komen, de bij de dealer aanwezige banden voor een Z06 hadden achter ook wat minder profiel.
Al af fabriek dus om deze klachten enigzins te voorkomen.
|
05 dec 2008 10:24 |
|
|