Auteur |
Bericht |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Balen zeg. Hopelijk heeft het verder (op lange termijn) geen schadelijke invloeden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 dec 2008 17:20 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Marco,
Geen zorgen; de pomp is inmiddels gesloten, er wordt even 8.000 liter brandstof afgezogen en -gefakkeld, er wordt gespoeld en dan weer gaan...
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
08 dec 2008 22:43 |
|
|
Nicolò
|
Inmiddels heb ik de bedrijfsleider èn de eigenaar gesproken. Ze hebben excuses aangeboden. Men gaat alle schade vergoeden; geen vuiltje lijkt er meer aan de lucht. Het horkerige gedrag van zondag wijt men aan een niet zo prettige zondagskracht.
Woensdag gaat de auto op transport naar het PC waar 'tie in onderhoud is en dan even afwachten wat de eventuele schade is. Ik vrees overigens dat er toch iets niet in orde is, want hij rijdt niet 100% goed en de trekkracht blijft ook achter.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
08 dec 2008 22:47 |
|
|
horn
PF #57
|
Maar gewoon volhouden dat er niks aan de hand is. "nee hoor meneer, gewoon standaard procedure "
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 dec 2008 22:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Laat hem lekker reviseren joh
_________________________________________ oud is beter
|
08 dec 2008 22:50 |
|
|
Nicolò
|
De bedrijfsleider en de eigenaar geven nu volmondig toe dat het fout zit. De oliemaatschappij heeft op zondagochtend 1.200 liter diesel in de supertank gegooid. Zoiets heet geloof ik Murphy's Law.
|
08 dec 2008 22:51 |
|
|
Wimpie77
|
Eigenlijk niet te geloven... Maar ja, fouten maken is menselijk! Goed en normaal dat ze hun fout erkennen en weer goed maken!
_________________________________________ * * *
|
09 dec 2008 16:29 |
|
|
WdePundert
|
Zeker reden voor een gedegen onderzoek. Later zouden zich alsnog grotere problemen kunnen manifesteren. Nu kun je nog claimen.
|
09 dec 2008 17:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zou beide in de LMM unit kunnen zitten, door de terugslag effecten.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 dec 2008 21:14 |
|
|
P-911
964 C2
|
Bij de meeste tankstations zijn beveiligingscamera's aanwezig die een aantal dagen bewaard blijven (tegenwoordig meestal een dag of 7 op harde schijf).
Ik zou voor de zekerheid proberen de beelden te bekijken en evt veilig te laten stellen voor bewijsmateriaal als te zien is dat je 98 tankt en geen diesel.
Ze kunnen misschien nog eens schrikken van een dikke rekening als je motor echt schade heeft.
Maar fijn als alles verholpen wordt, succes.
|
09 dec 2008 22:36 |
|
|
Nicolò
|
Ik verwacht geen problemen meer; alle kosten worden volgens mij verhaald door het tankstation op de oliemaatschappij. En gezien de (naar verluidt) 8.000 liter brandstof die weg kan, zijn de kosten van die ene 911 nog niet zo groot. Overigens denk ik dat men achteraf blij is dat ik zo volhardend geklaagd heb, want anders hadden er inmiddels heel veel meer auto's langs de kant gestaan. Maar ja, dat is gevoel...
|
09 dec 2008 23:07 |
|
|
Nicolò
|
Zojuist is de 911 teruggebracht door het PC. Heb er nog niet echt in kunnen rijden (alleen even in de garage gezet want ik ben geveld door griep). Griep? Ongelofelijk wat ben ik ziek!
Alles lijkt prima verholpen aan de 911. Moet de rekening nog krijgen; die is uiteraard voor de oliemaatschappij.
Het PC heeft de tank nog een keer gespoeld, bougies gereinigd, olie en oliefilter vervangen, brandstoffilter vervangen en injectiereiniger er in.
De schade is dus erg meegevallen.
|
16 dec 2008 16:25 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
mooi,
als je straks weer beter bent lekker rijden,
ik ben blij voor je dat het goed opgelost word.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
16 dec 2008 16:36 |
|
|
WdePundert
|
Gelukkig is alles goed opgelost. Straks weer veel rijplezier en beterschap.
|
16 dec 2008 16:45 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Nee, dat is miskleunen.
Ik hoop dat het allemaal met de motor goed is gekomen. Beterschap!
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
16 dec 2008 17:01 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Is dat toevallig niet het tankstation vooraan Zoeterwoude-Rijndijk? Bij de N11 daar iig..Stonden ze gister af te fakkelen..Hoeveel mensen daarvoor niet op de rem gingen
|
16 dec 2008 20:30 |
|
|
Nicolò
|
Het zou ook weer terug kunnen de raffinaderij in, heb ik inmiddels begrepen.
|
16 dec 2008 21:02 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Hee das goed berricht, van de griep wat minder, komt vast omdat je in de kou op de wegenwacht moest wachten
neem aan dat je ook nog wel een volle tank 98 mag komen tanken?
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
16 dec 2008 22:03 |
|
|
Nicolò
|
Inmiddels weer iets meer met de 911 gereden.
Namelijk naar de huisarts en terug (via de snelweg).
De auto rijdt prima en trekt ook weer goed.
Problemen volgens mij definitief opgelost.
Met mij is het voorlopig iets minder prima: bronchitis.
Ik voel me net zo'n vaatdoek en dat ophoesten
van bl##d is ook niet zo fijn.
Maar ik ga lekker aan de slag met allerlei medicijnen!
Zo (ongeveer) is de auto ook weer beter geworden.
|
17 dec 2008 15:36 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
Veel sterkte Nicolo
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
|
17 dec 2008 15:45 |
|
|
Amethist
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
|
TJa, je moet er wat voor over hebben om 1 te zijn met je auto. Dit is de eerste fase.
Beterschap toegewenst
_________________________________________ Ergens ben je nergens.
|
18 dec 2008 20:06 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Sterkte! Ik ga er van uit dat de behandeling bij jou net zo afloopt als bij je wagen
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
18 dec 2008 20:20 |
|
|