Auteur |
Bericht |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Fabel, fictie of feit : ook een Boxster op mazout?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
17 dec 2008 15:19 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Lijkt me een feit.
Voor de 911 zie ik dit Porsche niet doen.
Zuiver op grond van positionering van dat type en dus niet vanwege technische zaken
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 dec 2008 15:26 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Tsja... where the hell is this world going to...
Een diesel in een Boxster Kan toch niet waar wezen, lees ook dat er benzine motoren met vier cylinders komen in de Boxster! Echt een enorme downgrade van dit mooie model. Porsche niet waardig.
Ik wil nu zolangzamerhand toch echt een nieuwe forumnaam
Gr. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
17 dec 2008 17:39 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Blijkbaar denken ze ècht alleen maar aan geld graaien.......
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
17 dec 2008 17:41 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Wordt Porsche in de toekomst een wagen voor de gewone werkman ?
Blijf toch lekker met de oudere Porsches rijden
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
17 dec 2008 17:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Enne wat is daar mis mee
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
17 dec 2008 17:48 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
mooi lkkr vet koppel d,r in
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 dec 2008 17:51 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
17 dec 2008 18:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zo zie je maar weer dat Boxster-rijders 'n heel ander publiek (b)lijken te zijn
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
17 dec 2008 18:21 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Voor de Cayenne kan ik het nog wel een beetje begrijpen, maar voor de Boxster...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
17 dec 2008 18:38 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Audi wint LeMans op diesel maar voor de gewone man is het te min? Kan iemand me uitleggen wat er precies mis is met diesel?
Je haalt tegenwoordig met gemak 330pk en 700nm koppel uit een 6 cilinder 3 liter diesel.... is er iemand die zo'n blok niet in z'n boxster wil?
_________________________________________ Ben ff weg....
|
17 dec 2008 18:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
Inkoppertje:
- Geluid (zelfs de Le Mans auto's met veel minder uitlaatrestricties klinken als een stofzuiger)
- Relatief lange versnellingen/ kleine powerband (turbokarakter vs atmosferisch)
- Relatief zwaar (zeker bij sportieve auto's is dat een stap in de verkeerde richting)
Met gemak 330pk uit een 3 liter diesel is ook een behoorlijk overstatement. Volgens diezelfde logica is bijv. 400+pk uit een 2,6 liter benzine motor al ruim een decennium lang peanuts.
_________________________________________ Tjolk.
|
17 dec 2008 18:59 |
|
|
PentAr
Vleuten
|
Als een simpele chiptuner dit vermogen uit een blok peutert en daar ook nog garantie op geeft, dan moet een fabrikant als Porsche dat ook kunnen.
Ik heb geen idee wat je aan het geluid kunt doen, de smalle powerband is icm PDK geen probleem lijkt me.
En tenslotte het gewicht, een 335d heeft slechts 30kg meer massa dan een 335i dus dat valt best mee.
_________________________________________ Ben ff weg....
|
17 dec 2008 19:21 |
|
|
Jort
Groningen
|
We kijken hier naar een gechiptunede 335d. Vooralsnog standaard al de sterkste (per liter) diesel met dubbele turbo.
Verre van gemeengoed en gechipte motoren vergelijken met fabrieksmotoren is sowieso appels en peren.
Met de Boxster was Porsche ook nooit een front runner bij de vermogens van de benzinemotoren (in vergelijk met bijv. BMW).
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 17 dec 2008 19:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 dec 2008 19:38 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Zullen we gemakshalve niet vergeten dat de dieselmotoren dmv een turbo zijn vermogen verkrijgt? En wat Le Mans betreft....waarom Audi met diesel rijdt is puur een reglement-en verbruikskwestie. Meer niet.
|
17 dec 2008 19:40 |
|
|
Jort
Groningen
|
Exact.
_________________________________________ Tjolk.
|
17 dec 2008 19:42 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Na de Diesel is de volgende stap een stationuitvoering met een trekhaak.
Ik snap best dat er waarschijnlijk een markt voor is maar ik vind het wel jammer.
|
17 dec 2008 21:21 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
mij maakt het niet uit waar het koppel uikomt diesel of benzine als die maar gaat die pogsjuh boxstert
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 dec 2008 21:21 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Ik snap de discussie niet zo goed. Je wordt toch niet gedwongen om zelf een dergelijke Boxster of Cayenne diesel aan te schaffen?
Rij in wat je zelf fijn vindt en indien een ander wel z'n heil vindt in een Boxster diesel; have fun!
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
17 dec 2008 21:33 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Een diesel Boxster pdk voor zakelijk en de 964 voor de fun. Ja, ja daar kan ik me wel in vinden. Degene die hem niet wil, mag hem bij mij thuis komen brengen. Ik zal niet mopperen
|
17 dec 2008 22:00 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Ik ben benieuwd waar ze die trekhaak laten bij een Boxster diesel.
|
18 dec 2008 2:31 |
|
|
horn
PF #57
|
met twee grote kurken vast te zetten in de uitlaat
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 dec 2008 8:09 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Klopt, maar dit wil wel zeggen dat Porsche meer en meer afzakt naar een doorsnee merk zoals Mercedes, BMW, Audi enz.
Persoonlijk denk ik niet dat dit ooit de bedoeling is geweest van Ferdinand Porsche.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 dec 2008 8:56 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Daar zijn we al te laat mee, en het zou vechten tegen de bierkaai zijn.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
18 dec 2008 10:37 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
_________________________________________ oud is beter
|
18 dec 2008 10:38 |
|
|