Auteur |
Bericht |
matje
Boxster S '01Rotterdam
|
Advies over 2e hands boxster aankoop
Dag allemaal,
'k ben nieuw hier, heb al een tijdje zitten meelezen. Als alles meezit ga ik ergens de komende maanden een Boxster kopen, ter aanvulling op de Clio diesel
Ik zou graag wat meningen van de experts hier horen:
- Het idee is om een 2.7 te kopen ipv een 2.5, vanwege de verhalen over catastrofale motorproblemen met 2.5's. Hoe denken jullie daarover? Inderdaad liever een 2.7 of hebben 2.5's die nu nog rijden blijkbaar geen last van dit euvel (omdat ze anders al kapot zouden zijn)?
- Vanaf 2001 zijn de boxsters van PSM voorzien is hier te lezen. Is het voor een jonge dertiger verantwoord om zonder PSM te gaan rijden of maakt het niet zoveel uit?
- De boxsters die oorspronkelijk uit de VS zijn geimporteerd lijken allemaal wat goedkoper geprijsd. Hoe denken jullie over amerikaanse import? Vooral wel doen / juist niet doen?
- M'n budget is 20-25K ex BTW inc BPM. Er zijn een paar 2.7's te vinden op de duitse autoscout24 die in die range vallen ( deze is bijvoorbeeld € 15500 ex BTW, 2.7 juli 2002 110K). Is dat een reele prijs of zo goedkoop dat er iets mis mee moet zijn?
alvast bedankt voor je reactie!
mathieu
|
15 dec 2008 13:48 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Wat je nu minder betaald aan 'n Amerikaanse Import - krijg je MI later ook (zeker) minder terug (bij verkoop of inruil) ...
Ik zou er eentje in NL gaan zoeken ... staan er genoeg.
En anders inderdaad de Ooster- of Zuider-buren
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
15 dec 2008 14:34 |
|
|
John
Cayenne
|
heerlijke auto's om in te rijden (alle) Boxsters......enkel met mijn lange poten een beetje vervelend...
|
15 dec 2008 14:35 |
|
|
Patrick
|
Voor 25 ex btw kan je tegenwoordig ook een 3.2S kopen.
|
15 dec 2008 18:41 |
|
|
matje
Boxster S '01Rotterdam
|
Hey,
bedankt voor jullie reacties. Zag inderdaad dat er 3.2S 'en worden aangeboden rond de 25K. Ik geloof dat ik liever wat minder uitgeef aan een 2.7 dan wat wat meer aan een 3.2 - 't gaat zowiezo harder dan de clio tenslotte...
Ander (dom) vraagje: als er Mwst. ausweisbar bijstaat (op autoscout24 bijvoorbeeld), is de vermelde prijs dan inclusief of exclusief BTW?
|
15 dec 2008 19:13 |
|
|
porschefan
Ex 924-Ex 911 3.2 Carrera-Ex
911 3.0SC- Ex Boxster
Ex Cayman 2.7 - Nieuw Cayman 981 2.7 PDK RacingYellow.eindhoven
|
Hoi Matje,
Er zijn hier in Nederland voldoende goede Boxsters te koop,
ook ik heb ongeveer een jaar geleden een 2.5 Boxster van
particulier gekocht.
AAK laten doen bij Porsche Heteren, bleek o.k. te zijn en het
uiterlijk is ook in abolute nieuwstaat.
Heb er inmiddels veel plezier van gehad, en de auto doet
alles zonder gezeur of gedoe!
Goed je ogen open houden (niet verliefd worden) en slaagt absoluut.
Succes!
_________________________________________ "the only differenc between a man and a boy is the price of the toy"
|
15 dec 2008 19:15 |
|
|
wathr
BoxsterBetuwe
|
Ik wilde PSM omdat ik mijn auto ook in mindere omstandigheden kan gebruiken. Na een trainingsdag bij Paul Maaskant weet ik dat het ook een geweldig systeem is op een droge weg; veeeeel meer controle.
De auto die je linked is waarschijnlijk Amerikaans. Dit zie ik aan de cupholders en de stootblokken op de achterbumper. Daarnaast zit er geen PSM op
|
15 dec 2008 21:47 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Als je budget 25K is dan zou ik ook in NL zoeken naar een 3.2S. Daar zit altijd PSM op en ja dat rijdt toch veiliger...
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
15 dec 2008 23:18 |
|
|
zuugnap
|
op de eerste Sjes zat geen PSM voor de rest is het krap aan mocht je een echte S willen met 25k
|
15 dec 2008 23:32 |
|
|
matje
Boxster S '01Rotterdam
|
Ach voor mij hoeft het niet direct een S te zijn, kan altijd later nog upgraden.
Weten jullie wanneer PSM standaard is geworden op de 2.7? Ik zie origineel Duitse 2.7's uit 2001 met ESP vermeld (neem aan dat ze daarmee PSM bedoelen) en origineel Amerikaanse 2.7s uit 2002 zonder ESP of PSM. Is dat in de VS later ingevoerd?
deze nederlandse 2.7 is bijvoorbeeld uit feb 2002 en heeft ook weer geen PSM/ESP
|
16 dec 2008 8:57 |
|
|
zuugnap
|
inderdaad ESP is in die buurmantaal PSM
Elektronisch stabiliteitsprogramma ofwel Porsche Stability Management (PSM) - en deze is vanaf 2001 als optie / standaard gekomen in de Boxster range
|
16 dec 2008 12:24 |
|
|
matje
Boxster S '01Rotterdam
|
ah ok helemaal helder dank je wel.
|
16 dec 2008 12:40 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Die van mij komt uit 2000 en daar zit TC (traction control) op.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
16 dec 2008 13:07 |
|
|
Patrick
|
Die hele mooie van mij is van 1997 en ook daar zit traction control op en die heeft al eens geholpen.
|
16 dec 2008 13:48 |
|
|
petquesha
996 C4S
|
Ik heb een boxster 2.5 handgeschakeld.
1997 met Traction Control ,Airco,artic silver met rood leder,17 inch cup,boardcomputer,EU uitv. heeft 73000 kms met volledige onderhoudshistorie.
Mag evt weg,en is waarschijnlijk de goedkoopste van NL.
Rijdt absoluut fantastisch trouwens die 2.5 ltr,ik vind zelf dat er weinig verschil is tussen 2.5 en 2.7 motor,maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.
Succes met de 'zoektocht'
|
17 dec 2008 16:13 |
|
|
bmc
|
Is dit geen goede optie:
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Por ... 172&pos=31
Weinig Km's, een 2.7 en naar mijn idee lage prijs (net geen 20K) en je mag nog bieden ook!
Hij staat wel al een tijdje te koop, wat ik dan wel vreemd vind voor zo'n auto met zo'n KM Stand en ook nog incl. Hardtop. Maar misschien hebben de specialisten hier op't forum daar een verklaring voor.
Als ik het er aan toe heb en deze staat nog steeds te koop dan ga ik zeker een kijkje nemen!
Groetjes,
Martin
|
17 dec 2008 17:43 |
|
|
matje
Boxster S '01Rotterdam
|
Da's zeker een aantrekkelijke. Ik zie maar twee minpuntjes: geen PSM en wel tiptronic. Het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit maar je ziet ook hier op het forum (dacht ik) vooral adviezen om een zelf schakelbak te nemen. Wel een hardtop trouwens...
Overigens wel erg weinig kilometers - wellicht extra slijtage door vooral koud rijden?
Aan het nummerbord te zien origineel een amerikaan?
|
17 dec 2008 18:01 |
|
|
zuugnap
|
hmmm zowiezo een import ... en als jij het zegt tijd te koop lijkt me het meer een handelsobject .. tenaamstelling 15-07-2008 dus heeft ie er zelf wel mee gereden? voorts geen spannende optielijst en tis een Tip! moet je van houden, een hardtop voor dit segment is ook niet zo spannend die koop je ook voor rond de 1k
wabetekendda??
|
17 dec 2008 18:05 |
|
|
matje
Boxster S '01Rotterdam
|
He zuugnap als je toch nog mee zit te lezen: dat Traction Control dat is dus niet hetzelfde als PSM correct?
|
17 dec 2008 18:11 |
|
|
zuugnap
|
correct de TC is Bij wegrijden of versnellen kan het voorkomen dat aandrijfwielen gaan doorslippen of spinnen
bij de PSM is de correctie tijdens het rijden van de achterwielen onafhankelijk de correctie bij 1 van de 2 waardoor er geen situatie onstaat zoals je ziet bij de moose test waardoor je met het voertuig zou kunnen omslaan en je met je mooie kont de andere kant op komt te staan
een tc voorkomt dit euvel niet... een psm wel
|
17 dec 2008 18:38 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Jij handelt hier gewoon lekker door he?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 dec 2008 19:09 |
|
|
bmc
|
Sowiezo in 2009 en als't een beetje mee zit in de eerste helft nog voor de zomer.
Maar zoals ik hier al vaker heb gelezen, de zoektocht is ook mooi dus kun je niet vroeg genoeg mee beginnen! En moet nog een hoop leren op porsche gebied.
Over de tip, voor mij is dat eigenlijk wel een vereiste, ik kan net mooi zitten in een boxster maar met schakelen zit ik toch redelijk bij mijn knie te wroeten dus vandaar een tip.
Ben er ook nog niet helemaal over uit als het een 3.2 S of een 2.7 wordt, 986 of 987 maakt mij niet zoveel uit.
Dus nog genoeg keuzes te maken en hou het forum en de markt goed in de gaten.
Groetjes,
Martin
|
17 dec 2008 19:59 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Staat een mooie 2.7 bij Waalgarage, uit 2000, donkerblauw tegen een goede prijs!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
20 dec 2008 23:01 |
|
|
ReMo
Gerlderland
|
|
30 dec 2008 1:08 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
my2000 986 3.2S is met tc als optie
my2001 986 3.wS is met psm als optie
tc haalt alleen het teveel aan vermogen, 'gas', weg in noodtoestanden.
psm is veel geavanceerder en kan ingrijpen doen op het vermogen maar ook remmen op individuele wielen, dus bijv. op je linkervoorwiel wanneer je in een linkerbocht te maken krijgt met overstuur (uitbrekende achterzijde)
Ik heb mn my01 nieuw besteld zonder psm. Is een persoonlijke keuze. Het is niet mn dagelijkse auto, en als ik ga rijden/spelen dan wil ik het zelf doen.
Betekend in deze winterse omstandigheden met redelijke brakke zomerbanden wel dat je moet weten wat je doet.
Op een meer dagelijkse auto zou ik wel psm willen hebben. Aan de andere kant zou ik de perfecte auto er ook niet voor laten staan.
En ja ik heb in de 8 jaar en 65k km 2x een voorval gehad dat psm handig zou zijn. 1e keer was ik aan het driften en ging het behoorlijk mis. Maar goed in een psm auto had ik waarschijnlijk op dat moment psm sowieso uitgeschakeld gehad. De andere keer was op een afrit in de winter die ik 'sportief' nam en uitaccelereerde in 2. Ook een heftig en plotseling uitbrekende auto in een erg gevaarlijke situatie. Daar had psm me echt geholpen.
Het is typisch zo'n systeem dat bij het spelen altijd in de weg zit, bij normaal rijden niet nodig zou moeten hebben maar oh zo handig is als je het nodig is.
En er geldt uiteraard voor een psm auto altijd dat je het uit kan zetten...
Tiptronic zou ik altijd laten staan. Maar goed ook dat is heel persoonlijk en afhankelijk van het gebruik.
Mark.
|
30 dec 2008 21:02 |
|
|