juist of de ASR (=Anti Slip Regeling)
of de TC(R) (TractionControl)
tis allemaal hetzelfde het makkelijkst uit te leggen als een omgekeerd ABS systeem.
het vermogen wordt (zodra de aangedreven wielen dreigen door te slippen) razendsnel van die wielen afgehaald totdat deze weer grip (lees genoeg weerstand) hebben.
Leuk systeempje voor als je met je P in de sneeuw of op ijs wilt rijden gewoon plankgas en systeem zorgt er wel voor dat het vermogen zo op de wielen gezet wordt dat deze net niet doorslippen dus dat je het maximale vermogen op je wielen krijgt die de ondergrond waarop je staat/rijd toelaat. indien je in jouw geval aan het vliegen bent dus ondergrond is lucht dan krijg je door systeem schat ik 0% vermogen geleverd vandaar het ff flikkeren van dat lampie.
Systeem is wel handig ook als je in ons kikkerland plotseling last krijgt van aquaplaining (wasdanuwir?) dan sta je niet gelijk achterstevoren met je P
Of heb je als je in een Donkervoort rijd een uitgbebrand wrak zoals laatst die schaatser (kan weer ff niet op schaatser zn naam komen) in zn persverklaring zei.
Het zal allemaal best netter en met meer moeilijkere termen uitgelegd kunnen worden maar denk dat christian met deze uitleg tevreden is.
of in jouw bolide misschien wel de AOS das de (Anti Opstijg Systeem)