Ben je dus gedeeltelijk niet met me eens en gedeeltelijk dus wel
Maar de sacd werd met heel veel bombarie geintroduceerd als het nieuwe summum, de ultieme opvolger van de cd en nog veel meer lovende woorden.
Echt veel goede (opgenomen) sacd zijn er dan ook niet, in dat licht vind ik de muziekkwaliteit sacd in vergelijk met de doorsnee cd gewoon slecht.
Uitzonderingen heb je altijd en zal je ook altijd blijven houden.
Misschien ben ik een beetje generaliserend maar toch zit er een kern van waarheid in, rock/pop cd''s klinken idd over het algemeen zo slecht omdat de opnames vlot moeten verlopen, technici van rock/popmuzikanten op een andere manier mixen, sommigen totaal geen verstand van opnemen hebben en de muziek idd zo gecomprimeerd is dat hoog en laag weg zijn.
Het merdendeel van de mensen luistert pop/rock op een doorsnee set en zal hier weinig van merken.
Labels die zich serieuzer met muziek bezig houden zoals JVC's XRCD , Verve , Impulse of MFSL Blue Note enz brengen hele mooie opnames uit.
En nog leuke muziek ook, wel vaak jazz of klassiek. Mensen die deze labels kopen halen vaak meer uit hun installatie.
Misschien is er wel een soort vergelijk te maken met de lp. Op het moment dat de lp op zijn eind liep en de cd werd geintroduceerd klonken de lp's ook veel slechter en dan met name platter, minder dynamiek enz.
De cd klonk bijintroductie trouwens ook niet overweldigend (uitzonderingen daargelaten
Telarc heeft zeker goede opnames, voornamelijk klassiek en jazz, echter ook minder goede
Tja en wij maar betalen