Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 7:41

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vreemde factuur Scrappy Electronics - of de KvK - ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Op mijn werk worden we plat gebeld door een nummer uit Griekenland... Maar er wordt niks gezegd! Ook dat nummer gegoogled en er zijn meerdere mensen in verschillende landen die er last van hebben! Geen idee wat het is, maar terug bellen doen we in ieder geval niet!

04 dec 2008 12:35
Profiel
Bericht 
Vandaag in de kapsalon en bij Timo ook weer valse facturen gekomen van K.v.K. à 149,00 euro.

Dus heren ondernemers let op, deze factuur komt uit België.

Op de site van de K.v.K. staat er een stukje over geschreven.

08 dec 2008 18:29
964.c4
assendelft
Bericht 
ook hier verschillende van de kvk.

robert

10 dec 2008 12:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Hier ook kvk, niet per post, maar een gezette gast gooide hem door de bus :roll:

10 dec 2008 20:13
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
SCdriver schreef:
een gezette gast

SanDD werknemers....... :?

10 dec 2008 20:21
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Wij ook post van die neppers....
Op de hoop blauwe enveloppen en zo retour afzender :twisted: .

11 dec 2008 0:52
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Ik ben natuurlijk een gemeen oud mannetje; heb de nep-kvk facturen gewoon in de map 'te accorderen' gedaan. En jawel hoor, mijn medevennoten zetten netjes hun paraaf. Daarna mocht de snipperaar zijn werk doen. :)

11 dec 2008 2:35
Profiel
Bericht 
PaulusdB schreef:
En jawel hoor, mijn medevennoten zetten netjes hun paraaf. :)

Hebben ze zoveel vertrouwen in je. :lol: :wink:

11 dec 2008 9:07
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
PaulusdB schreef:
Daarna mocht de snipperaar zijn werk doen. :)

Toch niet de vennoten erdoorheen gejast? :lol:
Maar door de bedrieglijke echtheid zal deze factuur er zomaar wel doorheen kunnen glippen, ja :!:

Maar, troost is: het bankrekeningnummer en het 0900 nummer zijn beiden geblokkeerd.
Er schijnt een (reeds recidive) Haags bedrijf achter te zitten, trouwens.

11 dec 2008 14:49
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Voor de wetenschappelijke zuiverheid had ik zelf nog niet geparafeerd, Wim.
Maar het vertrouwen heeft wel een deukje :) :)

En we hebben maar een klein snipperaartje, gelukkig. Anders was ik er niet zonder kleerscheuren vanaf gekomen, Rendo.

11 dec 2008 20:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, mijn oude directeur tekende blind alles. heb ooit voor de gein een brief erbij gedaan waarbij ik mezelf een salarisverhoging gaf nar fl. 1.000.000 per jaar. En ja hoor, kwam getekend retour :cheesy:

11 dec 2008 20:55
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Ook die nepperd ontvangen.
Het valse "ontdekte" ik zelf omdat ik met mijn kleine flutbedrijfje maar zo'n € 50,- aan de KvK kwijt ben en nu ineens € 149,- zou moeten dokken.
En dat gezeur in die brief over dat wachtwoord sloeg nergens op.
De KvK gebeld, en dan krijg je eerst een bandje over de nepfacturen en dat er al aangifte is gedaan en dan pas een keuzemenu. Maar dat laatste heb je dan natuurlijk niet meer nodig. :lol:
Overigens, toen ik die verdrievoudiging zag was mijn eerste gedachte: opzeggen die hap! :oops:

17 dec 2008 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Brabant
Bericht Re: Vreemde factuur Scrappy Electronics - of de KvK - ?
NRC:

De eigenaren van het bedrijf Kantoor voor Klanten moeten de schade vergoeden die is veroorzaakt door het versturen van spookfacturen. De rechtbank oordeelde dat de spookfacturen, die sterk lijken op facturen van de Kamer van Koophandel (KvK), bewust misleidend zijn. De schade wordt geschat op bijna een half miljoen euro, inclusief juridische kosten.

Directeur Frans van Steenis van KvK Nederland noemt de uitspraak uniek. Vaak lukt het volgens hem niet om de schade te verhalen omdat dit soort bedrijven zich verschuilt achter ingewikkelde juridische constructies.

In april 2009 won de KvK al een kort geding tegen de eigenaren om de activiteiten van het Kantoor voor Klanten te stoppen. Dat lukte, waarna de bodemprocedure aangespannen werd om de natuurlijke personen aansprakelijk te stellen. De onterecht overgemaakte bedragen zijn inmiddels aan de ondernemers teruggestort. Ook die van een aantal ondernemers die het bedrag aan de Kamer van Koophandel overmaakten.

In december 2008 verstuurde Kantoor voor Klanten circa 350.000 rekeningen van 149 euro aan ondernemers. Nog eens meer dan een miljoen facturen lagen klaar om verstuurd te worden. Het bedrijf gebruikte de huisstijlkleuren van de KvK en een gelijkend logo. Het gebruikte de website kvkhandelsregister.nl.

10 jul 2010 15:34
Profiel
RRS is weer een bedrijf wat op een niet zuivere manier advertenties verwerft.
Is Nederlander, bedrijf in België en geen te vinden bedrijf bij de officiële kringen.

Proberen je te strikken voor http://www.zoek-bedrijf.nl een bedrijf voor de z.g zoekmachines.

Heb er gelijk werk van gemaakt en site is al uit de lucht. :ba:

Dus als mensen telefoon of rekeningen krijgen van RRS , niet op reageren of betalen en gewoon de hoorn erop leggen.
Want ze proberen het woord ja uit je mond te krijgen, en bevestigen dan dat je het contract mondeling bevestigd hebt, en deze op tape staat.
Maar geen probleem, bij de SAF staan uitspraken van de rechtbank Groningen dat deze niet rechtsgeldig zijn, omdat de gemanipuleerd kunnen worden.

02 sep 2010 12:15
PorscheForum Rakker
SpeedGelb 987.2
Kaatsheuvel
Nu ben ik meesten een zeer rustig mannetje, maar van dit soort praktijken komen gedachten in mij los van zware rondvliegen objecten in de richting van de verdachte persoon in kwestie. Met als doel de persoon eens stevig op zijn smoel te... uhh je snapt me wel.

Mijn vriendin werkt van de KvK en ook daar hebben ze veel last gehad van klachten van mensen die waren misleid. Het is niet alleen vervelend voor de slachtoffers, maar het kost de maatschappij ook nog eens een hoop tijd en geld.

Arno

In 1963 vindt de werkelijke geboorte plaats van de automobiel.
https://www.instagram.com/arno.smulders78/

02 sep 2010 12:43
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
... op dit moment stuurt OfficeDirect 24 spookfacturen van € 295,12 door Nederland en Belgie :idea:

02 sep 2010 13:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
DD: Opel Signum Cosmo V6 3.0 09-04-2011: Yes: de 996 Carrera 4 Cabrio is in bezit! :-)
Regio "De Achterhoek"
Over list en bedrog praktijken gesproken... in het Noorden van het land zitten ook snoodaards die telefonisch contact nemen met ondernemers. Ze vertellen dan doodleuk dat de proefdruk voor de advertentie gereed is, en dat zij dit (conform de afspraak) keurig netjes melden. Alvorens de advertentie geplaatst wordt dien je wel even af te tikken, meestal bedragen tussen € 200,- en € 500,-. Van die bedragen die mensen die lager op de carrière ladder staan wel mogen paraferen, of die bij een redelijk succesvolle zelfstandige niet direct voor hoofdpijn zorgen. Als je dan verbouwereerd je geheugen pijnigt om je de afspraak te herinneren worden ze nog wat brutaler om je er maar toe te bewegen om de factuur a la minute te voldoen.

Uiteraard heb je nooit over een advertentie gesproken, en al helemaal nergens toestemming voor gegeven. Lees maar eens op:
http://www.blue2blond.nl/nieuws/38/27-04-2009/misleidende-verkooppraktijken-van-een-uitgeverij-.html?email

Als er iedere dag zo'n 100 bedrijven/ ondernemers worden gebeld, en 5% geeft een positieve response (lees: betaald gewoon) dan is dat:
- per dag een inkomstenpost van ca. € 1.000, - tot € 2.500,-.
- per week zou dat variëren van € 5.000 tot € 12.500,-
- per maand tussen € 20.000,- en € 50.000,-
- per kwartaal tussen € 60.000,- en € 150.000,-

En zo verdien je nu op een eenvoudige, maar doortrapte en schlemiele wijze een 911 GT3 RS of een 911 Sport Classic bijeen (om maar wat te noemen... :bang: )

http://jalbum.net/a/946662/

02 sep 2010 14:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Kennen jullie deze al:

Publicatie van ondernemingen en BTW nummers 2010.

Moet je even je gegevens checken/verbeteren en BTW nummer opgeven. Vervolgens tekenen en terugsturen....(kost wel even €975, maar om dat er uit te halen moest ik toch wel 2 brillen opzetten......)

Komt van de Tele Verzeichnis Verlag GmbH.

06 sep 2010 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Brabant
van de stichting reprorecht

kopieervergoeding 2009: 9.99 euro
2010: 17.12 euro

?????????

22 aug 2011 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Brabant
weer een :

nederlandse bedrijven register !

20 jan 2012 13:52
Profiel
PorscheForum Rakker
996
Brabant
vandaag MKB ad 297.66 euro

25 sep 2013 12:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2