Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
onder de kerstboom? nee, past niet maar dat probleem neem ik er zonder morren bij
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
15 dec 2008 18:44 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
gefeliciteerd, geen verkeerd spul allemaal...
nu nog een 2.7 carrera RS
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
15 dec 2008 19:03 |
|
|
Herman S
ex 911 2,4S Targa, ex 964RS nu Boxster Spyder 2010
|
Zozo Mich, kan ik straks niet meer open met je meerijden op de ring? Goed voor elkaar met een GT3 RS en een 964 RS! Ben benieuwd straks naar je ervaringen als je beide autos op het circuit hebt gereden!
Prettige feestdagen!
Gr
|
15 dec 2008 19:07 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
thanks guys ... nu heb ik weer een Porsche in handen om ook es een toerritje mee mee te pikken in 2009...de 64RS bracht ik daarvoor ni zo graag buiten
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
16 dec 2008 15:01 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
effe samengevat:
996 GT3 RS van 06/2004 met 23.000km
- K410 Manthey kit => de bekende tuner aan de Ring heeft een kitje ter beschikking bestaande uit sportuitlaat, 100 cellen kats, spaghetti's, aanpassing inlaat en chip waardoor het vermogen rondom de 410pk komt te liggen
- KW Gewinde ophanging VarIII
- Chassis afgesteld voor licht track gebruik, doch nog steeds ok voor gewone baan
Verder wordt er bij verkoop de originele uitlaat, stuur, ophanging en airco bij (airco hebben ze moedwillig verwijderd uit de auto omwille van het circuitgebruik)
paar foto's:
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
17 dec 2008 21:07 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Wat een gaaf ding, Mich.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
17 dec 2008 21:16 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Koel Mich
Ik kijk al uit naar 14 april
In elk geval : véél plezier ermee !
|
17 dec 2008 21:55 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Gave bak! Proficiat!
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
17 dec 2008 22:12 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
He Mich, mooi spul man! Een 996-RS... *nice*... Gefeliciteerd!
|
17 dec 2008 22:13 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Wooooooooooow, dat ziet er geweldig uit.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
18 dec 2008 15:41 |
|
|
Stijn van Kooten
|
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
18 dec 2008 15:55 |
|
|
BartCCC
Valkenburg aan de Geul (Lb)
|
Wauw, wat een kar zeg
|
18 dec 2008 16:04 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
|
18 dec 2008 23:29 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
Gefeliciteerd
Mooie bijzondere auto Mich,
Hoop hem binnenkort een keer te mogen aanschouwen.
Dus toch niet alleen een gt3 filosoof, goed zo.
|
19 dec 2008 16:08 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
het ding staat in de garage!!! gisteren gaan ophalen in Stuttgart en is echt een geweldige auto!!! top!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
21 dec 2008 14:58 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Doe nog maar een paar foto's dan.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
21 dec 2008 15:28 |
|
|
Stijn van Kooten
|
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
21 dec 2008 17:00 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ho Ho Ho merry x mas
Gefeliciteerd gave auto
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
21 dec 2008 17:12 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Effe een samenvatting van zaterdag:
vrijdagnacht dus om 3.30u vertrokken om in Aken 2u later de trein te nemen richting Stuttgart. Ik was heel blij met het weer want had helemaal geen zin om 600km door een zoutbad te rijden met die kar...regen alom, bijna al het zout was van de baan. De auto maar 2 keer de sporen gegeven en niet meer dan 220 gereden. Het was vrij vermoeiend daar de RS nu enorm naar rechts trekt en er aan 140-150km/u vrij veel trillingen in het stuur zitten. De ophanging is te zacht (KW VarIII, maar die zit er nog maar 500km onder) die moet es ingesteld worden en de uitlaat mag van mij nog een stukje luider (Europipe is toch feller hoor!) maar het was puur genieten...dit is eigenlijk wat ik al lang zoek...de kuipen, de rolkooi, het alom aanwezige gedroon van de uitlaat, het tussengas geven en een paar versnellingen terugschakelen => een waar festijn!!! De mega achterspoiler in de achteruitkijkspiegels...dit liegt er niet om, het is een echte race sfeer waarin je je verplaatst!!! Trouwens, ik slaag er niet in om deftig te tipheelen met die standaard pedalen, daar moet ook nog een mouw aan gepast worden...tenzij het op circuit bij stevige rembeurten beter lukt, heb ik ni kunnen testen. De remkracht van de auto was ook niet zo bijster trouwens...stond al 2 maanden stil en is het laatst getracked ergens in mei... zit precies wat lucht op het systeem.
Gezien ben je in ieder geval altijd in die auto...blikken van de mensen spreken boekdelen. Vooral als je je effe onsterfelijk belachelijk maakt aan een tankstation in de zoektocht naar het tankklepje (staat rechts ipv links op de 964) en de rest van de details ga ik juillie besparen
Soit, het listige weggedrag is meteen duidelijk want telkens als je gas lost of van versnellig verandert dan verandert ook de koers van de neus...in het begin zeer lastig maar je went er wel aan...ook het trekken in toeren, de laatste 500 rpm trekt dat ding zo hard door dat je zonder opletten pal de begrenzer intrekt...ongelofelijk! Ik ken geen enkele auto die zo moeilijk rechtdoor gaat!!!...Een bocht daarentegen (afrit bijvoorbeeld) neemt ie zoals een TGV die aan +200 km/u Parijs binnendraait...de feedback in het stuur is fantastisch!! Ik denk ni dat ik inde huidige setting snel zou durven gaan op circuit. Ik wil echt eerst de auto es tegoei laten afregelen alvorens aan het echte werk te beginnen.
We hebben zeer veel plezier gehad aan de auto gisteren al waren we beiden heel moe op het eind...de rit in Aken centrum om 16.30u om vriendin haar auto te gaan halen was er teveel aan en heb echt stress gehad in de RS omdat de verdomde Garmin mij weer de weg op zeven stuurde op zoek naar de snelweg richting Luik!!! heb echt de buik vol van dat ding, ik heb me uiteindelijk vertrouwd op de borden maar heb al te vaak manouvers moeten uitvoeren die op het randje waren...jammer, want schade is het laatste wat je wil natuurlijk.
Heb de RS nog afgespoeld alvorens 'm de garage in te duwen...hier blijft 'm nu onaangeroerd staan tot april.
Wat er dan dient te gebeuren:
- uitlijning + afstelling KW Gewinde (of andere ophanging, ik ga effe uitzoeken wat goed is op de RS) + afstelling van het chassis...Manthey?? Penders?? Ander locatie, iemand een idee??
- remmen in orde zetten
- andere pedalen
- Becker Porsche radio met GPS
- 2 plastic afdekplaatjes + tapijtenset koffer die ontbreken op de auto nabestellen
- uitlaat => voorlopig blijft de Manthey, op termijn zou ik toch graag een Europipe hebben (2010?)
...het doet verdorie raar dat ding in de garage te zien staan hoor...ongelofelijk wat een beest...gisteren zijn er een paar maten komen piepen...de auto ziet er echt fris uit ondanks al getracked te zijn!!! Zolang van een 996 GT3 gedroomd en nu dan uiteindelijk een RS...ik kan het nog steeds ni helemaal vatten...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
Laatst bijgewerkt door MichM3 op 15 feb 2009 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 dec 2008 12:42 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Wat een geweldig benijdenswaardig verhaal Mich! De auto is volledig in de juiste handen gevallen gezien je opmerkingen over het weggedrag, remkracht, pedalen etc. Leuk om te lezen
Ik kan me haast niet voorstellen dat je de RS tot April onaangeroerd laat staan. Toch minimaal wat poetsdaagjes om de verliefdheid kracht bij te zetten?
Veel plezier nogmaals en hoop zo nu en dan je ervaringen terug te lezen over dit racemonster.
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 dec 2008 13:02 |
|
|
Stijn van Kooten
|
Wat een verhaal.....heerlijk. Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat hij/zij tot april blijft staan
|
23 dec 2008 14:15 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
staat verankerd met zwaar slot dat pas eind maart open komt....I swear!!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
23 dec 2008 14:47 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Volgens mij ken je nog zo'n auto , zijn we er gelijk uit dat het toch een typisch GT3RS trekje is. Ben benieuwd of je hier verandering in kan brengen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
23 dec 2008 14:52 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...bingo Paul...'k had het al meteen door vorige week tijdens de testrit als passagier...het gaf me een deja-vue
...'k ga 'm proberen te temmen...dat heb ik mezelf opgelegd...kan misschien wel wat tijd vragen maar dat neem ik er zonder morren bij
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
23 dec 2008 15:02 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
It's a dirty job, but someone's gotta do it. Mooi om te lezen Mich!
|
23 dec 2008 15:58 |
|
|