Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:46

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Meerwaarde orgineel NL ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
toch veel pekel hier en toch veel mensen die alleen korte ritjes doen (zeker als 2e auto) Denk dat California / Texas etc etc of Spaanse auto's droger kunnen zijn en soms ook meer 'highway' miles hebben gedaan. Ik denk ook dat zelf en auto ophalen erg leuk is om te doen. geeft het geheel toch iets extra's.

Maar liever een goede uit Arnhem dan een slechte uit Anaheim

24 dec 2008 14:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Q&A schreef:
(zeker als 2e auto)

Volgens mij gebruik je die juist voor wat (langere) toerritten. De dagelijkse boodschappen doe je met de daily driver.

24 dec 2008 16:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Het ligt inderdaad erg aan de auto zelf. Ik heb dubieuze importbakken gehad die aan alle vooroordelen voldeden (ex-schade, teruggedraaide tellers), prima origineel Nederlands geleverde auto's maar ook goede import. De Amerikaanse importauto's die ik tot nu toe heb gezien voldeden doorgaans ook aan de vooroordelen: uitgedroogde rubbers, vermoeide mechaniek en knappe plamuurreparaties.

Mijn 924 is een Pon-auto. Dat heb ik altijd wel charmant gevonden, omdat het de historie van een auto makkelijker te traceren maakt en omdat ik zo'n origineel kenteken leuk vind.

24 dec 2008 17:29
Profiel
PorscheForum Rakker
991 GT3 Clubsport Riviera Blau, , 993 Turbo, 996 GT3 MKI Clubsport 2001 Speedgelb, 996 GT3 MKI 2001Speedgelb, Porsche 109 Junior 1959,
Bericht Meerwaarde Ned. Porsche
Klopt inderdaad Hans. Uitgeleverd op 04-01-1971. Ik heb de originele factuur en garantiekaart nog van de auto. Kostte toen fl. 35424,-, in de kleur 1414, signaaloranje incl de opties, schuifdak en achterruitenwisser.
Ik heb jaren geleden de heer Exterkate , destijds verkoper bij Pon, gesproken en hij wist zich nog goed te herinneren dat ie de S had verkocht en aan wie. :wink:

24 dec 2008 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
3.0 SC 1983 Coupe
Bericht 
Het is dus allemaal persoonlijk. Ik geloof ook direct dat een handelaar er wel waarde aan hecht als het geld zijn kant op moet komen. Bij inruil is die waarde dan ineens opgelost. Persoonlijk vind ik het geweldig als je een oldtimer Porsche ziet (maar ook andere merken) met een orgineel NL kenteken. Je kan direct de leeftijd aflezen en ik vind het dus ook een emotionele waarde hebben. En emotie kost geld :) Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

24 dec 2008 21:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2