Auteur |
Bericht |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Welke olieleiding is dit?
Een schema en een foto van onder mijn auto. Er zit een dikke slang tussen de oliekoeler en de olietank.
Maar waar zit die nu in het schema?
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
14 dec 2008 15:47 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik begrijp je vraag niet helemaal maar ik denk op het schema net boven de thermostaat, licht grijs gekleurd.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
14 dec 2008 18:08 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zou zeggen rechts bovenin, horizontaal tussen olietank en oliekoeler (met thermostaat) zoals je zelf schrijft
De donkere leidingen in het schema geven kanalen 'onder druk' aan en zitten in het blok
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
14 dec 2008 18:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
_________________________________________ remmen is angst
|
14 dec 2008 18:17 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Of misschien is deze het
Ja dus.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
14 dec 2008 18:50 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Is er nog een speciale reden waarom je dit wilt weten?
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
14 dec 2008 18:55 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Renntech & Elven bedankt!
Normaal stijgt het wijzertje v/d olietemp tot net boven het 2e streepje en zakt dan iets terug (zoals bij iedereen). Maar nu haalt hij dat streepje niet meer. Ook niet bij een cruisesnelheid van 160.
Nu wou ik voelen of de thermosstaat v/d 1e oliekoeler mss open blijft staan maar daarvoor moet ik weten wáár de olie de koeler binnenstroomt.
Overigens de 2e koeler blijft gewoon koud lange tijd.
::EDIT:: ik ga ook eens op zoek naar de temp-voeler op het blok, mss maakt dat kabeltje niet goed contact.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
Laatst bijgewerkt door NordRack2 op 15 dec 2008 11:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
15 dec 2008 10:47 |
|
|
cabrio wim
|
Zou dat ook niet een beetje met de weersomstandigheden te maken hebben.
|
15 dec 2008 11:09 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Misschien is het in limburg nog niet zo koud als hier. Limburg ligt natuurlijk wel een stuk meer richting spanje, dus zou kunnen.
Wat mij betreft is er niks aan de hand en zou ik eens een half jaar wachten voor er conclusies getrokken worden.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
15 dec 2008 11:35 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Bij mijn busje staat de koelvloeistofwijzer altijd in het midden hoor... 'szomers én 'swinters.
Lijkt mij sterk dat de bedrijfstemp van olie swinters lager is dan somers.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
15 dec 2008 12:25 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
er zit wel degelijk verschil in een olie gekoelde P en een water gekoelde andere auto.
bij een P kan ook zomers de temp oplopen bij mijn andere auto's watergekoeld zie ik nooit een verandering.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 dec 2008 12:34 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Aha, nou, begrijpelijk dan (???) dat de 911 is overgestapt op waterkoeling
Ik ben trouwens bezig in de bus een olietempmeter te bouwen. Ben benieuwd hoeveel díe fluctueert
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
15 dec 2008 12:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
dit is inderdaad gewoon een klimaatgevolg. door de global cooling blijft mijn temp ook ver onder 1e streepje.
_________________________________________ oud is beter
|
15 dec 2008 12:47 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Is inderdaad bij mij ook zo. Deze tijd moet ik wel dertig à veertig kilometer rijden voordat de olietemperatuurwijzer uit het onderste gedeelte komt.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 dec 2008 15:25 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nieuwe oliekoeler gemonteerd
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
15 dec 2008 17:01 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
OK ik heb het voelertje op het blok besprenkeld met WD40; daar zal het niet aan liggen.
En de 1e oliekoeler blijft relatief koel terwijl de olieleidingen heet worden.
Dan zal het toch wel in orde zijn dus
Bedankt voor het meedenken!
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
16 dec 2008 2:05 |
|
|