Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:58

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Porsche 993 Targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Porsche 993 Targa
Aankomend jaar, 2009, hoop ik dat ik m'n eerste Porsche op mijn naam kan zetten.

Nu is het geval echter dat ik vanaf januari een klein jaar in Amerika zal wonen. Geen probleem natuurlijk en zeker niet gezien de veel lagere autoprijzen. En, logischerwijs, geldt dat dus ook voor de Porsche.
Na lang twijfelen welke Porsche het zou moeten worden (de eerste waterkoeler of toch de laatste luchtgekoelde?), ben ik eruit.. Mijn voorkeur gaat uit naar de 993. Dit omdat deze beter in mijn budget past, aangezien ik dan een 996 van de latere bouwjaren zou willen. En bij nader inzien is de 993 in mijn ogen toch wel een van de mooiste 911's ooit.

Dus ben ik op pad gegaan... In Amerika wel te verstaan, aangezien ik mooi de kans heb om er aankomend jaar een te importeren.

Tijdens mijn zoektocht stuitte ik op onderstaande 993 Targa (Tiptronic) uit '96.
Lijkt mij een zeer nette auto waarvan ook de service-history bekend is (bepalend voor mij).
Aangezien er hier mannen zitten die er veel meer verstand en vooral ervaring mee hebben wil ik graag vragen hoe men over deze Porsche denkt:

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Mileage: 86,759
Have Service Records
Have Original Manuals
Have All Keys
No Known Mechanical Problems
Extended Warranty Available
No Visible Rust
No Known Accidents
No Known Bodywork
Air Conditioning
Climate Control System
Steering Wheel Radio Controls
Digital Information Center
Cruise Control

Voor alle foto's en opties: http://www.chettimotorsports.com/detail ... 10006.html

Mijn vragen:
1) Aangezien er hier in NL weinig vergelijkingsmateriaal is vwb de Targa's: zijn deze even waardevast en duur als bijv. een coupe?
2) Wat mij enigszins tegenstaat is de KM-stand (pakweg 140.000) en dat het een Tiptronic is. Hoe denkt men er hier over?
3) Verdere op- of aanmerkingen, tips, adviezen, commentaar zijn altijd welkom!

23 dec 2008 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Mooi natuurlijk zo'n 993 Targa. Is volgens mij erg waardevast, zeker omdat er niet zoveel van gemaakt zijn. Een luchtkoeler is sowieso aardig waardevast, zeker de laatste. Verder is het afhankelijk van hoeveel je ermee gaat rijden. Daily-driver?

23 dec 2008 17:36
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Zo dat is snel :).

In de zomer wil ik 'm wel als Daily Driver gebruiken (vnl. snelweg-kilometers en zo'n 100 per dag gemiddeld). In de winter wil ik er best nog even mee door rijden, maar zodra er pekel op de weg komt blijft ie binnen.. Dat zal dan zo'n 4 maanden p/jr zijn.

23 dec 2008 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Wat is de vraagprijs van de Targa?

23 dec 2008 17:46
Profiel
Bericht 
Ziet er mooi uit!

Ken je "het lijstje van Pascal" al?

Daarin kan je in ieder geval voor jezelf de punten afgaan wat je wil en dan zoeken, keuren en kopen!

Ik zou bijvoorbeeld zelf geen tiptronic willen in mijn sportwagen. Maar dat is voor ieder een keus! Qua techniek heb ik nul verstand dus daar kan ik je ook niks over vertellen...

Succes!

23 dec 2008 17:47
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
als je het meer ook wilt als investering dan zou ik zoeken naar een met minder km. Ook kijken uit welk gebied hij komt, kuststreken zorgen vaak voor zoutaanslag op de lak. Voor de rest een prachtige auto zo'n targa, lijkt me een goede investering. waar ga je heen in amerika?

23 dec 2008 17:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Eric: 26,900 USD is de (vraag)prijs...

Wim: Nee ken ik eerlijk gezegd niet.. Ook niets van gevonden op de search :?.

Ralf: Alabama wordt het. Dat was dus inderdaad mijn "probleem" vwb de kilometerstand. Al valt 140.000 ook nog best mee denk ik. Maarja liever onder de 100K natuurlijk, maar dat valt nog tegen om dan wat te vinden.

Gaat snel zo met de reacties :).

23 dec 2008 17:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Als je em als verhuisgoed mee kunt nemen vind ik het niet veel geld voor een Targa, vooropgesteld dat ie goed is.

Voor een vegelijkbare in NL betaal je al gauw 40K plus. Waarom een automaat?

23 dec 2008 18:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Targa's houden waarde!!! 993 Targa is echt een knappe auto, is zeker het overwegen waard!!

23 dec 2008 18:09
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Lijstje van Pascal.

23 dec 2008 18:13
Profiel WWW
PorscheForum Rookie
Bericht 
Eric: Het is niet dat ik een automaat wilde. Ik liep deze tegen het lijf om het maar even kort te zeggen en hij was uitgerust met Tiptronic. Mijn eigen voorkeur gaat ook uit naar een handbak. Echter is dit puur gevoelsmatig(!). Ik heb namelijk geen vergelijkingsmateriaal moet ik heel eerlijk bekennen.

WdePundert: Bedankt! was net al aan het zoeken maar vond 'm alsnog niet. Heb 'm nu :).

Laatst bijgewerkt door Formula op 23 dec 2008 18:15, in totaal 1 keer bewerkt.

23 dec 2008 18:14
Profiel
Bericht 
mooie wagen , interieur ben ik nie zo weg van , de kleur dan, en de mannen roepen hier waardevast mja zie alles nog steeds zakken dus wat heet dat waardevast! met een auto is niks waardevast op enkele uitzonderingen na! prijs in US dollars is zeer acceptabel!

23 dec 2008 18:16
PF #911
België
Bericht 
@ zuugnap

Wat we nu meemaken is een klein dipje in de prijzen van 993's, zoiets had je 5 jaar geleden ook. Ben er zelf zeker van dat binnen 2 à 3 jaar de 993's terug zoveel zullen kosten als tot voor kort het geval was.

23 dec 2008 19:37
Profiel WWW
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Nog steeds een prima auto de 993 targa. Overigens ziet deze op de foto er prima uit. Interieur en tip moet je smaak zijn. Ga vooral veel proefritjes maken om op deze manier zelf al de verschillen te ondervinden. Succes :lol:

23 dec 2008 19:51
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
gewoon even wachten tot je een handbak vind met minder km(50.000miles ofsow). Prijzen in the USA gaan zeker nog zakken dus je zal nog meer mooie prijzen gaan zien. Zou wel even kijken hoe het zit met verhuisboedel met betrekking tot de termijnen want dat kan je enkele duizenden euro's aan belasting schelen(en dan altijd mooi natuurlijk :) )

23 dec 2008 20:02
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
26,900 usd, lijkt me een koopje, zo'n 20,000 euro en je kan hem als verhuisgoed ook mee terug nemen, kost je alleen transport kosten, verder niks. Targa, ja wat zal ik er van zeggen..vind de turbo wielen niet zo geslaagd op een targa, maar wie ben ik....

Afbeelding

rijd pas zo,n 8 jaar targa.....

23 dec 2008 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Ik vind die turbowielen dan weer wel mooi en 20K is uiteraard geen geld voor deze wagen. Krijg je er steeds makkelijk voor terug als je hem weer weg wil...

23 dec 2008 20:27
Profiel
Bericht 
Waardevastheid? Die heb je zeker en ik denk zelfs dat die nog groter is dan bij de Coupé! Tsja.....wat zal ik er verder over zeggen? De spoiler moet er als eerste af, dan de stootblokken, dan moet het intrieur gedaan worden en dan moet er een handbak in. Met andere woorden: ga op zoek naar een auto in jouw configuratie, met jouw prijs :wink: Ze zijn er zeker! Indien hij dan uit Amerika komt hoef je alleen nog maar de stootblokken eraf te halen, of je moet het mooi vinden; doe het dan niet :lol:

De kilometerstand is redelijk te noemen, zeker zo'n 911 kan nog zeker 90.000 km mee :wink: En dat is toch wel redelijk veel!

23 dec 2008 21:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ik kan 'm helaas niet met de verhuisboedel meenemen. Ik zit er korter dan een jaar en om dat te mogen moet je er minstens 1 jaar wonen (en uit m'n hoofd de auto bovendien een half jaar in bezit hebben).
Dat is dus wel pech. Maar ach, daar kan ik nu eenmaal niets aan veranderen. Maar ondanks dat kom ik uiteindelijk met transport/BTW/invoerrechten/BPM/keuringen/etc. waarschijnlijk nog een behoorlijk stuk goedkoper uit dan wanneer ik hier een vergelijkbaar type zou kopen. Dit voordeel is echter per auto weer verschillend en zal ik dus per auto moeten uitzoeken...

En over die Turbo velgen.. Tsja ik vind het dan weer wel mooi, maar dat is ieder voor zich. Maar goed ook ;).

Stijn: Deze auto is al voor 99% mijn smaak. En of ik het nu echt erg vind dat het een Tiptronic is... ach dat durf ik eigenlijk ook niet zo te zeggen. Het spoilertje is ook niet geheel mijn smaak maar daar kan altijd iets aan gedaan worden. Het is toch altijd wel iets met een auto die je koopt. De een heeft een interieur dat je minder aanstaat, de ander de verkeerde velgen, een ander heeft weer een spoilertje achterop, weer een ander heeft de verkeerde kleur, enz., enz.
Met zo'n auto als bovenstaande ben ik meer dan tevreden en is op een enkel heel klein en te verhelpen detail na volledig naar mijn smaak.
Mij hoor je niet klagen ;).

Laatst bijgewerkt door Formula op 23 dec 2008 21:17, in totaal 1 keer bewerkt.

23 dec 2008 21:10
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Erhmz, Stijn?

Targa met een tiptronic is een goed plan, want een Targa is meer een "tour-auto" dan een "vlammen" auto, dus naar mijn idee klopt de combinatie. Als ik een targa zou kopen, zou ik eigenlijk ook op zoek gaan naar een tip.
Interieur is een eigen smaak, en dat muisgrijs (toch?) is wel mooi, op voorwaarde dat het netjes is!

Stootblokken en spoiler ben ik overigens wel met je eens :)

Maar on topic, qua aanpassingen valt het wel mee geloof ik, succes met het zoeken! Het voordeel is zeker, dat je de wagen eerst even 'goed kan testen' zegmaar ;)

23 dec 2008 21:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Pascal: Geloof me, dat komt goed ;).

23 dec 2008 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Marcel schreef:
Afbeelding

Wat zitten daar nou voor vreemde fotosjop-vlekken in het "grasveld"?

23 dec 2008 21:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Vleuten
Bericht 
Wat is een Targa S? Ik ken de Targa en de Carrera S, maar een Targa S? Targa met brede body? Of zelf verzonnen?

23 dec 2008 21:27
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ik ken het aanbod daar niet, maar kan me wel voorstellen dat er auto's te vinden zijn die 100% voldoen aan je eisen (bv. lage km-stand). Dus ik zou overwegen door te zoeken.

23 dec 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
PentAr schreef:
Wat is een Targa S? Ik ken de Targa en de Carrera S, maar een Targa S? Targa met brede body? Of zelf verzonnen?

Uit een eerder draadje, het is een gewone targa met tiptronic S, vandaar de (nogal misleidende) decals....

23 dec 2008 23:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende