Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 8:57

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Kroymans heeft al langer wat problemen. Vorig jaar rond deze tijd hebben ze plots een groothandel (een van mijn concurrenten) de nek omgedraaid.
Paf, stekker eruit.
Was al een teken..........overigens, hielp mij aan extra omzet!

08 dec 2008 9:20
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Alleen voor de Amerikaanse sectie :wink:

08 dec 2008 9:40
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
amandus schreef:
Alleen voor de Amerikaanse sectie :wink:

Waren ook wat wisselingen op directie niveau, Kia en Alfa naar ik meen :?

Geen goed teken :oops:

08 dec 2008 9:43
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RenDo schreef:
:? En toch is de vraag van Amandus zeer intrigerend.
Alle tot nu toe bekende hypotheekvormen zijn (voor zover ik weet)ontwikkeld door instanties, die er winst op willen (of moeten) maken.
:arrow:
Ik vraag me af wat er uit voort zou kunnen komen, als de echte deskundigen op dit gebied (en die hier op dit forum zijn) eens vanuit de consument een product bedenken........... :idea:

Dan krijg je nog veel verschillende producten. Want wat goed is voor Jantje, hoeft niet goed te zijn voor Klaasje.

Overigens ben ik zelf ook bezig met een hypotheekproduct. En ook die is voor een deel van de kopers erg interessant, maar voor een deel ook gewoonweg niet. Voordeel is dat deze nu juist interessant is voor een groep waar nog geen fatsoenlijk product voor bestaat...

En natuurlijk is het ook een heel goed product voor de instanties die er geld mee willen verdienen, maar dat is logisch zou JC zeggen. :wink:

08 dec 2008 10:52
Profiel
Timeless
Bericht 
van de hak op de tak ....vraag mij af hoe en wat in toekomst door de krediet malaise hypotheek land eruit gaat zien . Ook natuurlijk dat er waarschijnlijk compleet nieuwe vormen gaan ontstaan gesneden en toegespitst op het hier en nu ....

08 dec 2008 10:54
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Gewoon doorlopen: niets aan de hand (not)

(08-12-2008) De mediane verkoopprijs van door NVM-makelaars verkochte appartementen in Amsterdam, is sinds de laatste meting in het derde kwartaal, met 7,7 procent gedaald tot 229.778 euro. De mediane verkoopprijs van woonhuizen daalde aanzienlijk meer dan die van appartementen met 11,6 procent tot 307.500 euro.
Dit blijkt uit cijfers van Gerard W. Bakker Makelaars. Deze makelaar publiceert aan het einde van elk kwartaal de Gerard W. Bakker Woningmarktrapportage Amsterdam. Voor de actuele marktontwikkelingen heeft het makelaarskantoor halverwege het vierde kwartaal een extra marktonderzoek uitgevoerd. Makelaar Almar Bakker: ‘Het aanbod van appartementen is met ruim 23 procent toegenomen, voor woonhuizen is dit 10 procent en het aantal transacties is voor appartementen gedaald met 20, 2 procent en voor woonhuizen met 35 procent. Het zou voor de koopkracht van huizenkopers goed zijn als de banken, met de dalende rente van dit moment, hun hypotheekrentetarieven zouden verlagen.'

08 dec 2008 11:33
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Het bericht vind ik niet verrassend. Je moet alleen oppassen dat je niet te vergaande conclusies aan de cijfers verbindt (hoe logisch dat op het eerste gezicht ook moge lijken).

Als je het bericht leest ben je geneigd om te vermoeden dat de huizenprijzen flink dalende zijn, terwijl je in deze cijfers veel meer kan lezen (b.v. alleen goedkopere woningen verkopen nog goed, wat op zich niet eens vreemd is omdat juist woningen die onder NHG vallen prima blijven lopen).

Dat het momenteel lastig is op de huizenmarkt is wel duidelijk, maar het gaat toch meer naar stagnatie dan naar waardedaling toe. Velen wachten af immers.

08 dec 2008 12:34
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Agreed. Het altijd lastige begrip mediaan helpt ook nooit zo in dit soort berichten.

08 dec 2008 13:34
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Afbeelding :mrgreen:

08 dec 2008 19:53
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Devils son schreef:
gast schreef:
sorry, is al laat. Die vat ik niet?
Alleen PaSCal zal hem vatten...

;) Goed bezig man :cheesy:

Terzijde, zo enorm laag is de rente nu niet toch... Ik zit hier al 3.5 jaar, en sta ook op 4.1% vast voor 10 jaar destijds.... Was toen ook een rente-dip, dus daar zitten we nu weer... Binnenkort maar eens in de gaten gaan houden :cheesy:

En over de beste hypotheekvorm... Waar jij je het beste bij voelt. Wij wilden destijds slapen, om het even zo te stellen, dus wij hebben een brave spaarhypotheek. Niet de laagste rente, geen enorme opbrengsten, maar wel weten waar we aan toe zijn ;)....

08 dec 2008 21:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
amandus schreef:
Weet nog niet steeds niet wat de meest ideale hypotheek vorm is , of bestaat ie niet .....Denk dat ik het hou bij de beleggingshyp..

De hypotheek die je niet noodzakelijker wijs hoeft af te sluiten (gezien je eigen kapitaal) maar dat wel doet voor een maximaal aftrekvoordeel :)

08 dec 2008 22:42
Profiel
Timeless
Bericht 
Dan is eigenlijk aflossings vrij de beste hyp , want na 25 jaar, vanaf afsluiten, is je huis als je het verleden moet lezen minimaal het dubbele waard. eigenlijk geld huren tegen een vast rentepercentage voor 25 jaar . geen verzekering , geen beleging , geen spaarpapiertje....wel transparant op deze manier en hoef ik geen gebouwen meer te bezoeken waar graniet op de plafonds zit voor ingewikkelde belegingen enz hoera ik ben eruit of mis ik iets , blijft er toch iets aan de strijkstok hangen .... :roll:

08 dec 2008 22:54
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:x Renteopslag voor de bank, afsluitprovisie en zo.........en je moet je huis uit na 25 jaar. 'T is te hopen dat er dan nog kopers genoeg zijn met de huidige vergrijzing :roll:

08 dec 2008 23:01
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Oeps... :?

08 dec 2008 23:02
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Daarom heb ik een huis gekocht waar ouwe l*llen gewoon op de begane grond kunnen leven als ze willen. Kan ik het bij extreme vergrijzing ook goed verkopen :twisted:

08 dec 2008 23:17
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
horn schreef:
gewoon op de begane grond kunnen leven

:o Idem, en een rolstoel past door de voordeur ook nog bij mij. Eerste eigenaar had een gehandicapte vrouw. Ik niet, maar het huis is wel fenomenaal..........

08 dec 2008 23:20
Profiel WWW
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Er verscheen weer eens een leuk stukje op Inveztor van Kraland, waarin een vergelijk met Porsche gemaakt wordt.

Hier vind je het.

09 dec 2008 17:15
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Leuk stukje Renger , ga nu zeker op Rita stemmen :!: :!:

Thnx

09 dec 2008 18:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
Citaat:
De Postbank en ING verlagen woensdag de rentetarieven op hypotheken met een looptijd van 1 tot 5 jaar met 0,1 procentpunt. Dat zei een woordvoerder van de Postbank, die tot het ING-concern behoort.

De verlaging is het gevolg van de recente renteverlaging door de Europese Centrale Bank (ECB) met 0,75 procentpunt.

En de resterende 0,65 procentpunt steken ze in eigen zak? Het lijkt de Shell wel...

09 dec 2008 18:50
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dit verhaal van ene meneer Madoff verzin je toch ook werkelijk weer niet!

15 dec 2008 16:33
Profiel
Timeless
Bericht 
De man heeft maar 50 miljard verduisterd en is aangegeven door zijn zoons....... zou dit de nekslag voor Fortis zijn :?:

15 dec 2008 16:39
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Het begint daar op Wall Street zo langzaam aan trekjes van het wilde westen te vertonen. Fortis kondigt al een persbericht aan. Nou ga je toch echt je hart vasthouden wat dit weer voor verdere gevolgen gaat krijgen......ga die Kraland nu eens even dagelijks lezen :idea: Weer dank voor de tip Maarten.

15 dec 2008 17:28
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Geen dank. Hij heeft overigens geen dagelijkse column op http://www.inveztor.nl (wel 2-3x per week waaronder 1x die uit de zaterdag FD).

Als Fortis hier ook nog eens heel veel geld verliest dan zijn ze toast.

-edit- In de Business Week nog een ander interessant artikel

15 dec 2008 17:38
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
amandus schreef:
Dan is eigenlijk aflossings vrij de beste hyp , want na 25 jaar, vanaf afsluiten, is je huis als je het verleden moet lezen minimaal het dubbele waard. eigenlijk geld huren tegen een vast rentepercentage voor 25 jaar . geen verzekering , geen beleging , geen spaarpapiertje....wel transparant op deze manier en hoef ik geen gebouwen meer te bezoeken waar graniet op de plafonds zit voor ingewikkelde belegingen enz hoera ik ben eruit of mis ik iets , blijft er toch iets aan de strijkstok hangen .... :roll:
Zo heb ik het wel gedaan vorig jaar.En zo lang mogelijk vast gezet 4.7% voor 25 jaar.Gewoon zelf dealen met de bank en geen tussenpersonen etc.
Met de hypotheek aftrek is het dan heel weinig,ja in procenten dan hè...
En tegen die tijd is dat bedrag door alle inflatie in verhouding toch nog maar een schijntje van wat het nu is.Hoop ik.... :? :lol: :wink:

15 dec 2008 18:24
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
PentAr schreef:
En de resterende 0,65 procentpunt steken ze in eigen zak? Het lijkt de Shell wel...

Ik zou eigenlijk niet moeten reageren maar mis ik hier iets?? :?

15 dec 2008 18:39
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 99  Volgende