Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Erik 912T even voorstellen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993T varioram, ex 912T '69
Wassenaar
Bericht Erik 912T even voorstellen
Aloha,

Hierbij wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Erik en ik heb mijn liefde voor Porsche gekregen toen ik jaren geleden een 912 Targa uit 1969 gekocht heb. Deze auto kwam uit Texas en moest behoorlijk ogeknapt worden. Gelukkig hebben enkele vrienden met een garagebedrijf goed geholpen en heb ik jaren met deze auto gereden. Totdat de roest de overhand kreeg.

Met pijn in het hart heb ik hem uiteindelijk verkocht omdat de kosten voor revisie teveel waren voor mijn studenten inkomen.

Maar goed, nu een paar jaar later kan ik mij gaan richten op een mooie 2e hands porsche. Aangezien ik deze auto als 2e auto ga berijden en inmiddels ook een garage bezit, ben ik mij aan het orienteren op een cabrio uitvoering.

Ik twijfel tussen de 964 en 993. Belangrijk vind ik de rijeigenschappen en waardevastheid bij deze keuze. Naar verwachting zal de uitvoering zoals kleurstelling hetzelfde liggen en geen noemenswaardig verschil in restwaarde opleveren.

Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben naar jullie mening(en). Aangezien de aanschaf nog enkele maanden op zich zal laten wachten heb ik nog niet gereden in beide modellen (wel als bijrijder in een 993 coupe varioram). Dit staat op het programma voor de komende maanden zodat mijn vriendin en ik ons een beeld kunnen vormen van de rijeigenschappen.

Een ander belangrijk aspect is de geboorte van mijn zoontje, nu zo'n 17 weken geleden. Uiteraard moet hij ook meerijden!!

Alvast bedankt voor jullie mening(en)!

Groetjes,

Erik

22 dec 2008 10:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Welkom hier. nog proficiat met de kleine :flower:
Zou zelf voor de 993 gaan,de laatste luchtgekoelde en de mooiste lijn.

22 dec 2008 10:46
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Welkom!

Ik denk dat de belangrijkste vraag is wat je budget is. Goede 964 kost toch wel stukje minder dan een goede 993!

22 dec 2008 11:00
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Welkom, ook van harte met de kleine, die van ons is ong in dezelfde periode geboren! En rijden, ik vind het verschil in rij-eigenschappen 964-993 nog vrij groot. Voor hobby-auto kies ik dan voor 964, het hoeft allemaal niet zo gepolijst te zijn.

Maar het geluid van een flat six met de kap open.... 8) 8) 8)

22 dec 2008 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Welkom.

Ik heb een kleine twee jaar geleden voor dezelfde keus gestaan. Had eerst een 3.2, daarna een 964 coupe. Dus de logische opvolger zou een 993 worden, welliswaar in cabrio uitvoering. Uitvoerig gezocht en helaas ook veel rommel tegen gekomen :cry:

In mijn zoektocht spontaan tegen een goede zwarte 964 cabrio gelopen en meteen de knoop doorgehakt. En achteraf zeker geen spijt gehad. De looks spreken me toch meer aan dan een 993. De 964 is het laatste model waarbij de oorspronkelijke lijn van de oude 911 jes is terug te vinden. De 993 was de eerste stap naar een andere lijn in de modellenreeks.

Motor van een 964 is ook wat rauwer dan een 993. In een 993 loopt alles wat soepeler dan een 964, maar dat wilde ik juist net niet. Ik gebruik de 964 cabrio sporadisch als fun auto. Rij er ongeveer 2.000 km per jaar mee.

Aanschaf van een 993 is zeker duurder, maar als ik zie wat ik in anderhalf jaar aan mijn 964 verspijkerd heb loopt het totale kostenplaatje niet zo gek meer uit de pas. Maar goed, ik ben van mening dat mijn auto gewoon goed moet zijn.

Veel plezier met de zoektocht !

22 dec 2008 11:40
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Welkom, Erik. Ik zou voor een 993 gaan, maar dat is uiteraard persoonlijk. Ieder zijn meug heb ik hier wel eens gelezen. :wink:

22 dec 2008 12:05
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Welkom , zou gaan voor de 993 vario , snel en zeer goede ontwikkeld materiaal.

Succes

22 dec 2008 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
993 is makkelijker (en goedkoper) in onderhoud, maar een cabrio? Geloof me, met een kleine kun je beter een coupe nemen, dat dak moet toch dicht blijven.

22 dec 2008 20:03
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
58GT schreef:
maar een cabrio? Geloof me, met een kleine kun je beter een coupe nemen, dat dak moet toch dicht blijven.

Had laatst 2 meiden van 5 en 6 jaar achterin.....
Die vragen nu: Gaan we weer in de auto met de harde wind... :mrgreen:

Met de kleine kap dicht en zodra je alleen rijdt :arrow: alles naar beneden. En dat is puur genieten.... :!:

22 dec 2008 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Moet je eens meemaken wat er gebeurt als die kleine na een ritje in de Speedster een koudje vat, dat moet je nog jaren horen..

22 dec 2008 23:29
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Van hem of van vrouwlief :mrgreen:

22 dec 2008 23:40
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo S, zwart ex:997 4S Cabrio, wit ex:Boxster 987, zwart ex:964 C2 Cabrio Amethyst
Rotterdam
Bericht 
Hi Erik. Het is natuurlijk een puur persoonlijke keuze, maar voor mij was er geen twijfel. Een 964. Waarom, zie de reactie van TD (zinder I :D ). Vooral de toch klassiekere lijnen (hoewel de 993 wel een lekker kont heeft :D ) en het mooiere geluid. Maarre..zoals een bekende altijd zegt. Wie betaalt, bepaalt. Veel plezier met je zoektocht!

27 dec 2008 18:13
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]