Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:54

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 100  Volgende
Koopjes van het ogenblik III ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht 
993 Koopje in de US:
http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... page=thumb
Wat zou het kosten om deze in NL op kenteken te krijgen?

16 dec 2008 7:28
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Staat voor rond de 25k in NL en op kenteken|!

16 dec 2008 8:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
@ Pepijn: Zouden dit dan de directe gevolgen zijn van de credit crisis ?

17K USD + Shipping incl Insurance = 21.000 USD = 15.000 euro + 10% Import heffing = 16.500 euro x 19% btw = 19.700 Euro + BPM (1500 euro) =
21.300 euro. Dit is allemaal beetje een schatting (vooral shipping) maar denk dat het wel moet kunnen voor 22.500 max.

Als je de local porsche dealer (google rocks !!!) belt doen ze daar net als hier een "Pre Purchase Inspection". Kost 200 dollar o.i.d. Als je dat doen nadat je eerst alles hebt gevraagd + alle gefotografeerde details (data stickers, spatscherm bevestigingen, etc etc etc) kun je er met een gerust hart heen vliegen en de koop finalizen.

Is een super leuke trip en kan beloond worden met een extra speciaal gevoel als je dat 'in je uppie' doet.
Ik heb net een 964 uit spanje gehaald en dat was heel leuk om allemaal uit te zoeken (voor de eerste keer)

16 dec 2008 10:52
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Bericht 
@Pepijn,

Begin eerst met het CarFax rapport op te vragen.
Daarin kan je al heel veel zien, incl. zoals ze zelf ook aangeven, dat hij schade heeft gehad.

Op de foto's staat een Duitse kentekenplaat (die niet lijkt op de normale platen) en misschien een import is geweest vanuit Duitsland.

Indien dit zo is (ze noemen zichzelf ook Miami imports) dan hoef je vlgs mij geen BTW meer te betalen.

Als dat zo is wordt het wel heel erg interessant :!:

16 dec 2008 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
2x 964 C4 en 911 2.4 E
Waalre
Bericht 
Ik heb een eigen zaak, als ik de 993 op de zaak aanschaf moet ik dan ook 19.5% BTW betalen of alleen de invoerbelasting en de BPM?
Aan de mijlen teller en de achterbumper te zien denk ik dat het een USA uitvoering is dus die 10% invoerbelasting zal ik wel moeten betalen lijkt mij?
Als ik de 993 op de zaak aanschaf kan ik dan de reis er naar toe om te gaan kijken en het verblijf aldaar opvoeren als onkosten voor het aanschaffen van de auto?
@gast, wat zou er precies aangepast moet worden om een USA 993 goedgekeurd te krijgen in Nederland? (ik denk mistachterlicht(en) en verder weet ik het niet zeker, de koplampen?)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

16 dec 2008 13:28
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
De teller hoeft niet aangepast te worden hoor, wel wat delen van de verlichting o.a. de markeerlichtjes aan de zijkant. Mistachterlicht is voor auto's van dat bouwjaar niet verplicht.

16 dec 2008 16:16
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 365 B op de autoveiling in Barneveld
Afbeelding
kwam ik tegen op www.bca-direct.nl

16 dec 2008 22:54
Profiel
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
als je een 911 in de VS wil kopen kun je dat heel goed via ShopUSA doen.
http://www.shopusa.com/shopusacars/

Haar naam is Joly Wheeler. is een nederlandse die met een amerkaan getrouwd is. ze kan de auto voor je aankopen, op transport zetten, de papiere controleren, etc etc. Ik denk dat je rond de 1500 dollar aan transport kwijt bent.
Ik heb 1 auto via haar gekocht, is heel goed gegaan.

16 dec 2008 22:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
Pepijn schreef:
Ik heb een eigen zaak, als ik de 993 op de zaak aanschaf moet ik dan ook 19.5% BTW betalen of alleen de invoerbelasting en de BPM?
Aan de mijlen teller en de achterbumper te zien denk ik dat het een USA uitvoering is dus die 10% invoerbelasting zal ik wel moeten betalen lijkt mij?
Als ik de 993 op de zaak aanschaf kan ik dan de reis er naar toe om te gaan kijken en het verblijf aldaar opvoeren als onkosten voor het aanschaffen van de auto?
@gast, wat zou er precies aangepast moet worden om een USA 993 goedgekeurd te krijgen in Nederland? (ik denk mistachterlicht(en) en verder weet ik het niet zeker, de koplampen?)

Als je hem op de zaak koopt kun je dit BTW vrij doen. Als je hem dan laat keuren is het meteen een BTW auto. Maar dan moet je wel km registratie bij gaan houden als je kosten wil declareren. :?

16 dec 2008 23:01
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
gast schreef:
Is het mij persoonlijk het verschil in geld niet waard deze auto uit de US te halen..

Ik vermoed dat je dat zelfde prijsverschil (later) weer terug gaat zien bij 'n weder verkoop :idea:

16 dec 2008 23:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
Pepijn schreef:

Bij mij was het toen als volgt. Ik moest naar lelystad in Flevoland, daar heeft de RDW een ovalbaan waar ze de auto een Europees typegoedkeuring kunnen geven. Omdat de auto niet europees geleverd is is dit van toepassing. Daar zullen ze de verlichting misschien afkeuren dus dan doen je voor de keuring op orde te hebben. ( misschien hoef je niks aan te passen )
Die keuring koste toen 1200 euro. Je moet ruim 2 weken van te voren een afspraak maken en het duurd 4 uur. Is dus geen APKtje maar een echte auto keuring. Ze zullen kijken of de auto voldoet aan de europese regelgeving. Daarna janken ze hem over de Ovalbaan :D ( leuke job )

Maar anyway, als je die 993 daar nu goedkoop kan halen zou ik het doen. die bumper etc kan je ombouwen.

Enige nadeel vind ik, is dat je het nieuwe kenteken krijgt. en persoonlijk vind ik dat niet zo mooi op een oudere Porsche.

16 dec 2008 23:06
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964
Laren
Bericht 
oja de auto heeft in elkaar gelegen, vandaar de prijs?

This car has a Rebuilt Title, work was performed on driver side rear quarter panel

16 dec 2008 23:10
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
De details zou de carfax je moeten kunnen vertellen. Ik heb er wel eens 1 gratis kunnen doen via http://www.autotrader.com
-edit- maar nu moet je dokken :cry:

17 dec 2008 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht 
Jochem uit Bussum schreef
Citaat:
Auto heeft echter een koelvloeistofprobleem o.i.d. verder rijdt hij perfect! Wegens het beëindigen van mijn relatie staat de auto nog maar kort op mijn naam (stond voorheen op de naam van mijn vriendin).
klikplof

17 dec 2008 20:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Voor 21,5k kun je er op zich nog aardig wat aan verspijkeren....

17 dec 2008 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Bericht 
Citaat:
17K USD + Shipping incl Insurance = 21.000 USD = 15.000 euro

Op basis van de wisselkoers klopt dat, maar als je bijvoorbeeld bij GWK $ 21.000 USD wil kopen, moet je toch echt € 16.750 EUR meebrengen. Nu is GWK niet de goedkoopste, maar ook je eigen bank zal een fee in rekening brengen als je "dollars wil kopen".
Hoe hebben de Amerika ervaringsdeskundigen hier dat gedaan?

Citaat:
als je een 911 in de VS wil kopen kun je dat heel goed via ShopUSA doen.

Stel dat je zelf een Porsche vindt die aan je wensen voldoet, bijvoorbeeld via het Pelican forum. Ik neem aan dat ShopUSA dan ook graag helpt. Ik neem aan dat ze dat niet voor nop doen :wink: Iemand enig idee wat zo'n partij "kost"?

17 dec 2008 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Dit kan toch niet............

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lpue2d4gbc4s

18 dec 2008 0:23
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Nee. Maar wel een garage (dus geen Nigerianen op het eerste gezicht) en veel aanbod in Cayman land geloof ik .

18 dec 2008 0:41
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
FreudeamFahren schreef:
Citaat:
17K USD + Shipping incl Insurance = 21.000 USD = 15.000 euro

Op basis van de wisselkoers klopt dat, maar als je bijvoorbeeld bij GWK $ 21.000 USD wil kopen, moet je toch echt € 16.750 EUR meebrengen. Nu is GWK niet de goedkoopste, maar ook je eigen bank zal een fee in rekening brengen als je "dollars wil kopen".
Hoe hebben de Amerika ervaringsdeskundigen hier dat gedaan?

bij de rabobank rekenen ze enkel 7,50 euro. wordt tegen de dagkoers berekend.

Die belachelijk lage prijzen kom je overigens vaker tegen op mobile en zelfs op marktplaats. Laatst nog voor een bmw 530d gemaild, maar dan krijg je een reactie van meestal iemand die zegt uit GB te komen. Allemaal oplichters dus!

18 dec 2008 1:03
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb het gewoon via de bank gedaan maar als ik wat meer tijd had gehad dan ik had het wel op een andere manier gedaan. Vooral in de UK zijn veel bedrijven waar je kan handelen op veel betere koersen.

18 dec 2008 9:36
Profiel
Bericht 
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//auto.marktplaats.nl/porsche/215597799-porsche-944-turbo-k6.html
http://www.v-zweeden.com/product_info.php?cPath=297_475&products_id=154
http://www.v-zweeden.com/product_info.php?cPath=297_475&products_id=2357

18 dec 2008 17:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Mooie 993 targa met mooie kilometerstand en schaalstoelen voor een nette prijs http://link.marktplaats.nl/213726755 Je moet alleen wel een blauw fetisjist zijn :lol:

19 dec 2008 11:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Dat valt wel mee toch? Er zijn wel blauwere interieurkleuren dan deze!

19 dec 2008 11:49
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
Afbeelding :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

19 dec 2008 12:03
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

dikke 996 cabrio 9/2001 met gt3 optik en weinig km voor 30.000. alleen nog mooie spoiler achtertop en klaar is ie 8)

20 dec 2008 0:17
Profiel Facebook 
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ... 100  Volgende