Auteur |
Bericht |
p964c4
964 c4, '91
|
stilvallen 964c4
hopelijk heeft hier iemand raad
reeds 3 keer als ik aan het rijden was, en steeds rustig een helling naar beneden aan het bollen, in 5de versnelling, ongeveer 2000 toeren, en ik geef gas, hield de motor in. de eerste 2 maal, schoot hij er terug door en reed ik verder. de 3de keer, bleef hij vertragen, hoe meer gas ik gaf, hoe sneller 'ie vertraagde, alsof het gaspedaal het rempedaal was. terugschakelen om hogere toeren te maken hielp niks. totdat ik stilstond en de motor afsloeg.
contact af, contact terug, starten en terug weg alsof er niks aan de hand was.
laten uitlezen, geen foutmeldingen geregistreerd.... motor draait foutloos en trekt steeds zonder problemen door tot max. Motor is ook niet gewijzigd behalve k&n filter (met open geboorde behuizing) en g-pipe
sindsdien ongeveer terug 500 km gereden zonder problemen. die 3x heb ik dus gehad op ongeveer 3000 km, niet vaak dus.... bij koudstart fluctueert hij wel enorm, wat na 30sec resulteert in stationaire loop rnd 1000 toeren, warm draait hij mooi onmiddelijk 850 toeren...
|
10 nov 2008 22:36 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja misschien de lambdasonde eens na kijken of vervangen.
is het alleen bij nat weer of ook bij droog weer?
gr anton964
|
11 nov 2008 0:17 |
|
|
p964c4
964 c4, '91
|
tot nu toe alleen bij droog weer gehad, maar ja.. bij regen komt 'ie zo niet buiten
maar als lambasonde kapot is, of hapert... moet dat dan niet zichtbaar zijn bij het uitlezen
|
11 nov 2008 0:26 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Brandstofpomp aan het overlijden?
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
11 nov 2008 0:34 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ik heb ook een hoop elende gehad met de lambda.stil vallen slecht lopen.
ook geen storingen uit telezen.
het kan geen kwaad om hem te vervangen.kijk even of dit al eens is gebeurt.anders gelijk doen.loop hij weer een stuk beter.
gr anton964
|
11 nov 2008 0:39 |
|
|
p964c4
964 c4, '91
|
@Tom80 : inderdaad, heb ik ook aan gedacht, maar dan vind ik dat ik het probleem bitter weinig heb. ik was van oordeel dat ik het dan frequenter zou hebben
@anton964 : kan inderdaad geen kwaad, ga ik doen
trouwens, alle leidingen al gecontroleerd, lucht trekt hij ook niet....
|
11 nov 2008 0:57 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Zo begon het bij mij ook, toen de pomp overleed. Het uitvallen wordt steeds frequenter.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
11 nov 2008 1:30 |
|
|
MH
Peize
|
Het eerste waar ik aan denk: DME-relais.
Deze schakelt de stroomvoorziening voor de DME-computer.
Als deze uitvalt.....heeft de computer geen stroom meer..... en kan dan ook geen fout opslaan.
Porsche heeft daar ook een modificatie uitgegeven. De oude begint met "944" en de nieuwe begint met "993".
Als deze al is vervangen denk ik aan de LMM (luchtmassameter). Deze geven dan geen fout..... maar geeft soms in 1 keer geen signaal meer aan de DME-computer, lijkt net alsof er geen lucht aangezogen wordt, dus spuit ie niks in, dus slaat ie af. Dit komt dan steeds vaker voor.... en dan dat ie helemaal niet meer te starten is.
_________________________________________ MH Porsche Specialist Peize
|
01 dec 2008 21:07 |
|
|
p964c4
964 c4, '91
|
er zaten wel een paar andere foutmeldingen in. (airbaglampje bij) blijft het dan nog altijd dme?
kmoet touwens nog de versie controleren
|
05 dec 2008 21:59 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
heb zoiets gehad met een andere auto en de tank trok vacuum, beluchting zat verstopt. lang achter gezocht
stilzetten even wachten en hij liep weer.
|
09 dec 2008 23:35 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
... dat laatste is te controleren door benzinedop los te draaien en te luisteren of er lucht wordt in gezogen
Maar de link met "... helling af rijden ..." is hiermee nog niet gelegd. Dan toch eerder de brandstofpomp die dan extra moet pompen
Eens (laten) testen die pomp
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
10 dec 2008 16:33 |
|
|
993 Cabrio 2
ex 996 C2 Cabrio
ex 993 C2 Cabrio
nu 986 2.7 Boxster
|
William Koen...
Hoi,
William van Koen Exclusief (ff googlen) weet enorm veel af van dit soort kwesties is mijn ervaring. Al een paar keer aan de hand gehad dat hij het op voorhand zei en het later idd ook zo was..gelukkig mestal problemen met andere autos
Succes,
Remco
|
10 dec 2008 18:10 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Ik ruik steeds meer commercie op dit forum...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
11 dec 2008 21:59 |
|
|
Nikasiltje
'69 VW type 3 - project -
'75 VW type 1 (400+pk, G50/01)Geldermalsen
|
Integendeel: hierboven wordt gratis info geven waar je normaal voor moet betalen en dan nog vaak op urenbasis als men 'aan het zoeken is'.
Ervaring delen als je een professioneel bedrijf ernaast hebt: top!
Gebeurt maar weinig dat professionele bedrijven zich überhaupt aanmelden op een forum, dus 'count your blessings'
_________________________________________ Vtec...This!
|
15 dec 2008 17:02 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
wat is er mis met commercie? zie gewoon een positieve ervaring die gedeeld wordt! en daar wil ik me ook bij aansluiten.
ps als amsterdammer zou je moeten weten dat commercie goed is voor stad, mens en forum...
|
15 dec 2008 19:09 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Zei ik ergens dat commercie stinkt dan?!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
15 dec 2008 21:19 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Ik zat te denken aan de DME-Unit.En wel aan de thyristoren op de printplaat die de ontsteking regelen.
Heb ik bij mijn 944 ook gehad.En maar zoeken,tot het stoom je uit de oren komt.......... En toen had ik de auto half uit-elkaar liggen.
Kabelboom,zekeringkast,relais,Luchtmassameter(s),BDP-sensoren etc.....
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
16 dec 2008 2:18 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
je hebt gelijk, zat nog met een ander topic in mn hoofd en dat begon ook zo.. excuus
|
19 dec 2008 21:36 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Al goed!
Happy thoughts!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
21 dec 2008 15:15 |
|
|