Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:29



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
chiptuning 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht chiptuning 964
Onze 964 is voorzien van een Rs-koppeling met vliegwiel, cup-uitlaat en een K&N luchtfilter.
Nu heeft de 964 soms onder het rijden bij afremmen de neiging om uit te willen vallen. Dit heeft te maken met het vliegwiel heeft Wolbert verteld.
Nu wilde we de 964 gaan laten chippen om van dit probleem af te zijn en wat meer vermogen moet ook mogelijk zijn met de dingen die al vervangen zijn.

Nu is alleen mijn vraag met wie hebben jullie goede ervaringen?

Ziptuning?
Steve Wong?

Ik hoor het graag,
_________________________________________
Groeten Pascal


30 nov 2008 23:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht tuning
Rij naar een rollerbank waar ze kennis hebben van en laat je eigen chip aanpassen.

Mocht je dit te moeilijk vinden zijn de chips van Wong wel oke volgens de mensen van rennlist, zipp ken ik niet.

Maar optie 1 is de beste, kan je wel beekracing aanbevelen.


30 nov 2008 23:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
Ik heb ook de chip van Steve Wong, en die bevalt prima. Is geprogrammeerd conform mijn setup, Katvervanger, Cuprohr, K&N filter en 98 Ron (BP Ultimate).
Met de G-Pipe erbij is het nog heftiger, alleen het geluid wordt dan asociaal hard, en erg vermoeiend na verloop van tijd.
Hele setup zit er nu ruim een jaar in/op en rijdt een stuk prettiger.
Rob


01 dec 2008 0:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 
@Fonz:

Merk je nu ook dat de auto iets aan vermogen heeft gewonnen? ik zit nl ook aan een chip te denken en heb dezelfde set-up als jij.


01 dec 2008 2:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
98 tanken doen we nu ook al, dus dat maakt niet uit.
Het gaat mij erom dat het bijna uitvallen van de motor verholpen word.
Maar het is dus mogelijk om de originele chip te laten aanpassen?

Er zijn toch wel meer mensen die hun 964 hebben laten chippen?
_________________________________________
Groeten Pascal


01 dec 2008 20:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Peut 98 zal niets uitmaken.
Een normaal vliegwiel wel.

Mail anders Steve Wong, ik had binnen een dag antwoord....
_________________________________________
oud is beter


01 dec 2008 20:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Aanpassen
Het is inderdaad mogelijk om jouw chip aan te laten passen, dat is zelfs nog beter dan een uni chip te nemen. Deze chip is namelijk gemaakt voor goe gemeente.


01 dec 2008 21:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
RGJC4 schreef:
@Fonz:

Merk je nu ook dat de auto iets aan vermogen heeft gewonnen? ik zit nl ook aan een chip te denken en heb dezelfde set-up als jij.


Jazeker merk je dat :D
Ik vond de 964 wat "saai" rijden in het begin vergeleken met de 3.2 die ik daarvoor had. Natuurlijk was hij sneller, maar ik miste de kick bovenin de toerentallen van het progressief versnellen. Met de chip (en de overige aanpassingen) heb je wel weer een "extra versnelling" als hij op toeren komt. :lol:
Woon vlak bij de Duitse grens dus maak regelmatig een ritje die kant op, en de top is ook gestegen. Haal nu vrij gemakkelijk 280km op teller ( en hij kan verder volgens mij, maar de vrije weg is dan meestal al weer bezaaid met achteruit rijdende spookrijders :twisted: ).
Dus ik vind het een geslaagde aanpassing :D

Trouwens de stationaire loop is ook veel regelmatiger.

Rob


01 dec 2008 21:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
Oke bedankt

ik ga eerst maar is de originele chip goed laten afstellen dan, kijken wat ze ermee kunnen.

Nu nog iemand die er echt verstand van heeft.
_________________________________________
Groeten Pascal


01 dec 2008 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Porsche911 schreef:
Oke bedankt

eerst maar is de originele chip goed laten afstellen

Nu nog iemand die er echt verstand van heeft.


Lijkt me verstandig :wink:
_________________________________________
oud is beter


01 dec 2008 23:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht verstand
Rij ff naar Beekracing in Den Haag zitten in het Forepark, wel eerst even bellen, reserveren is echt benodigd. Klaas zal de afstelling doen op de rollenbank.


Laatst bijgewerkt door Gizmo op 02 dec 2008 8:28, in totaal 1 keer bewerkt.



02 dec 2008 0:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 C4 ex 964C2 ex US 951
Hengelo
Bericht 
Ben ook wel benieuwd naar jouw ervaringen... en uiteraard de prijs 8) ik vind mn 951 nl sneller aanvoelen dan mn 964.. zou niet zo moeten zijn toch...?
_________________________________________
Ride Hard, you can rest when you die


02 dec 2008 0:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Fonz schreef:
RGJC4 schreef:
@Fonz:

Merk je nu ook dat de auto iets aan vermogen heeft gewonnen? ik zit nl ook aan een chip te denken en heb dezelfde set-up als jij.


Jazeker merk je dat :D
Ik vond de 964 wat "saai" rijden in het begin vergeleken met de 3.2 die ik daarvoor had. Natuurlijk was hij sneller, maar ik miste de kick bovenin de toerentallen van het progressief versnellen. Met de chip (en de overige aanpassingen) heb je wel weer een "extra versnelling" als hij op toeren komt. :lol:
Woon vlak bij de Duitse grens dus maak regelmatig een ritje die kant op, en de top is ook gestegen. Haal nu vrij gemakkelijk 280km op teller ( en hij kan verder volgens mij, maar de vrije weg is dan meestal al weer bezaaid met achteruit rijdende spookrijders :twisted: ).
Dus ik vind het een geslaagde aanpassing :D

Trouwens de stationaire loop is ook veel regelmatiger.

Rob

Ik heb ook eentje met chiptuning alleen die van mij loopt stationair erg onregelmatig vooral als die warm is. iemand ervaring ???
_________________________________________
don't drive faster than your guardian angel can fly


04 dec 2008 22:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Uni
Komt vaak voor bij een RS vliegwiel, maar ook voor jou geldt lkkr je chip aan laten passen aan jouw motor.


04 dec 2008 22:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
tje er zal dan toch iets niet helemaal goed zijn.een rs heeft ook een rs vliegwiel en die draaid wel.even heel nuchter bekeken.

anton964


05 dec 2008 0:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht RS
Hehe de chip mischien?? en nog veel meer onderdelen die anders zijn.


05 dec 2008 1:17
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
deurbekleding bijvoorbeeld... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 dec 2008 1:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hoeveel pk heeft een rs dan origineel?

anton964


05 dec 2008 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
260PK
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 dec 2008 12:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
tja een standaard 964 gaat daar nog vlot overheen.de mijn gaf na de revisie 286 pk.
ik zou het gewoon in de afstelling zoeken.zijn er toch meer met zoeen vliewiel zonder problemen.

anton964


05 dec 2008 12:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht standaard
laten we het erop houden dat een standaard 964, 250PK heeft. Bij mij had Erwin van Renntech het gemonteerd en had ik nergens last van. Maar op Rennlist is het een bekend euvel dat de motor gaat zoeken en de oplossing ligt vaak in de chip.


05 dec 2008 17:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Ik had het ook niet over een standaard 964, maar over een standaard 964 RS.
:roll:

En een standaard 964 incl. optimalisatie zal best snel over die 260 PK heengaan.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 dec 2008 17:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Rs
Had ik wel gelezen, maar had het tegen Anton.


05 dec 2008 17:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
Citaat:
En een standaard 964 incl. optimalisatie zal best snel over die 260 PK heengaan.



is niet nodig die van mij is helemaal origineel.heeft al op verschilende rollerbanken gestaan zoals die van van kronenburg.

anton964


06 dec 2008 0:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht RS
Wat denk je als ze een RS op de bank zetten, dat ie dan bij 260 stopt nadat deze ook is gereviseerd??

De mijne zonder revisie en 188.000/km heeft er 293 lkkr boeien, het is feit een rs loopt gewoon harder.


06 dec 2008 1:48
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.