Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:41

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Navigeren/telefoneren 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé 2 '95
Bericht Navigeren/telefoneren
In mijn 993 zit een Blaupunkt Bremen (originele fabrieksoptie). Nu ben ik geen fan van veel knopjes en overweeg sterk de radio/cassetespeler te vervangen door een apparaat met radio, CD, navigatie, evt i-Pod aansluiting en evt telefoon (blue tooth?).

Denk dat je dan op een Becker uitkomt :?: :?: :?:

Ik heb een paar vragen:

1. werkt navigatie op zo'n heel klein geïntegreerd schempje wel lekker?

2. hoe kun je het best bellen, waarmee ik bedoel met het minst achtergrondgeluid voor de "andere kant"? Met zwanenhals microfoon of microfoontje ergens in interieur? Of kun je toch maar beter een oortje gebruiken? Zijn er verschillende kwaliteiten oortjes (qua microfoon)?

3. Als je met Becker belt, kun je dan telefoongeluid over alle vier speakers horen?

4. Welke Becker kun je het best hebben als je niet persé i-Pod aansluiting wilt hebben? En welke indien ik, gezien antwoorden op vraag 2, toch niet via Becker wil bellen?

Ik heb al wat draadjes gelezen maar kan door de bomen het bos niet meer zien :? . Wie helpt me aan het juiste apparaat :idea: ? Veel dank :!:

16 dec 2008 15:43
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Navigeren\telefoneren
Herman Q schreef:

... 't is maar hoeveel aandacht je aan dat schermpje schenkt :idea: ... overigens heb je geen andere keuze als je perse 'n vast navi in je 993 wilt.

... bellen in de auto moet je MI gewoon niet doen - maar als je het dan toch wilt is 'n carkitje handiger dan zo'n ding in je oor :wink:

Ik heb zelf 'n Nokia Carkit naast de Becker - microfoontje zit rechts net naast de zonneklep ... ik geloof dat ik redelijk verstaanbaar ben - maar weet dat het per auto en carkit systeem verschillend is (wat de beste plaats voor de microfoon is).

16 dec 2008 17:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Ik heb een Nokia E71. Kan jij bellen en navigeren tegelijkertijd en alles is goed te zien op het kleine LCD scherm. :wink:

16 dec 2008 17:56
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Herman Q schreef:
Ik heb een paar vragen:

Het is beter om te navigeren op wat je vertelt wordt, dan wat op een schermpje komt. Dan houd je je ogen op de weg. Bij twijfel zijn de gebruikte symbolen snel duidelijk op het scherm om je beslissing te nemen. Geen probleem dus.

Citaat:
3. Als je met Becker belt, kun je dan telefoongeluid over alle vier speakers horen?

Ik ben sowieso benieuwd naar ervaringen om te bellen via een Beck blue tooth verbinding. Een dergelijke becker staat bij mij namelijk voor volgend jaar ook op de verlanglijst.

16 dec 2008 19:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
Ik heb Becker Indianapolis+ gemonteerd, navi prima echter zonder plotterscherm, bleutooth carkit werkt super en ben zeer duidelijk verstaanbaar tot 5000 toeren :wink: microfoon zit op stuurkolom en geluid via 1 speaker (maar of dat over meer speakers kan weet ik niet) ben er super tevreden mee dus aanrader :!: enne oortje ligt in de kliko

16 dec 2008 19:21
Profiel WWW
Moderator
PF #57
DeniS2 schreef:
Het is beter om te navigeren op wat je vertelt wordt, dan wat op een schermpje komt. Dan houd je je ogen op de weg. Bij twijfel zijn de gebruikte symbolen snel duidelijk op het scherm om je beslissing te nemen. Geen probleem dus.

Heb in de daily bus standaard de stem uitstaan en alleen de kaart aan. maar dat is dan idd wel een groot scherm, dat hoger zit dan de radio in een 911.

16 dec 2008 21:53
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo '90, Cayenne '08, 964 C4 '92.
uut...
DeniS2 schreef:

Ik ben sowieso benieuwd naar ervaringen om te bellen via een Beck blue tooth verbinding. Een dergelijke becker staat bij mij namelijk voor volgend jaar ook op de verlanglijst.

Heb net sinds een paar week een Indianapolis Pro in de 944, het microfoontje heb ik daarbij in de A-stijl linksboven zitten. Werkt tot dusver prima. Net zo verstaanbaar als met de Pioneer bluetooth radio in de werkbus. En de radio past perfect bij het interieur met zijn amber-kleurige verlichting.

16 dec 2008 22:04
Profiel WWW
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik heb zelf in beide auto's een Supertooth Lite. Hangt aan de zonneklep en werkt errug goed (Bluetooth). Bespaart een hoop geld, geen inbouwperikelen en je kan je originele radio laten zitten.
Werkt zo'n 2-3 weken op 1x opladen bij 1 uur bellen per dag.

Wat betreft navigatie: ik ben nogal gek van kaarten en vind het ook fijn als e.e.a. in beeld komt. Ben toch altijd geneigd om de stem niet te geloven en volg e.e.a. op de getoonde kaart. Voor mij dus belangrijk dat er een beetje schermpje in zit. Maar...dat moet natuurlijk wel passen... In de DD zit een DVD systeem, in de P een VDO Dayton met zuignap... als het nodig is...

16 dec 2008 22:09
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
951@Norg schreef:

Heb net sinds een paar week een Indianapolis Pro in de 944, het microfoontje heb ik daarbij in de A-stijl linksboven zitten. Werkt tot dusver prima. Net zo verstaanbaar als met de Pioneer bluetooth radio in de werkbus. En de radio past perfect bij het interieur met zijn amber-kleurige verlichting.

aaah
ik had hiervoor een sony waarbij ik het niet goed werkend kreeg, maar de microfoon ook gewoon in het frontje zat. Ik begrijp dat er bij de becker nog wel een aparte microfoon wordt geinstalleerd. Goed te weten.

17 dec 2008 9:43
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé 2 '95
Bericht 
Dank voor de reacties tot nu toe. Meer antwoorden, suggesties en tips zijn welkom!

Ik ben een beetje huiverig voor een mictrofoon in ergens het interieur (A-stijl of hemel), of zijn er verschillende kwaliteiten microfoon? Of moet je voor beter resultaat toch een zwanenhalsmicrofoon nemen?

Ik lees op Internet over problemen met kwaliteit van CD speler. Is het echt zo gammel met vastzittende CDs als sommigen schrijven?

Zijn de navi kaarten bij Becker altijd up to date te houden?

Wie in westen/centrum van het land verkoopt Beckers, kan verschillende types leveren en me daarover adviseren en bouwt ook nog eens goed in?

Greetz!

17 dec 2008 13:27
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht 
Herman Q schreef:
Wie in westen/centrum van het land verkoopt Beckers, kan verschillende types leveren en me daarover adviseren en bouwt ook nog eens goed in?
kijk op http://www.peetersautomotive.nl

Prima adres!

17 dec 2008 15:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Bericht Re: Navigeren/telefoneren
Herman Q schreef:

In mijn audi heb ik ook alleen een pijltjes scherm, werkt prima, samen met de stem 8)

17 dec 2008 19:33
Profiel Facebook  Twitter 
3.2S
010
Bericht 
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een LCD scherm. Op de Nokia E71 met McGuider is dat net groot genoeg om alles goed te kunnen overzien inclusief de max snelheid en Lane-assist. De voice begeleiding zet ik altijd uit. Ik hoef geen 6 x te horen dat ik naar rechts moet. Als je de auto geparkeerd hebt, dan kan jij met je telefoon in de hand naar de eindbestemming laten navigeren. Dat laatste is errug handig en gebruik ik regelmatig. Vandaag nog een cursus Barista in Baarn gehad in het winkel centrum. Auto parkeren en de weg lopend vervolgen met navigatie tot de ingang van de winkel. :wink:

17 dec 2008 21:40
Profiel WWW
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Bericht 
Sander993 schreef:
Ik heb Becker Indianapolis+ gemonteerd, navi prima echter zonder plotterscherm, bleutooth carkit werkt super en ben zeer duidelijk verstaanbaar tot 5000 toeren :wink: microfoon zit op stuurkolom en geluid via 1 speaker (maar of dat over meer speakers kan weet ik niet) ben er super tevreden mee dus aanrader :!: enne oortje ligt in de kliko

Heb deze ook in mijn 993, bevalt me ook prima, zowel navi als bleutooth werkt naar behoren. Alleen HF bellen in een cabrio werkt goed tot ong 120/130 km/h!

22 dec 2008 14:12
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Herman Q schreef:

Hij voldoet aan al je eisen denk ik, mogelijk alleen een beperkte collectie, maar gewoon informeren :idea: :wink:

22 dec 2008 14:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]