Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:57

Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Druppellader 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dit lijkt mij ook te kloppen, er zal ook volgens mij geen stroom door de carrosserie stromen omdat er géén gesloten circuit is.

01 nov 2008 16:27
Profiel WWW
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Ik weet niet eens wat de minpool is! :lol:
Ik haal de pool los die met de carrosserie is verbonden.
Als de druppellader dan op de polen staat gaat er ook volgens mij geen stroom door de carrosserie lopen. En dat is de situatie die ik nastreef.

01 nov 2008 19:57
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Zelfs de pool loshalen die met de carrosserie verbonden is lijkt me niet eens nodig.

02 nov 2008 10:49
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Begrijp het verhaal over de nadelige stromen nog niet.

Ook zonder druppellader loopt er een stroompje - 40 mA - door het circuit.
Dat is een ONTLAADstroompje, maar of een LAADstroompje nu een verkeerd effect kan hebben :roll:

Wacht nu snap ik het:
Nicolò schreef:
Ik weet niet eens wat de minpool is! ...

02 nov 2008 12:17
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Ook het alarm genereert een ontlaadstroompje.

02 nov 2008 13:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé 2 '95
Bericht 
Vergeef mij deze wellicht domme 2 vragen :oops: :

1. hoe lang moet je rijden na twee à drie weken stilstand om de accu weer zodanig op te laden dat je de auto (993) daarna weer twee à drie weken kunt stallen?

Ik zet auto in onverwarmde garage (maar geen vorst) en heb een autoalarm. In garage heb ik geen elektriciteit dus druppellader kan ik niet gebruiken.

2. Ik begreep dat drie weken stilstand in het algemeen niet te lang is om daarna weer te kunnen starten. Klopt?

Thanks en merry Xmas! :D

24 dec 2008 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
1) volgens mij is circa 35 km rijden voldoende om een (volledig lege maar goede) accu weer helemaal op te laden.

2) Hoe lang je accu het uithoudt hang natuurlijk van nogal wat factoren af, de conditie van de accu, de grootte van de lekstroom in je auto etc. Mijn P heeft de afgelopen maanden veel stilgestaan. Toen ik hem begin november ophaalde voor het Autobahnrasen had hij 5 weken stilgestaan, geen enkel probleem, startte in 1 keer. Ik heb hem net weer opgehaald sinds het Autobahnrasen (dus circa 7 weken stilgestaan): lege accu :cry: De kou speelt uiteraard ook een belangrijke rol. Bij mijn auto ligt die grens de kennelijk rond 6-7 weken.

Laatst bijgewerkt door diggler_911 op 24 dec 2008 12:19, in totaal 1 keer bewerkt.

24 dec 2008 12:10
Profiel
Papendrecht
Bericht 
Bij mijn 3.2 ligt de grens wel op vier á vijf weken, precies weet ik het niet, maar ik heb het één keer gehad dat de P. na zeven weken niet meer wilde starten. Tegenwoordig zet ik de druppellader er na twee weken stilstand voor de zekerheid op.

24 dec 2008 12:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Dat ga ik denk ik ook maar doen, met die druppellader. Het is knap vervelend als aan de slag moet met die %$*#^ korte startkabels :evil:

24 dec 2008 12:22
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Herman Q schreef:
1. hoe lang moet je rijden na twee à drie weken stilstand om de accu weer zodanig op te laden dat je de auto (993) daarna weer twee à drie weken kunt stallen?
2. Ik begreep dat drie weken stilstand in het algemeen niet te lang is om daarna weer te kunnen starten. Klopt?

1. Minimaal half uur is mijn inschatting - is ook beter voor de motor die dan echt warm wordt - en dan niet constant in de stad/file waardoor de motor stationair draait; maar alles net boven stationair is prima met je wisselstroomdynamo; gaat dus niet om de gereden afstand maar de tijd dat de motor draait met zeg minimaal 1500 omw/min
2. Klopt helemaal.

24 dec 2008 13:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2