Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:33

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Meerwaarde orgineel NL ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht Meerwaarde orgineel NL ?
Wat voor meerwaarde heeft een in Nederland geleverde 911 t.o.v. een ingevoerde? En dan heb ik het over de oudere. (964 en eerder).

23 dec 2008 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Bij aanschaf heel veel, en bij inruil maakt het opeens niks uit.
Mijn ervaring met mijn 964. (ZJ-##-YT)

23 dec 2008 23:34
Profiel Twitter 
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... een meerwaarde is er IMO niet direct.

Geschiedenis kan wel completer/overzichtelijker zijn :idea:

23 dec 2008 23:36
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Niks :idea:

23 dec 2008 23:55
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ach, het zal niet veel schelen maar je ziet het toch wel vaak in advertenties staan. Het is imho toch wel een klein voordeel igv verkoop omdat er altijd mensen zijn die er wel een meerwaarde aan toekennen. :idea:

23 dec 2008 23:58
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik vind het wel een extra.
Maar aan de andere kant: als je zoekt dan ga je voor de auto die kwa uitvoering en staat het beste bij je past. Als je tegen die ene aanloopt laat je hem niet staan vanwege het kenteken. Andersom zal het kenteken me nooit over de streep trekken een auto te kopen die het toch niet helemaal is.

Als je mij vraagt zou ik best EUR 500 of EUR 1.000 meer willen betalen voor een origineel NL auto;maar gezien bovenstaande blijft het vooral emotie; maar als het allebei klopt wel erg mooi meegenomen !

24 dec 2008 0:32
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht 
Polen zijn er wel happig op vanwege onze verplichte APK en vlakke landschap. Mij maakt het persoonlijk niets uit, zolang het maar een mooi en goed exemplaar betreft mag hij van mij zelfs uit Kenia komen.

24 dec 2008 2:16
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Franz schreef:
Polen zijn er wel happig op vanwege onze verplichte APK en vlakke landschap.

... waar komt die wijsheid vandaan :?: :roll:

24 dec 2008 2:31
Profiel WWW Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Zolang de specificaties van de wagens het zelfde zijn, zou ik niet direct de meerwaarde van een wagen zien op basis van het land van levering door Porsche AG.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

24 dec 2008 7:17
Profiel WWW
Bericht 
Olaf schreef:
... een meerwaarde is er IMO niet direct.

Geschiedenis kan wel completer/overzichtelijker zijn :idea:

Hmmm ook buitenlanders zijn erg goed in geschiedenis sparen! Ik sluit me bij PPP aan! scheelt ook weer kloppen!

24 dec 2008 7:40
Timeless
Bericht 
Is gehypthe meerwaarde van de dealers en handelaren, zij balen dat we auto's rechtstreeks uit Duistland halen ,kost ze tenslotte pecunia . Zij hebben het zelf jaren gedaan .Wel kunnen ze vervelend doen als wat verholpen moet worden aan panne. :wink:

24 dec 2008 9:03
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
"Porsche, orgineel NL auto?", nou bij mijn weten bestaan die echt niet, ze komen allemaal uit Duitsland, de ene doet er alleen iets langer over om hier te komen dan de andere....."...

24 dec 2008 9:17
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Of het meerwaarde is betwijfel ik. Zeker bij de jongere auto's niet. Echter denk ik wel des te ouder de porsche, en zeker de klassiekers voor 1980 het wel een bepaalde meerwaarde geeft als de auto orgineel in nederland is geleverd en een kenteken heeft op datum aflevering.

Maar of dit veel sheelt?? Ik denk als men kan kiezen uit 2 gezonde exemplaren iets meer dan wellicht de nederlander.

Ik heb zelf een nederlands geleverde targa. Maar heb dat pas gezien toen ik stiekem de auto al had gekocht in mijn hoofd. Vind het wel een leuke bijkomstigheid.

24 dec 2008 9:38
Profiel WWW Facebook 
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Nu maakt dat niet veel meer uit :!:
Maar voorheen waren 9 v/d 10 auto's uit Duitsland schade auto's, met de bekende kenteken nrs DD of FS waar je het altijd aan kon zien :idea:
Maar nu de grenzen open zijn en de staat niet zo moeilijk doet maakt het allemaal niet veel meer uit :wink:
Wel een grote verbetering dat je geheel vrij bent om de auto uit het buitenland op te halen.

24 dec 2008 10:21
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht 
Olaf schreef:
Franz schreef:
Polen zijn er wel happig op vanwege onze verplichte APK en vlakke landschap.

... waar komt die wijsheid vandaan :?: :roll:

Bij mij in het dorp zit een Turkse autohandelaar die veel exporteert naar Polen om deze redenen. Daarbij komt dat ons wegennet zeer goed onderhouden wordt en staan we aangeschreven als zijnde een volk wat kosten noch moeite bespaard om onze 'heilige koe' te voorzien van de nodige onderhoudsbeurten en reparaties. Auto's zijn in Nederland, België en Duitsland stukken goedkoper dan in Polen en daarbij kost een keuring in Polen enkele honderden euro's.

24 dec 2008 10:23
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik zou er geen cent extra voor betalen en zie de meerwaarde dus ook totaal niet. Onderhoudshistorie etc. is veel belangrijker wat mij betreft!

24 dec 2008 10:23
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Zolang de onderhoudshistorie maar compleet is maakt het volgens mij niets uit.

24 dec 2008 11:59
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Voor mij heeft het ook geen meerwaarde als de eerste eigenaar uit Nederland komt.
De onderhoudshistorie en de algehele toestand van de auto (AKK!).
Hebben bij mij de doorslag gegeven.
De eerste eigenaar van mijn 964 was ook een duitser.
Ik kan je verzekeren dat de de auto er echt niet minder goed om rijdt! 8)

24 dec 2008 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
gast schreef:
Voor mij is het bijna andersom! Een auto zelf importeren is vaak goedkoper, dus heeft dat een meerwaarde :)

en een auto uit Duitsland heeft gemiddeld langere ritten en meer snelweg kilometers achter de rug

24 dec 2008 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Originele Ned. Porsche
Ik heb zelf recent een originele Ned. 911 S van '71 , waarvan slechts een stuk of 5 zijn geleverd in ons land en die ik bijna 10 jaar heb gehad, naar Duitsland verkocht. In Nederland wel belangstelling maar geen centen...........Wel jammer dat het oude originele kenteken 55-84-PS op die manier is verdwenen :cry:

24 dec 2008 13:58
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Daar zou ik wel op "kikken" zo'n PS nr, was dat niet eind 1970 of begin 1971 :?:
Heb een BMW en een Manta gehad met een P nr :wink:

24 dec 2008 14:28
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Originele Ned. Porsche
Denk dat je gelijk hebt Hans:

sportscarfreak schreef:
... een originele Ned. 911 S van '71 ...

:P :wink:

24 dec 2008 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
Ben zelf aan het kijken naar een 997 uit 2005. Vermoedelijk uit Duitsland. Vind het wel jammer dat ik dan geen originieel 2005 kenteken krijg (juist vanwege de nieuwe kentekenserie). Vind het altijd wel fraai als kenteken uit zelfde jaar is als auto. Emotionele "meerwaarde" van euro 1.000.

24 dec 2008 14:45
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Franz schreef:
... en staan we aangeschreven als zijnde een volk wat kosten noch moeite bespaard om onze 'heilige koe' te voorzien van de nodige onderhoudsbeurten en reparaties.

Anderen zeggen dat juist weer van de Duitsers :idea:

Heb een origineel Nederlandse 3.2 gehad, nu een origineel Duitse 993 en ...
allebei geweldige perfecte auto's.
Mijn keus zal steeds uitsluitend afhangen van de staat/historie etc., niet van dit punt.

24 dec 2008 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
toch veel pekel hier en toch veel mensen die alleen korte ritjes doen (zeker als 2e auto) Denk dat California / Texas etc etc of Spaanse auto's droger kunnen zijn en soms ook meer 'highway' miles hebben gedaan. Ik denk ook dat zelf en auto ophalen erg leuk is om te doen. geeft het geheel toch iets extra's.

Maar liever een goede uit Arnhem dan een slechte uit Anaheim

24 dec 2008 14:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende