Auteur |
Bericht |
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
9-elfstedentocht in gevaar?
Onderstaande stond in de Leeuwarder Courant
Politie wil patsers aanpakken
LC | Gepubliceerd op 12 december 2008, 10:55
Laatst bijgewerkt op 12 december 2008, 11:32
LEEUWARDEN -
Mannen met te dure auto's, boten, designmeubels of merkkleding kunnen zich vanaf 1 januari maar beter iets bescheidener presenteren. De politie in Leeuwarden gaat met de zogenaamde ‘patseraanpak' controleren of de goederen wel rechtmatig verkregen zijn en niet door criminele activiteiten.
De opsporing is in feite een kwestie van het vergelijken van de inkomsten met de uitgaven. Iemand met een bijstandsuitkering in een nieuwe BMW zal bijvoorbeeld extra in de gaten worden gehouden.
Politie, Justitie en de Belastingdienst tekenden gisteren een convenant met de bedoeling criminaliteit en fraude in Leeuwarden samen aan te pakken. De politie moet kunnen aantonen dat het inkomen illegaal is verkregen. De goederen kunnen dan in beslag worden genomen.
|
12 dec 2008 15:25 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: 9-elfstedentocht in gevaar?
Bovenstaande quote in z'n geheel verwijderd onnodig om volledig te quoten indien direct op het bovenstaande bericht gereageerd wordt O.
dit lijkt wel de 21ste eeuwse versie van de Lombroso-theorie...
Het wordt hier ook steeds meer een politiestaat.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
12 dec 2008 15:59 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Met die stelling ben ik het niet oneens, maar in dit licht vind ik het onterecht.
Het is hoog tijd dat luchthappers aangepakt worden en de M5 onder hun reet uitgetrokken wordt.
|
12 dec 2008 16:03 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dat is dan wel waar.alleen jammer dat ze hard werkende mensen op hun vrijdag die lekker met hun speeltje oppad zijn ook weer lastig gaan vallen.
nederland komt geld tekort dat is het probleem.uitknijpen waar je knijpen kan dat doen ze.
anton964
|
12 dec 2008 16:07 |
|
|
john's Porsches
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
|
ach hier op de N470 doen ze maandelijks niet anders tussen 14 en 17 uur
zelf met de 944 wordt ik er elke keer uitgepikt (of zou ik hem dan toch eens moeten wassen en is dat het)
Elke keer die zelfde opmerking van de dienders , wel duur hoor zo met die huidige brandstof prijzen.
Standaard antwoord, Zie het probleem niet echt meneer ik heb een betaalde baan Hoe wel ik laat de 911 wel wat vaker in de garage staan, u heeft gelijk
Daarna wens ik ze altijd nog een fijne middag,
Hun hun pleziertje en ik ook
_________________________________________ http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl
Laatst bijgewerkt door john's Porsches op 12 dec 2008 16:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 dec 2008 16:13 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Helaas staat er niets over de aanpak, maar als de aanpak mede zou inhouden dat jij of ik in Leeuwarden zonder meer staande gehouden kunnen worden en vervolgens moeten aantonen dat de Porsche uit legale bronnen is gefinancierd, gaat het mij toch echt mijlen te ver. Er zal minimaal sprake moeten zijn van andere aanwijzingen alvorens onderzoek naar iemands financien gedaan mag worden. In dit kader bedoel ik dus ook "politiestaat". Ik zeg dus niet dat bepaalde typen niet aangepakt moeten worden. Ik bekijk dit voornamelijk vanuit de "goede" die onder de "kwaden" moet lijden.
Verder ben ik van mening dat politie en justitie meer dan voldoende opsporingsmiddelen hebben en die eerst maar moeten benutten voordat om nieuw instrumentarium geschreeuwd wordt. Nederland heeft bij mijn weten in Europa een erg laag oplossingspercentage, zonder dat dat door manschappen en/of middelen verklaarbaar is. Het probleem zit dan (10 tegen 1) in een organisatie zelf.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
12 dec 2008 16:15 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Is ook niks nieuws, komt uit 020 overwaaien, dat idee.
Is in Amsterdam al langer aan de hand. Niemand merkt daar iets van, behalve diegene die in de doelgroep zit.
Prima overigens. In beslagnemen die dure rommel die bij elkaar gestolen, geroofd en ge-dealed is..
Laatst bijgewerkt door LeoH op 12 dec 2008 16:21, in totaal 1 keer bewerkt.
|
12 dec 2008 16:19 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Politiestaat ? Slaat nergens op in dit verband.
Artikel meldt dat mensen met een uitkering of laag inkomen gematched worden met het tevens bezitten van bijvoorbeeld een buiten proportioneel dure auto.
Als op die manier lui worden opgepikt die de maatschappij bestelen van door ons opgebracht belastinggeld, zie ik niet wat daarop tegen kan zijn.
Dus: 9-stedentocht in gevaar ?
Voor meerijdende oplichters wel; vinden we dat erg ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 dec 2008 16:20 |
|
|
zuugnap
|
Daar in het noorden schijnen toch veel ongure types rond te rijden, bendes die zich lekker kunnen verschuilen in afgelegen gebieden denk ook vandaar dat ze gericht controles gaan doen ,mja de "normale" burger is dan ook helaas de dupe , gaat steeds beter hier in dit kikkerlandje
|
12 dec 2008 16:23 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Ach, zou je eens een beetje staan wachten in een controle-fuik. Heb ik er graag voor over als die controle gericht is op aanpakken van de doelgroep.
Met de huidige kenteken-scan/herkenning is deze vorm van controle echter 24u per dag simpel. Kan en gebeurd gewoon tijdens het rijden/surveilleren. En dit gebeurd al langere tijd met succes in Amsterdam. Prima !
Hoe een normale burger de dupe zou kunnen worden is mij niet duidelijk.
|
12 dec 2008 16:37 |
|
|
Jort
Groningen
|
Tjonge, heb je ook een bron?
_________________________________________ Tjolk.
|
12 dec 2008 16:38 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Dit principe kennen ze in rotterdam al jaren en jaren. Ga op een zonnige dag eens een uurtje op de Kruiskade staan en je begrijpt gelijk waarom. Helemaal goed vind ik.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 dec 2008 16:59 |
|
|
zuugnap
|
beetje het oude nieuws volgen dan .....
|
12 dec 2008 17:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het zal best, maar feitelijk houdt men je ook aan om te controleren of je niet gedronken hebt. Niet leuk als je haast hebt, maar ik blaas altijd graag in de wetenschap dat door die controles alcomobilsme wordt tegengegaan.
|
12 dec 2008 17:05 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
tja wat is nomaal gedragen.ze kunen alles wel verbieden.ik heb er geen last van als ze hier en daar een schuurtje wiet kweken hoor.
als je je geld op een eerlijke manier verdiend in nederland pakken ze het lang allekanten van je af.
kijk die steun trekkers moeten ze aan pakken.maar die een beetje bij snabben.wat maakt het uit.
anton964
|
12 dec 2008 17:05 |
|
|
Lydia
|
Pfff ... gelukkig, vrouwen niet ...
|
12 dec 2008 17:10 |
|
|
Devils son
|
Ik kan dat heel makkelijk aantonen. Ik ben ook niet de doelgroep. Ik kan wel staande gehouden worden, maar dat kon ik al lang. Ze kunnen mijn rijbewijs vragen en papieren van de auto controleren. Als ze dan meteen met de computer op mijn fiscale nummer controleren of mijn inkomen een Porsche rechtvaardigt: prima. Het gaat ook niet om de vraag of je een hele boekhouding wil overleggen. Het gaat erom dat mensen in de bijstand met een auto van 100K eruit worden gepikt. Of mensen zonder enige bekende vorm van inkomsten met een dure auto. Ik vind dat een goede zaak. Ik wil je niet van een roze wolk af duwen, maar wil wel voorzichtig aangeven dat de overheid al lang en breed jouw financiële gegevens jaarlijks vraagt. Ze noemen dat de belastingaangifte. Kijk, het moet niet zo zijn dat oom agent ook exact het inkomen te weten krijgt (alhoewel ik dat nog wel geinig zou vinden, weten ze ook meteen hoe hard die boete die ik ongetwijfeld krijg voor te hard rijden aankomt ), maar gewoon een "ok" is voldoende. En bij diegenen waar er iets niet klopt: mee naar het buro voor nadere tekst en uitleg. En ook dat kan af en toe vervelend zijn, maar ik heb ooit anderhalf uur op het buro doorgebracht omdat bij staandehouding bleek dat er een uitspraak niet aan mij betekend zou zijn. Let wel: een uitspraak waartegen ik al hoger beroep had aangetekend, dus foutje in de computer. Shit happens. Niet ten aanzien hiervan, want die dure auto's staan natuurlijk niet op eigen naam, maar op naam van een katvanger.
Spijker. Kop.
|
12 dec 2008 17:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ja, mensen willen wel dat boeven gevangen worden, maar owee als ze zelf naar hun papieren wordt gevraagd. Dan gaat het ook gelijk over "de dupe worden" als een keer naar je papieren wordt gevraagd. Hou toch op zeg. Als de mensen die DAAR problemen mee hebben nou eens willen aangeven hoe je de boef op voorhand kunt herkennen .....
Je kunt natuurlijk ook iedere boef verplichten om een sticker op te plakken "ik ben een boef"?
Maar dan heb je vast weer van de stouterikken die dat stiekum niet doen; mentaliteit ook tegenwoordig..
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 dec 2008 17:36 |
|
|
Jort
Groningen
|
Doe ik en ik kom er ook wel eens.
Dus concreet?
|
12 dec 2008 17:39 |
|
|
Devils son
|
Ben jij een onguur type...
|
12 dec 2008 17:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
Precies en jij solliciteert naar inkomensgerelateerde snelheidsboetes.
|
12 dec 2008 18:07 |
|
|
Stijn van Kooten
|
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
12 dec 2008 18:19 |
|
|
Devils son
|
|
12 dec 2008 18:56 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Alsjeblieft niet. Weer een voordeel minder aan rijk zijn
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 dec 2008 20:38 |
|
|
horn
PF #57
|
ach, heb niks te vrezen. Zie ze van die oude gebakkies ook niet snel aan de kant zetten. Ze gaan hun gang maar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 dec 2008 21:01 |
|
|