Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 1:29

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
9-elfstedentocht in gevaar? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
ach, heb niks te vrezen. Zie ze van die oude gebakkies ook niet snel aan de kant zetten. Ze gaan hun gang maar.

12 dec 2008 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: 9-elfstedentocht in gevaar?
@Devils son: Het gaat mij er niet om of jij of ik tot de doelgroep behoren. Waar het mij om gaat is dat de auto waarin je op een zeker ogenblik rijdt de aanleiding is tot een onderzoek, ongeacht wat er uit dat onderzoek rolt. In feite ben je op dat ogenblik "een beetje verdachte" omdat er een opsporingshandeling wordt verricht. Ik vind dat de reden van zo'n onderzoek niet terecht en zelfs kwalijk kan zijn omdat het de burger in beginsel tot potentiele verdachte maakt.

Ik weet ook dat op dat ogenblik weer volksstammen gaan brullen "als je niks te verbergen hebt..." en meer van die demagogische onzin zodat je je bezwaren tegen bepaalde activiteiten in slikt.

Ik wantrouw de overheid iets teveel om uitsluitend het goede van dit soort maatregelen te zien.

12 dec 2008 21:14
Profiel
Bericht 
Ik vind het eigenlijk ook nergens op slaan. En politie mag volgens mij niet zonder een geldige reden te hebben naar je ID vragen, waarom dus wel naar je eerlijkheid van je eigendommen :lol: :wink:

12 dec 2008 22:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Ik vraag me af waarom ze zoiets nooit in Gouda doen. Hoeveel M5en en Q7s er rondrijden met een cluppie tiener-maro's erin, waarvan je gewoon overduidelijk ziet dat ze die bak echt niet hebben verdiend met schappen vullen in de AH.... Als die heren makkelijk willen cashen.... zet een fuik in Korte Akkeren, Goverwelle of Bolwerk. Altijd prijs!!

12 dec 2008 23:04
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
GhostRider schreef:
Ik vraag me af waarom ze zoiets nooit in Gouda doen. Hoeveel M5en en Q7s er rondrijden met een cluppie tiener-maro's erin, waarvan je gewoon overduidelijk ziet dat ze die bak echt niet hebben verdiend met schappen vullen in de AH.... Als die heren makkelijk willen cashen.... zet een fuik in Korte Akkeren, Goverwelle of Bolwerk. Altijd prijs!!

Nee, dat zijn de lievelingetjes van politiek en justitie... echt LIEVE JONGENS!

12 dec 2008 23:56
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Volgens mij niks nieuws en iets dat ze ook in andere delen van het land al doen. Gaat er volgens mij ook niet om dat ze je staande houden. De belastingdienst overlegt gewoon aan het OM/politie een lijstje met mensen die geen inkomen/of laag inkomen hebben en ook een dure auto op hun naam hebben staan.

13 dec 2008 0:20
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: 9-elfstedentocht in gevaar?
esgigt schreef:
Waar het mij om gaat is dat de auto waarin je op een zeker ogenblik rijdt de aanleiding is tot een onderzoek, ongeacht wat er uit dat onderzoek rolt.

Dat is in potentie iedere auto zodra jij van jouw oprijlaan af rijdt... Niets nieuws hoor.

Citaat:
In feite ben je op dat ogenblik "een beetje verdachte" omdat er een opsporingshandeling wordt verricht. Ik vind dat de reden van zo'n onderzoek niet terecht en zelfs kwalijk kan zijn omdat het de burger in beginsel tot potentiele verdachte maakt.

Ik meen dat je een beetje overdrijft. Als jij wordt staande gehouden dan is het niet abnormaal dat er wat controles plaatsvinden, zeker als je in een Porsche rijdt. Dan wordt vrijwel standaard gecontroleerd of dat ding wel op jouw naam staat. En sowieso checkt men of er openstaande boetes zijn e.d. Waarom dan niet meteen of je een luchthapper bent of niet?

Citaat:
Ik weet ook dat op dat ogenblik weer volksstammen gaan brullen "als je niks te verbergen hebt..." en meer van die demagogische onzin zodat je je bezwaren tegen bepaalde activiteiten in slikt.

Zodra jouw privicay in geding is kan ik je volgen. Maar het signaal dat je geen luchthapper bent schaadt m.i. niet jouw privacy.

13 dec 2008 1:13
Profiel
Bericht 
En àls een Porsche daadwerkelijk op je naam staat, dan gelooft zo'n agent je niet! :mrgreen:

Ik vind het een goede zaak. En natuurlijk kun je als 'onschuldige' ongemak van zo'n controle hebben, maar zo be it. Ik zit daar niet mee.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik elke klant bij ons ook zoveel mogelijk screen via internet. Ongelofelijk wat je allemaal te weten kunt komen. Dus privacy heb je sinds het www toch nog maar beperkt.

Nu wordt er eens aangepakt en opgetreden door de politie en de Belastingdienst, is het weer niet goed ...

13 dec 2008 1:31
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2