Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:44

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:)
Het begint er nu toch echt op te lijken, dat er een opstand komt tegen de bankwereld.
Vanochtend in de pers werd al breed uitgemeten, dat de banken de recente renteverlagingen niet of nauwelijks doorgeven aan de (hypotheek)consument, maar lekker in eigen zak houden.
Ben nu erg benieuwd hoe de politiek gaat reageren.
Normaal ben ik ook niet in voor regulering en/of overheidsbemoeienis, maar in dit geval gaan imo die banken toch weer de fout in :!:

05 dec 2008 10:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
tot nu toe hebben de banken een advies gekregen van Bos om de verlaging door te berekenen, verwachting is dat het niet lang bij een "advies" blijft....

05 dec 2008 10:24
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
amandus schreef:
Daarom rijden ze hier in Bentleys 8)

Harry :oops:

05 dec 2008 10:25
Profiel
Timeless
Bericht 
OA :wink:

05 dec 2008 11:56
Profiel
Timeless
Bericht 
RenDo schreef:
:)
Het begint er nu toch echt op te lijken, dat er een opstand komt tegen de bankwereld.
Vanochtend in de pers werd al breed uitgemeten, dat de banken de recente renteverlagingen niet of nauwelijks doorgeven aan de (hypotheek)consument, maar lekker in eigen zak houden.
Ben nu erg benieuwd hoe de politiek gaat reageren.
Normaal ben ik ook niet in voor regulering en/of overheidsbemoeienis, maar in dit geval gaan imo die banken toch weer de fout in :!:

Zoals al eerder gemeld over reguleren enz zullen de banken weer in 2009 langzaam aan kredieten en hyp gaan verstrekken ..... ze maken misbruik van de situatie :cry:

05 dec 2008 12:00
Profiel
Bericht 
amandus schreef:
Daarom rijden ze hier in Bentleys 8)
Ouwe Bentley's................http://spots.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364823112008122517

05 dec 2008 16:35
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Bericht 
Stijne man , leuk ! Overigens wel 1 van de oplage 60 , collector item.... :lol:

05 dec 2008 17:00
Profiel
Bericht 
Graaf schreef:
Lydia schreef:
Ik moet in 2009 mijn hypotheek 'verlengen'. Op aanraden van een goede vriend die in de hypotheken zit, heb ik dit begin dit jaar (maart) al gedaan. Heb het voor 10 jaar vast kunnen zetten tegen een goede rente

zeker slim nu de rente blijft dalen :roll: voorlopig blijft cb de economie oppompen met nieuwe verlagingen....

Kun je roepen, maar dan moet je wel alle informatie hebben en die heb je niet.
Mijn hypotheek was toendertijds en nu weer afgesloten op de meerwaarde van mijn huis. Niet op mijn inkomen. En dan denk ik dat ik het niet zo slecht gedaan heb!

05 dec 2008 19:04
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Lydia schreef:
Graaf schreef:
Lydia schreef:
Ik moet in 2009 mijn hypotheek 'verlengen'. Op aanraden van een goede vriend die in de hypotheken zit, heb ik dit begin dit jaar (maart) al gedaan. Heb het voor 10 jaar vast kunnen zetten tegen een goede rente

zeker slim nu de rente blijft dalen :roll: voorlopig blijft cb de economie oppompen met nieuwe verlagingen....

Kun je roepen, maar dan moet je wel alle informatie hebben en die heb je niet.
Mijn hypotheek was toendertijds en nu weer afgesloten op de meerwaarde van mijn huis. Niet op mijn inkomen. En dan denk ik dat ik het niet zo slecht gedaan heb!

Hypotheek vast zetten op iets wat voor jou op lange termijn goed te doen is is altijd een goede deal want het geeft zekerheid, de rest is speculatie en dat is misschien het laatste wat je moet doen met je huis als je tenminste zoals de meeste in normale doen verkeert. Rente gaat nl niet altijd alleen maar omlaag zoals velen onlangs aan den lijve hebben mogen ondervinden.

Snap echter het antwoord niet zo dat hypotheek is afgsloten op de meerwaarde van je huis en niet je inkomen, beide spelen nl een rol. Er zijn tween zaken waarin de bank is geinteresseerd, kun je de hypotheek betalen en dat hangt van je inkomen af en zoniet krijgen ze hun geld terug, dus de waarde van het huis by executie tov de hypotheek verstrekking.

Je antwoord suggereert dat je overwaarde had bij aankoop huis, dat kan mi alleen maar als je er destijds dus flink wat eigen geld in hebt gestopt end an zal de bank idd makkelijk financieren, amar dan nog hangt het af van je inkomen of je die hypotheek rente kan ophoesten....

05 dec 2008 19:44
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Krediet en ander soort crisis treft ook Sinterklaas :mrgreen:

http://www.pczapper.tv/pzc5/lfui/index.php?t=p&v=3700791&popup=0&m=31720

05 dec 2008 20:20
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Lydia schreef:
dan moet je wel alle informatie hebben en die heb je niet.

En dit is nu zo verschrikkelijk waar!!!!!

Elk bekje kwekt als het gevoed wordt, en dat geldt zeker voor adviseurs, ook die met de beste bedoelingen.
HELAAS MOET IK TOEGEVEN: ik ben ( :roll: in sommige gevallen) ook afhankelijk van wat adviseurs mij vertellen. Ben imho erg goed in handelen, al 25 jaar zelfstandig ondernemer en snap de basics van de financiele wereld echt wel.
Maar toch, op zeker moment gaat de probleemstelling of de reikwijdte van de beslissing mijn kennis te boven.
En dan ben je afhankelijk van wat de ingeroepen adviseurs je melden.
En daarop baseer je (mede met wat kennis en "gutfeeling") je beslissing.

Makkelijk om dan een jaar later met hindsight te roepen dat je het verkeerd gedaan hebt. IMHO Altijd Beter dan niks doen :!:
:!:
Alles draait om vertrouwen, en juist daaraan ontbreekt het de wereld op dit moment. Ik denk, dat dat in de huidige crisis het fundamentele probleem is.
Zijn er wijze raadgevers voor me :?:

05 dec 2008 21:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Bericht 
RenDo schreef:
GijsCarrera'S schreef:
Het wordt tijd dat de heer Bos echt gaat opstaan, om de heer Zalm aan te sturen. 8)

Misschien dat Zalm Bos het bos instuurt? :mrgreen:
We zullen zien welke koers ABN/Fortis onder Zalm gaat varen..........ben er (gelukkig) al 10 jaar geen klant meer.

Net de heer bos gezien in het RTL-nieuws, hij laat het weer op z'n beloop.
De banken moeten uit zichzelf de rente verlagen :evil:

Gouw het bos insturen die BOSkabouter :pukel:

05 dec 2008 22:08
Profiel
Bericht 
@ Marcel: ik ga niet mijn gehele financiële status op tafel gooien, maar loonstroken heb ik nooit hoeven laten zien. En ja, eigen geld in het huis gestopt. Eerste huis wat ik kocht: 40% hypotheek, dit huis 60%.
10 jaar vast tegen 4,1% vind ik geen stommiteit. Zekerheid heb ik nodig daar ik alleen ben met 2 kids en al fulltime werk. Heb een jaar lang 6 dagen per week gewerkt, maar dat is niet vol te houden.

En achteraf is alles makkelijker, maar op een bepaald moment neem je gewoon beslissingen met de informatie die je dán hebt. Ik had ook met mijn kids in een flatje op 10 hoog achter het station kunnen gaan wonen en in een Twingo kunnen gaan rijden. Maar dat is niet mijn stijl. Ik wil dingen doen en verder komen. Wat niet wil zeggen dat ik geen slapeloze nachten heb gehad bij de aankoop van dit huis.

05 dec 2008 23:27
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Lydia schreef:
@ Marcel: ik ga niet mijn gehele financiële status op tafel gooien, maar loonstroken heb ik nooit hoeven laten zien. En ja, eigen geld in het huis gestopt. Eerste huis wat ik kocht: 40% hypotheek, dit huis 60%.
10 jaar vast tegen 4,1% vind ik geen stommiteit. Zekerheid heb ik nodig daar ik alleen ben met 2 kids en al fulltime werk. Heb een jaar lang 6 dagen per week gewerkt, maar dat is niet vol te houden.

En achteraf is alles makkelijker, maar op een bepaald moment neem je gewoon beslissingen met de informatie die je dán hebt. Ik had ook met mijn kids in een flatje op 10 hoog achter het station kunnen gaan wonen en in een Twingo kunnen gaan rijden. Maar dat is niet mijn stijl. Ik wil dingen doen en verder komen. Wat niet wil zeggen dat ik geen slapeloze nachten heb gehad bij de aankoop van dit huis.

4.1% 10 jaar vast is een super deal en heb je heel goed gedaan, daar zullen nu vele jaloers op zijn......behalve ik, heb namelijk precies hetzelfde, en nog wel voor 15 vast, goed gedaan.....en met belasting aftrek is maar effectief 2%. Anderen hebben toich altijd een betere deal, maar ik ben er ook heel tevreden mee.... :wink:

05 dec 2008 23:36
Profiel
Bericht 
Precies wat ik zeg: op een bepaald moment moet je beslissingen gaan nemen. En dat doe je met de kennis die je dan hebt en in de omstandigheden waarin je je op dat moment bevindt.
15 jaar vast tegen dat tarief ... dat is een nóg betere deal! :wink: Súper voor je!

Ik zeg altijd:
Alles wat je kunt, is makkelijk te doen.
Maar het is nóg makkelijker om niets te doen! :wink:

05 dec 2008 23:45
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Lydia schreef:
15 jaar vast tegen dat tarief ... dat is een nóg betere deal! :wink: Súper voor je!

Tenzij jij over 10 jaar tegen 3% kan afsluiten... :wink:

05 dec 2008 23:47
Profiel
Bericht 
Dat is waar. Tenzij de rente over 10 jaar 6% is. Waar ik weer uit kom op:

je neemt beslissingen met de kennis ... :wink: :mrgreen:

05 dec 2008 23:49
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Lydia schreef:

Simpel, als ik op dat moment voor 10 jaar tegen 4,1 had vast kunnen zetten had ik dat ook gedaan. Het is gewoon een superlaag tarief met op dat moment meer opwaardse kansen dan neerwaardse kansen.

Gewoon goede keuze dus.

05 dec 2008 23:51
Profiel
Bericht 
Thanks! Kan ik vannacht weer lekker slapen! :mrgreen:

Het is af en toe best wel eens fijn te horen dat je het goed gedaan hebt!

06 dec 2008 0:17
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
M.i.: de interbancaire rente gaat naar 1,5%; Hypo 10jaar vast gaat naar 3,5%.

06 dec 2008 1:13
Profiel WWW
Uden
Bericht 
Devils son schreef:
Lydia schreef:

Simpel, als ik op dat moment voor 10 jaar tegen 4,1 had vast kunnen zetten had ik dat ook gedaan. Het is gewoon een superlaag tarief met op dat moment meer opwaardse kansen dan neerwaardse kansen.

Gewoon goede keuze dus.

Neerwaardse rentetarieven zijn mogelijkheden,opwaardse tarieven meestal problemen......dus....

06 dec 2008 9:27
Profiel
Bericht 
plh schreef:
M.i.: de interbancaire rente gaat naar 1,5%; Hypo 10jaar vast gaat naar 3,5%.

Dat kan. Maar voorlopig...

Ik moet het nog zien overigens. 3,5% voor 10 jaar vast is erg laag.

06 dec 2008 9:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
3,5%? Dan moet de inkoop voor banken richting de 2,8%. En die is nu 3,7%. Het zou kunnen maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd.

06 dec 2008 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Ik zie dat ook niet gebeuren. De banken hebben al veel verloren dankzij de bankencrisis, dat moet op een of andere manier weer terug verdiend worden. Dat kan door personeel ontslaan, onroerend goed af te stoten, het lenen zo duur mogelijk maken. Denk dat op termijn de hypotheekrente verhoogd zal worden; immers volgens onze premier Spuit 11 Jan Peter Balkenende is de recessie nog niet begonnen, pas in 2009 en 2010. Het zal dus nog erger worden dan het nu al is. Meer bedrijven zullen over de kop gaan en personeel op straat. Investeringen, leningen van banken zullen verdampen met veel afschrijvingen. Amai.
Wij zagen dit vorig jaar al aankomen. Grote multinationals en bepaalde particulieren kwamen vanaf september 2007 in paniek bij ons juridische bijstand vragen. Het is nu voor ons allen hele lange dagen maken en we zijn volgens JPB nog niet eens bij een recessie. :evil:

06 dec 2008 14:56
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
hoop niet dat dat betekent dat je ons niet blijft vermaken met je alom geprezen kennis van werkelijk alles . :roll:

06 dec 2008 15:20
Profiel WWW Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 99  Volgende