Auteur |
Bericht |
harm 911
|
Motor start niet - 75'er 911 - 2.7
Hallo heren en dames,
Ik heb een Porsche 911 uit 1975 2.7 motor. Ik heb hem net gekocht. Dus ben een nieuwe Porsche rijder. Ik heb een probleem als ik de motor start, dan hoor ik alleen maar 1 aanslag in de motor en dat is het. Waar kan ik naar kijken om de oorzaak van dit probleem te vinden en op te lossen?
Alle suggesties zijn welkom.
ALvast bedankt allemaal,
Groeten Harm
|
22 dec 2008 20:41 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
blijft de startmotor wel draaien,
maw de accu is vol?
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
22 dec 2008 20:44 |
|
|
harm 911
|
Nee, de startmotor slaat niet aan.
Groet Harm
|
22 dec 2008 20:52 |
|
|
horn
PF #57
|
accu vervangen? of een dag aan de druppellader?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 dec 2008 20:54 |
|
|
harm 911
|
Nog niet de accu vervangen, maar wel aan de druppelaar gehad.
|
22 dec 2008 20:56 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
als de accu leeg is, dan krijg je hem niet vol met een druppellader (in ieder geval niet in 1 dag). je zal hem toch minimaal een uur of 16 aan een gewone acculader moeten hebben. je zou voor een snelle diagnose ook de accu aan een een accu van een andere auto (met draaiende motor) kunnen hangen met startkabels.
_________________________________________ air supremacy
|
22 dec 2008 21:11 |
|
|
horn
PF #57
|
ik las ergens dat het niet goed was om een volledig lege accu meteen vol aan een acculader te hangen en dat het goed was om eerst met een dag druppellader te beginnen om hem een beetje bij te laden. kan een broodje aap zijn, heb geen idee.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 dec 2008 21:13 |
|
|
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
kwestie van vermogen:
-een druppellader is ontworpen om een volle accu vol te houden
-een gewone acculader is ontworpen om een lege accu vol te krijgen
een accu leeg laten lopen is natuurlijk nooit goed, maar je kan hem gewoon aan een reguliere lader hangen
_________________________________________ air supremacy
|
22 dec 2008 21:17 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
vervuilde bobine?
Ik had even terug ook startproblemen (ga morgen testen of ze ook ech zijn verholpen ); weggebracht, bleek dat een aardkabel het euvel veroorzaakte. Daardoor werkte de startmotor niet. Daarbij sloeg de auto/startmotor wel meerdere keren achtereen aan (chighechighechighechighe, zeg maar), maar gebeurde er verder niets.
Alternatief andere accu is opslepen en in 2 zetten, koppeling laten opkomen bij een vaartje van 10km/h en beetje gas geven. Dan zou 'ie moeten aanslaan. Daarna 20min rijden om de accu op te laden. Uitschakelen op een handige plek en dan nogmaals starten. Start hij dan niet, dan is het geen accuprobleem.
Sterkte !
|
22 dec 2008 21:24 |
|
|
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
Ik zou zeggen start hij dan niet dan is het een accuprobleem.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
23 dec 2008 5:06 |
|
|
KEV-911
928,911 targaDestelbergen
|
Volgens mij zou het ook de massakabel kunnen zijn. Als de accu goed is tenminste
|
23 dec 2008 8:40 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Het zou volgens mij ook best eens aan de startonderbreker kunnen liggen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
23 dec 2008 12:09 |
|
|
Wimpie77
|
Probeer inderdaad eens een andere accu of startkabels?
_________________________________________ * * *
|
23 dec 2008 12:13 |
|
|
harm 911
|
hallo alemaal kan het ook aan de startmotor liggen als ik de motor wil starten dan hoor ik een harde tik
groet harm
|
24 dec 2008 22:22 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Als ik dit zo lees denk ik dat het contactslot wel de startmotor aanstuurt, maar behalve dat het startrelais bekrachtigd wordt er niks gebeurd.
Ik ga er vanuit dat de accu gewoon 12V of meer geeft.
Voor de hand liggend zijn dan de volgende storingen:
-De dikke kabel die aan de startmotor zit maakt geen contact of heeft geen spanning vanaf de accu.
-De startmotor maakt inwendig geen contact door vervuiling of ingebrande contacten of collector.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
24 dec 2008 22:39 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Weer zo'n oud hok ...
Plaatjes Harm, plaatjes .....
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
25 dec 2008 0:24 |
|
|
harm 911
|
dank u allemaal ik ga de tips alemaal na en u hoort van mij
groet harm
|
25 dec 2008 16:11 |
|
|
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Nee nee nee, niet hóren; zíen !! Plaatjes !
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
25 dec 2008 21:30 |
|
|