Auteur |
Bericht |
Edreamsz
|
Iemand ervaring met Porsche 964 RS schokdempers?
Ik wil misschien 964 RS Shokbrekers aanschaffen tegen een aantrekkelijke prijs. Alleen kan ik niet veel informatie over deze vinden. Wat je wel meteen ziet is dat zij volledig schroefdraad hebben (achterdemper) maar meer weet/zie ik niet.
Heeft iemand ervaring met deze schokdempers? Of weet iemand meer over deze te vertellen?
|
19 nov 2008 11:38 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Originele 964 RS schokdempers zijn niet zomaar onder een standaard 964 te schroeven.
Wel als je complete veerpoten kunt kopen. De schokdempre bevestiging boven in het veerpootlager is afwijkend van een standaard 964 schokdemper.
Ipv. 964 RS schokdempers die wel heel erg stug zijn onder een 964, is misschien een Bilstein Sport schokdemperset of de Bilstein PSS10 de betere keus. Ook die zijn volledig in hoogte verstelbaar.
Bilstein Sport schokdempers kosten Euro 1050,- voor een set van 4
en Bilstein PSS10 Euro 2215,-
Niet alleen de prijs is niet te vergelijken.
Wil je meer weten, vraag maar raak
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
19 nov 2008 13:29 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
bilstein sport heb ik ook eronder met eibach verlagings veren -4 cm
ziet er een stuk beter uit en het comfort valt nog mee.
wegligging is perfekt nu.
|
21 nov 2008 20:19 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Onder de 993 heb ik (nieuwe) Monroe dempers in combinatie met H&R veren gemonteerd.
Niet tevreden over, absoluut niet strak sturend.
Ja, ik weet het, een 993 is een lastige auto om perfect te krijgen.
Ik overweeg nu een KW Variante 3 te monteren.
De voordelen t.o.v. Bistein is behoudens de prijs dat deze set volledig RVS is en zowel de ingaande- als de uitgaande slag instelbaar is.
Verder zal een 993 (helaas) altijd iets minder strak sturen dan een 964.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
25 nov 2008 20:47 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
De interesse van Edreamsz is blijkbaar verlegd naar velgen, want hij heeft zich na zijn vraag en de gegeven antwoorden hier niet meer laten zien.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 nov 2008 20:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
vraagje:
is de auto ook uitgewogen en door iemand uitgelijnd die verstand heeft van een 993.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
25 nov 2008 20:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
25 nov 2008 20:59 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ja eigenlijk wel, wie weet moeten er ook wat rubbers vervangen worden want ook een 993 moet strak kunnen sturen en het kan altijd beter het is maar wat wenselijk is.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
25 nov 2008 21:05 |
|
|
Edreamsz
|
ik ben er nog! Het zijn inderdaad twee stappen tegerlijkertijd. RS dempers worden het niet. Te stug (zeker voor een cabrio).
Ik ga eerst 's maar de velgen oplossen en daarna een schroefset (wordt hoogstwaarschijnlijk H & R)
|
25 nov 2008 22:11 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ach, ik ben al een redelijke tijd mee bezig om de 993 perfect te laten sturen, gedurende de afgelopen jaren:
* Na aanschaf (4 jaar geleden) direct deze klacht en laten uitlijnen - enige verbetering
* Schokbrekers vervangen door nieuwe Monroe's (= 1e montage) en H&R veren gelijktijdig met de nieuwe dempers gemonteerd + laten uitlijnen bij een door P specialist aanbevolen bedrijf - enige verbetering
* Voorste draagarmen vervangen + uitlijnen - behoorlijke verbetering
* Veerpootbrug en (schroef) rolkooi gemonteerd - enige verbetering
Vergeleken met dag 1 en nu rijdt de 993 200% beter, maar toch vind ik 'm nog steeds niet superstrak sturen.
Bijv. A6 vanuit Lelystad die lange linkse bocht de snelweg over richting Hilversum, hier ging ik onlangs voorzichtig van het gas af omdat ik de 993 vervaarlijk voelde zwabberen.
Ik wijd dit aan de hobbels overdwars, ligt ie in een vlakke bocht dan voelt hij best wel strak aan, maar bij hobbels /richels overdwars dan is er bijna geen houden meer aan.
Persoonlijk denk ik dat de combinatie Monroe / H&R misschien niet goed gekozen is, vandaar mijn voorkeur naar een KW Variante 3
Deze wil ik van de winter denk ik eens gaan monteren (en gelijk mijn klauwen eens in de rode lak ).
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
25 nov 2008 22:20 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Rij deze weg vaak met de P en de Audi,maar merk niets van de richels,misschien ga ik niet hard genoeg,over welke snelheid heb je het
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
25 nov 2008 22:41 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Zou in deze bocht, ik kom hier zelden met de Porsche ook spporvorming geweest kunnen zijn.
Snelheid? Moet ik even in mijn geheugen graven, ca. 120 - 130 (dacht ik) in ieder geval niet bijzonder extreem, wel vlotjes.
De (lease) Volvo V-50 ligt in dergelijke bochten "strakker"op de weg.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
25 nov 2008 23:15 |
|
|
Edreamsz
|
Hmmm,,, ik kan nu een Porsche cup schroefset aanschaffen. Het zijn Bilstein dempers (groen) en Eibach hulpveren/ veren. Het is weer de vraag of deze set superstug is of juist niet. Ze zien er wel stoer uit namelijk!!
|
10 dec 2008 16:32 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
erwin vragen, dan weet je het!
|
11 dec 2008 16:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk dat dat soort setjes altijd stugger zijn.
maar vraag het idd erwin eens die kan misschien wel een juist advies geven voor wat je zoekt.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
11 dec 2008 16:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als dat 'n gebruikt setje is, moet je je nog maar af vragen hoe (goed) de werking is - en hoelang deze (nog) zo blijft
Overigens kan jij iets als (zeer) stug ervaren - wat voor 'n ander nog (goed) te doen is vice versa
|
11 dec 2008 17:11 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
en wat is het gebruik,
ik heb gele koni's en vind dat het wel iets stugger zou mogen vooral de ingaande demping.
maar soms rij ik op wegen dat ik weer helemaal genezen ben van stugger dat is dit al stug zat.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
11 dec 2008 17:19 |
|
|
Taatjen
lelystad
|
Re:
Heb nu ook een 993 en moest ook van het gas af in verband met zwabberen.Volgens de specialist is het onderstel in orde,nieuwe banden,nieuwe schokdempers,uitgelijnd en uitgewogen.Zou het dan toch aan het wegdek in de betreffende bocht liggen? Iemand ervaring?
_________________________________________ zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan
|
30 aug 2010 22:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Iemand ervaring met Porsche 964 RS schokdempers?
kan me niet voorstellen dat het aan de weg ligt. heb die bocht zo vaak snel genomen (terug van npc slalom etc), voor mij op de grens, maar nooit zwabberen. Buiten-binnen-buiten met de 964 - nooit zwabber gevoeld. Sterker nog, vind het wel een lekkere bocht...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2010 22:11 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Iemand ervaring met Porsche 964 RS schokdempers?
Me too. Ga er vaak overheen als ik de oude dame uitlaat! Tot de 200 niets aan de hand
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 aug 2010 22:14 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re:
Cup doet mij denken aan race. Race is meestal niet zo op comfort gericht. Which reminds me: morgen met Patrick Huisman rondje zandvoort
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 aug 2010 22:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Iemand ervaring met Porsche 964 RS schokdempers?
veel plezier. 200? da's hard voor het bochtje bij de olifanten....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2010 22:16 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re:
Weinig olifanten daar.... 200 was uiteraard pure bluf (dag Koos ).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 aug 2010 22:19 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Re:
Het ligt niet aan het wegdek, helaas toch een beetje aan de auto. De 993 is inmiddels een beetje berucht aan het worden m.b.t. het onderstel en de hoge moeilijkheidsgraad deze goed af te stellen. Ergo, niet iedere bandenboer kan dit, voor een 993 is absoluut een (993)specialist nodig. Daarnaast kan het onderstel wel wat verbetering hebben. Na de aanschaf van mijn 993 was ik van het begin af aan ontevreden over het weggedrag en met name het door meerderen genoemde "zwabberen" in bochten. Na, hou je vast, de volgende vernieuwde onderdelen (schokbrekers, draagarmlagers) en verbeteringen (veren, veerpootbrug, rolkooi) en de nodige keren laten uitlijnen heb ik uiteindelijk een KW Variante 3 gemonteerd en op RS specificaties laten uitlijnen (en uitwegen). Had ik dus jaren eerder moeten doen, de genoemde bocht is nu "piece of cake"voor de 993.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
30 aug 2010 22:45 |
|
|
WillemB
Ex 964 C2
nu 'n VW T2b PickupKeistad
|
Re: Iemand ervaring met Porsche 964 RS schokdempers?
Leuk bochtje iedere maandag vanaf de zaak met de bedrijfsbus 100 a 110 gaat goed. Met de 964 kan het nog een klein stukje harder
|
30 aug 2010 22:53 |
|
|