Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 20:28

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
amandus schreef:
Leuk zo off tpic met wasbakken , zou ook graag keukens en slaapkamers huiskamers transparant willen zien .......leuk topic misschien . Foto's van mijn huis 8)

Deze discussie cq voorstellen hebben we in het begin ook wel eens gehad.

Wij als Porscheforumteam zijn daar op tegen, op een gegeven moment gaat men je dus afrekenen op je prive bezit.

Het kan ook voor het dievengilde wel leuk zijn, om alvast de catalogus is te bekijken, maar vooral het hoge patsgehalte willen we voorkomen..

Sommige mensen vinden het heerlijk om op te scheppen over hun bezittingen, en af te geven op iemand anders zijn eigendommen.

Hier heb je al wel is de discussie van Porscherijders die neer kijken op andere omdat de hunne sneller is, ondanks ie ouder/slechter is.

11 dec 2008 12:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Was ook een grap heer Moderator John ....

Wat betreft afgunst , sneller langzamer mooier duurder enz , we zijn net mensen ...... :lol:

Foto huiskamer betreft , is niet veel te halen , weet het adres ook niet van de huiskamer .....

Back on track topic ,

Top platenspeler

Afbeelding

11 dec 2008 13:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Heb er twee van, maar dan wel "gepimpt": wit gepoedercoat, blauwe leds en Ortofon elementen

Deze heb ik begin jaren '90 ook nog even gehad:

Scylla 80S

Afbeelding

11 dec 2008 14:10
Profiel
Timeless
Bericht 
Deze heb ik gehad SP 25 , je kon alleen de plaat kopen restant , arm, moest je bouwen ...

Afbeelding

11 dec 2008 14:15
Profiel
Bericht 
Ik heb deze nog steeds op zolder staan:

Afbeelding

Ik heb er nog een Lenco op staan. Hadden jullie dat ook? Zon extra arm die je op de plaat legde met speciale anti-statische vloeistof.

En ik heb een lamp aan de kap geklikt met een kwikschakelaar: als je de kap opent, daat de lamp branden. Grappig spul allemaal!

13 dec 2008 17:18
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:o Heb ik ook nog staan!
En met die anti statische rommel ook nog.
Als je dr eenmaal aan begon moest je het altijd blijven gebruiken.Het spul droogde op en vulde de groeven :arrow: steeds slechtere vinyl platen :cry:

13 dec 2008 17:56
Profiel WWW
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
Lydia schreef:
En ik heb een lamp aan de kap geklikt met een kwikschakelaar: als je de kap opent, daat de lamp branden. Grappig spul allemaal!

Hé, leuk! Ik heb zo'n lampje ook nog steeds aan de kap van de Thorens 145 MKII..

Rest van de set is:
Philips 880 CD speler
Luxman T-88V Tuner
Moscode 300 eindbak
Zelfbouw voorversterker
Luidsprekers zelfbouw (dynaudio componenten) + Subwoofer (15hz-120hz)

Aan mijn PC hangt sinds kort een Behringer mengpaneel + Behringer nearrange monitoren.

13 dec 2008 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997 mk2 cabrio
veluwe
Bericht 
Ik heb deze op kantoor: zijn echt een super design, en het geluid is ook goed

Afbeelding
http://www.u-vola.com/

13 dec 2008 22:38
Profiel
Timeless
Bericht 
Flat erik op de SL :lol:

Afbeelding

13 dec 2008 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
esgigt schreef:
Lydia schreef:
Rest van de set is:
Philips 880 CD speler (..)

Volgens mij was dat mijn eerste cd speler eind 80/begin 90 :D Heb je een fotootje daarvan? Wat ook leuk was:

Afbeelding

Shunyata Sidewinder Gold, paar jaar4 mee gedraaid. Of het (power cable) wat doet is voor mij nog steeds niet duidelijk.

15 dec 2008 11:49
Profiel
Rotterdam
Bericht 
Fotootje? kan ik proberen. Die 880 (was overigens de Philips versie van de Marantz CD 80) is nogal zwart :-)

Maar eerst moet ik uitzoeken hoe ik hier een fotootje gepost krijg...

http://www.porscheforum.nl/album/album_page.php?pic_id=39904

Afbeelding

Klik op "quote" en kijk wat ik gedaan heb.

Jurgen

15 dec 2008 12:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Nope, dat was hem toch niet. Dacht toch echt dat het de 880 was, maar kennelijk vergis ik me :roll:

Nog een mooi plaatje, voor de echte lekkerbekken:

Afbeelding

16 dec 2008 17:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
gast schreef:
Oi Adu, jij hebt verstand van deze bende he. Ik heb thuis een Linn classic staan. Die staat altijd aan. Is nu al 2x kapot geweest. (reageert niet meer op afstandbediening) Is het beter om hem uit te zetten als het niet nodig is?

Hela gast! :D

Zou volgens mij niks uit mogen maken. Slijt wellicht iets meer. Al bekend wat het euvel heeft veroorzaakt?

16 dec 2008 18:07
Profiel
Rotterdam
Bericht 
adu schreef:
Nope, dat was hem toch niet. Dacht toch echt dat het de 880 was, maar kennelijk vergis ik me :roll:

Nog een mooi plaatje, voor de echte lekkerbekken:

Afbeelding

Ja... Avalons! Jaren geleden een keer gehoord. Waren fantastisch, de prijs was en is nog steeds buiten budget.

16 dec 2008 18:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Avalon, samen met een handje vol anderen, de absolute top binnen luidsprekerland. Niet alleen is Avalon duur maar ook de bron, kabels en versterking moet van bijzonder hoog niveau zijn.
Ik heb alle types uitgebreid beluisterd :lol:
Ik zelf stuur ze met Audio Research buizenversterking aan :D

16 dec 2008 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
gast schreef:
Oi Adu, jij hebt verstand van deze bende he. Ik heb thuis een Linn classic staan. Die staat altijd aan. Is nu al 2x kapot geweest. (reageert niet meer op afstandbediening) Is het beter om hem uit te zetten als het niet nodig is?

Beste is continu aan laten staan bij regelmatig gebruik. De korte piekstromen bij aan- en uitzetten zijn schadelijker dan aan laten staan, waardoor de boel lekker onder spanning staat.
Slijtage is zeer gering, tenzij je buizen in je set heb :wink:
Tenzij je echt voor ruime tijd (langer dan week) weg gaat of niet gebruikt, dan uit.

16 dec 2008 19:53
Profiel
Rotterdam
Bericht 
P-911 schreef:
Avalon, samen met een handje vol anderen, de absolute top binnen luidsprekerland. Niet alleen is Avalon duur maar ook de bron, kabels en versterking moet van bijzonder hoog niveau zijn.
Ik heb alle types uitgebreid beluisterd :lol:
Ik zelf stuur ze met Audio Research buizenversterking aan :D

Avatar's (momenteel een stel op marktplaats en die ga ik niet kopen :D ) of de grote...?

16 dec 2008 22:36
Profiel
Bericht 
Mooie strakke draaitafel, Leonardo:

Afbeelding

En wat voor kabels gebruiken jullie?
XTC?

Afbeelding

17 dec 2008 0:07
Rotterdam
Bericht 
Nee, geen XTC, vandenHul of hoe al die exotische kabels ook mogen heten. Die barstens dure kabels, daar geloof ik niet in. Meetbaar is het overigens niet of nauwelijks te onderbouwen wat ervan geclaimd wordt. Wel degelijke interlinks met zware pluggen.

Wat ook helpt is stevige klemmen op versterker en luidsprekers en je kabels goed HF-afsluiten aan de kant van de versterker, wordt de terugkoppeling in de versterker niet verstoord. (100pf of zoiets over de luidsprekerpolen werkt m.i. ook, Pi- of t-filtertje is ideaal)

Ik gebruik "gewone" verzilverde multi-strand Monitor PC kabel 2x2,5 voor mid en hoog en 2x4 voor laag. Gaat hardstikke goed, vooral omdat ik bi-wire.

Overigens doet een goede net-filtering vaak wonderen.

17 dec 2008 2:41
Profiel
Groningen
Bericht 
Is bi-wiring wel meetbaar te onderbouwen?

17 dec 2008 12:46
Profiel
Rotterdam
Bericht 
Bi-wiring wordt onderbouwd door de elektotechnische theorie (ster-punten). Voordelen vooral bij dynamische belasting (b.v. muziek).

Ik heb nooit de moeite genomen om de effecten op te meten of in een simulatieprogramma na te spelen, het klonk gewoon iets beter.

17 dec 2008 14:04
Profiel
Groningen
Bericht 
http://en.wikipedia.org/wiki/Bi-wiring

Citaat:
It has been suggested that this would somehow improve sound quality; however, this has not been proved by measurements or properly conducted listening tests. From an electrical point of view, the two ways of making connections are, in principle, equivalent. This has led some to sarcastically refer to the practice as "buy-wiring", implying it is nothing more than a marketing gimmick for expensive speaker wire.

Minstens zo controversieel als de "barstens dure kabels".

17 dec 2008 15:03
Profiel
Rotterdam
Bericht 
Mogelijk, maar het was minder kostbaar dan de dure kabels. De definitie leek een fractie beter te zijn.

Overigens kun je bij bovenstaand statement wat vraagtekens plaatsen omdat het voorbij gaat aan de praktijk in de electronica. Electrisch meetbaar zal er weinig verschil zijn in een op diverse plaatsen geaard klein-signaal verwerkende schakeling in vergelijking tot b.v. diezelfde schakeling (met meerdere trappen) met ster-aarding. De eerste schakeling zal gevoelig zijn voor brom etcetera en de tweede niet, om maar een voorbeeld te noemen. Bij bi-wiring zullen de onderlinge beïnvloedingen van luidsprekerunits (t.g.v. hun EMK= Electro Motorische Kracht) volgens de theorie minder zijn dan zonder. Of de effecten erg hoorbaar zijn ligt overigens aan meer factoren.

Wat ik wel ooit heb proberen te vergelijken was het verschil tussen "gewone" stevige kabels en gevlochten litze... kon ik overigens niet echt horen.

17 dec 2008 20:04
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:?:
Valt zelf thuis audio maken (met een instrumentje dus) ook onder dit topic????????????????????

17 dec 2008 20:10
Profiel WWW
Rotterdam
Bericht 
wat mij betrft wel. Hoezo, leuke gitaar met versterker staan?

17 dec 2008 20:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 35  Volgende