Auteur |
Bericht |
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
 Snelste nederlandse porsche op de 1/4 mile?
Weet iemand wie/wat de snelste nederlands geregistreerde Porsche is op de 1/4 mile (dragrace)?
Maakt me niet uit welke type/model, als het maar een porsche met nederlands kenteken is.
Mag omgebouwd zijn, opgevoerd tot in het oneindige, als het maar een nederlands kenteken heeft met als basis een Porsche seriemodel.
Dus welke tijd en bij welke eindsnelheid?
Time slip als bewijs (foto) zou helemaal mooi zijn (dan is daar geen discussie over  )
_________________________________________ Vtec...This!
|
05 dec 2008 0:17 |
|
 |
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 dec 2008 0:39 |
|
 |
horn
PF #57
|
is er in nederland zo'n quartermile scene dan? nooit geweten. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 dec 2008 0:50 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
Zal wel een 959, CGT of GT2 zijn 
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
05 dec 2008 8:54 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 dec 2008 9:08 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Op zich heeft dat wel iets geinigs...
|
05 dec 2008 10:16 |
|
 |
Nikasiltje
|
In duitsland iig wel. Daar doet oa de tuner 9ff met een van zijn tegen de 1000 pk getunde 911's regelmatig mee. Op Bitburg (officiele baan, niks duisters aan) reed hij dacht iets van 10,35 seconde en over de 225 km/u over de 402 meter...
Er zullen in nederland toch ook wel eens snelle 911's op de baan van bv vliegveld Drachten oid gereden hebben?
Of staan dergelijke autos alleen maar in de garage in ons calvinistische kikkerlandje en rijden we alleen maar een stukje hard rechtuit over de snelweg in duitsland met zijn allen eens per jaar (over petjes gesproken)?
|
05 dec 2008 10:16 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
de mijne niet.
gok dat die er 1 minuut over doet en dan misschien net boven de 60 zit 
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
05 dec 2008 10:23 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nog afgezien van het feit dat ik niet begrijp wat er "petje" is aan normaal rijden met een Porsche kan ik je vertellen dat er genoeg bezoekers van het PF de Porsche over de diverse circuits sturen. Met nadruk op "sturen".
|
05 dec 2008 10:42 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nooit de lol van ingezien. 400 meter weg, rechtuit en dus alleen de kunst van zo hard mogelijk het gas intrappen.
Dan inderdaad beter een stuk circuit waar je echt moet werken.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 dec 2008 10:46 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik heb nooit zo de lol begrepen van zo'n veredeld stoplichtsprintje.
En met een Porsche al helemaal niet, die zijn toch om te sturen.....
|
05 dec 2008 10:51 |
|
 |
horn
PF #57
|
nikasiltje, ik bedoelde het overigens serieus. ik heb in de US wel eens bij van die quartermile sprints gekeken. Hebben ze een apart stadionnetje voor (in ieder middelgroot dorp, lijkt het wel  ) met twee banen naast elkaar en dan maar trappen. ik heb wel gehoord van illegale straatraces in NL (vandaar het 'duister') maar nog nooit van quartermile races (behalve dan zo af en toe op een merken dag (luchtgekoeld met kevers etc)).
dus geen idee wie de snelste heeft. aan de andere kant is het aloude adagium wel 'hard rechtuit kan iedereen'...
|
05 dec 2008 11:16 |
|
 |
Wimpie77
|
De mijne
_________________________________________ * * *
|
05 dec 2008 11:37 |
|
 |
Nikasiltje
|
Ah, gelukkig; had het bijna anders begrepen Het is inderdaad eens iets heel anders doen met je porsche en als je het nog nooit gedaan hebt, lijkt het mss op het eerste gezicht wat onzinnig, maar geloof me, het is veel lastiger om goed van je plek te komen als je echt veel (turbo) pk's hebt dan je op het eerste gezicht denkt. Weet iig dat een 911 met zijn motor en aandrijving achterin in de basis errug geschikt hiervoor is!
Dat sloeg wat mij betreft op het hard rechtuit rijden laatst duitsland in met de hele goegemeente ('autobahnrasen') neem ik aan? (veel mannen met petjes op achter het stuur gezien daar overigens  )
Circuitrijden is nog leuker, helemaal eens, maar dragracen is allesbehalve alleen hard rechtuit rijden! Nogmaals, een snelle 1/4 mile tijd is goed wegkomen vanaf stilstand (grip!), en een laag gewicht hebben, goed reactievermogen (kerstboom lezen), belachelijk veel vermogen helpt ook en snel kunnen schakelen en daarbij alles heelhouden.
De eerste 930's deden het dacht ik in ca. 12,80 seconden en dat was destijds de snelst accelererende productiewagen.
In nederland is een officiele dragrace baan op vliegveld Drachten en net over de grens op vliegveld Bitburg is oa een vaste locatie, met jaarlijks nogal wat 'Verantstaltungen'
Beide (circuit en dragrace) is leuk om te doen, maar het ging er nu niet om wat iedereen leuker vindt (daar zijn we het wel over eens denk ik), maar of er ook écht snel sprintende 911's zijn. Geen (borrel)praatjes dus, maar echte harde cijfers! en dan is maar 1 manier om dat vast te leggen wat ook internatonaal een overeengekomen standaard heeft: de 402 meter dragrace.
Daarom dus.. 
|
05 dec 2008 11:47 |
|
 |
John
Cayenne
|
 Re: Snelste nederlandse porsche op de 1/4 mile?
Dat is Newt (hier op PF)
Vorig jaar hebben we een evenement gehad met de Corvetteclub in Zeeland, met als extra de kwartmile...
Hij maakte gehakt van iedereen met zijn tiptronic, ik bakte er geen reet van, tja slippen etc. zelfs de snelste corvette Zo6 moest het afleggen.
hij zat dacht ik onder de 4 seconden (naar de honderd) met zijn 500 pk op alle wielen en tip.
|
05 dec 2008 12:00 |
|
 |
horn
PF #57
|
wat let je? zet een baantje uit met meetapparatuur, regel koek en zopie en zet een oproep in 'meetings en evenementen'. En dan kijken wie de langste heeft 
|
05 dec 2008 13:40 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Misschien op vliegbasis soesterberg? 
|
05 dec 2008 14:04 |
|
 |
Devils son
|
In dit verband is korter juist een pré...
Kortere overbrengingsverhoudingen.
|
05 dec 2008 15:00 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
De GT2 van Piet of van Domeinicus? 550 pk en 612 pk, dacht ik  Zal wel snel zijn! En de GT2's hebben een korte handgeschakelde versnellingsbak!
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
05 dec 2008 16:15 |
|
 |
John
Cayenne
|
probeer dat vermogen maar is in een keer op de weg te houden.....1x misglibberen en je bent seconden kwijt...
Of idd een GT2 met launchcontrol, das ook snel.
|
05 dec 2008 17:41 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
05 dec 2008 17:46 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk dat je het beste bij de drag race clud of organisatie kan infomeren.
Als het officieele tijden zijn is het bij hun bekend.
Maar vanwaar je vraag,
je kan van die van jou de snelste maken als je wilt.
Beetje NOS erbij en andere koppeling en klaar ben je, denk dat een C4 wel in het voordeel is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
05 dec 2008 18:03 |
|
 |
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Ik zou graag op de dragstrip een Toyota Prius erbij zien.
Waarom zou je denken?
Ik heb vandaag een stoplichtsprintje gezien tussen een Prius en een 997S.
Wie ging als eerste uit de startblokken?
Juist ja de Prius
Ik rij zelf Audi A6 TDi, lastig bij te houden op de eerste km kan ik je zeggen.
|
05 dec 2008 18:46 |
|
 |
Devils son
|
Een minderwaardigheidscomplex kan leiden tot enorme bewijsdwang (no pun intended  ).
Op de eerste kilometer? Dan moet je zelfs met de 2.0 TDI makkelijk een eind verderop zijn hoor...
|
05 dec 2008 19:42 |
|
 |
drknauf
|
 Re: Snelste nederlandse porsche op de 1/4 mile?
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
05 dec 2008 20:12 |
|
|