Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:30

Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Dit is pas balen 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Wat mij opviel was dat de 911 verder weg lag dan de Volvo.
Logisch natuurlijk want die 911 wordt bij het scharen eraf gezwiept.
Toen vorige week mijn 911 met zo'n autoambulance werd opgehaald moest ik 'm er inderdaad achteruit oprijden. Uiteraard gedaan.

18 dec 2008 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
Bericht 
cabrio wim schreef:
Heel erg jammer, maar waarschijnlijk de meest voorkomende fout gemaakt, de Porsche vooruit op de trailer gereden, dus gewicht van achter en geen druk op de kogel.
Of te hard, we zullen het nooit weten. :wink:

dit verhaal moet je tegen een vriend van mij vertellen.... die deed dit ook met zijn 550 spyder replica....achterstevoren op de trailer....alleen woei toen zijn voorruit eraf.....

18 dec 2008 17:15
Profiel
PorscheForum Rakker
BE
Bericht 
Balen, balen, balen,.... Een goede les geleerd zeg ik. Laat het transporteren van een auto over aan iemand die er verstand van heeft en die het materiaal ervoor heeft! Hetzelfde als iemand die een boomzaag gaat huren en een dikke eik ermee gaat proberen omzagen. Er zal gegarandeerd iets mislopen.
(En dan misschien nog iets ; mag in NL iemand met een EU rijbewijs B een trailer met een auto erop trekken ? Of moet het niet B+E zijn ?)

18 dec 2008 18:01
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
voor een dubbelasser moet je volgens mij BE hebben. Maar in NL hebben veel mensen BE omdat het vroeger standaard was dat als je voor B afreed je BE rijbewijs kreeg. Wellicht had de Volvo man gewoon BE. Trailer ziet er professioneel uit. Omdat wij op de foto's geen spanbanden zien, wil niet zeggen dat ze er niet waren. Aan de foto kan ik niet met zekerheid zeggen hoe de porsche op de trailer stond.

Wel goed, al die wetenswaardigheden nav een paar foto's... :bang: Iig klote als het je overkomt.

18 dec 2008 22:44
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
gewicht trekkend voertuig en max. aanhangwagengewicht mogen niet meer dan 3500 KG wegen, tevens mag de aanhanger niet meer wegen dan de trekkende auto, dus een wagen van 1799 KG met een aanhanger erachter van 1700 KG (aanhanger incl. max belading) mag je met rijbewijs B rijden

18 dec 2008 22:54
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
Wat weegt zo'n trailer? Want jouw rekensom zou zo maar kunnen betekenen dat deze combi met alleen B zou kunnen... :idea:

18 dec 2008 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
horn schreef:
Wat weegt zo'n trailer? Want jouw rekensom zou zo maar kunnen betekenen dat deze combi met alleen B zou kunnen... :idea:

mijn trailer mag b.v. 2 ton hebben (en is daardoor veel te hoog om onder de 3500 KG te blijven) maar je kan dat laten aanpassen naar beneden, wordt veel/vaak gedaan met sleurhutten......

18 dec 2008 23:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
      Afbeelding

Ik heb indertijd mijn Targa ook op een Tandemas aanhanger uit Belgie gehaald. Ik had de Porsche gewoon vooruit erop gereden.
De trekkende auto weegt 1780 kg, de kar 450 kg en de Porsche dus 1180 kg. Je mag deze combinatie netaan rijden met een B, hoewel ik BE heb.
Het is duidelijk waar ik die trailer vandaan had. Zomaar aankoppelen en wegrijden? Mooi niet!
Voordat ik de weg op mocht werden er een aantal vragen gesteld :
Wat weegt de auto die erop moet?
Aan de hand daarvan werd de bandenspanning op het juiste niveau gebracht.
Gaat u over de snelweg?
Er werd meteen een bordje 70 op gehangen, want dat was de MAXIMUM snelheid van de combi.
En tot slot werd een speciale stabilisatorstang aangebracht en kreeg ik een berg spanbanden mee.

Ook werd me van te voren al op het hart gedrukt dat ALS de combi ging slingeren, NIET remmen, langzaam gas eraf en FF adem inhouden. En hou je aan de snelheid, werd er nogmaals gezegd.

Ik heb op de terugweg niet over de snelweg gereden, maar gewoon binnendoor. En veilig, zonder één enkel probleem aangekomen.

18 dec 2008 23:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
Voor de hobby rij ik zelf in de autoberging, je weet wel met zn gele anwb wagen.

tarief per uur is ongeveer 60 euro. Mijn pa is met pensioen en heeft alle tijd en heeft ook een porsche zoals je weet en rijdt ook op de bergingswagen.

voor dat geld niet zelf gaan tobben (immers het transport is tevens verzekerd)

nee dit is geen reclame, alleen een adviesje :wink:

19 dec 2008 9:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht 
john's Porsches schreef:
Voor de hobby rij ik zelf in de autoberging, je weet wel met zn gele anwb wagen.

Beetje off-topic.:
Jammer dat ik jou niet trof toen ik laatst pech had met de P. De ANWB' er kon bedenken dat het fout zat in de benzine toevoer maar wist niet waar de pomp zat. En ik op dat moment ook niet :oops: (ondertussen wel dus). De berger (Den Helder, naam kwijt) heeft de auto met zorg behandeld en op de oprijwagen getrokken. Maar als hij net als jij (erg veel) kennis had van de P had hij wellicht kunnen bedenken dat het slechts een relaitje was. En daarvoor hoef je niet eens te weten waar de pomp zit :)
Nog meer off-topic:
Klopt het trouwens dat je beter een 911 aan iets sterkers dan het trek-oog kunt takelen (volgens mij gebruikte hij een onderdeel van de voorwielophanging)?

19 dec 2008 12:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
god damn, da's efkes schikken :!: :(
heb het met die vent te doen......

19 dec 2008 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
soderju, daar knap je niet van op. dit is serieus balen,
maar we leren hier wel weer wat van.
nl rijden met die handel en niet slepen :?

19 dec 2008 23:39
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2