Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:32

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Porsche 993 Targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Mooi 993 targa ! AKK laten doen en dan meenemen deze kant op ! Voor die prijs moet je hem ( als hij goed is) niet laten staan !

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

24 dec 2008 11:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Bedankt voor alle antwoorden zover!

Uiteraard zal ik -bij welke Porsche ik dan ook koop- een AKK laten doen. Kan achteraf en hooooop ellende besparen, dus het risico dat ik een minder goede koop wil ik niet lopen. Dat ten eerste..

26.900 USD is natuurlijk weinig geld voor een 993 Targa die er (op de foto's!) netjes uit ziet. Wellicht is er wat van de prijs af te praten, maar daar ga ik voor het gemak niet vanuit. Echter kan ik de Porsche niet meenemen met mijn huisraad dus zal ik alle belastingen, etc. gewoon af moeten geven. Vraag blijft dan natuurlijk of het wel de moeite loont om zo'n Porsche mee te nemen en laten we dan even dit voorbeeld als basis nemen.

Een snelle en -nu nog- niet zo nauwkeurige rekensom leert je dat:

Aankoop 26900 USD
Transport 2000 USD
--------------------------------------------- +
28900 USD / 20749 Euro

Invoerrechten 10%
20749 Euro
1.1
----------------------- X
22824 Euro

BTW 19%
22824 Euro
1.19
----------------------- X
27161 Euro

BPM
27161 Euro
2000 Euro
----------------------- +
29161 Euro

Benodigde aanpassingen
29161 Euro
500 Euro
29661 Euro

RDW
29661 Euro
1000 Euro
TOTAAL 30661 Euro

In mijn ogen is dit grofweg een realistische schatting voor wat het me gaat kosten om uiteindelijk de auto te kunnen rijden (correct me if I'm wrong). Er zullen hier en daar nog wat kleine kosten bij komen voor bijv aanvragen kentekenplaten, US customs clearance naar huisadres laten sturen, AKK, etc. maar deze heb ik voor het gemak even weggelaten aangezien er in de schatting nog wat speling zit.

Daar komen dus nogal wat kosten bij kijken, waar ik me overigens al van bewust was.
Wat je je dan natuurlijk gaat afvragen is of het nog rendabel is. Als het me uiteindelijk 2K of misschien 3K scheelt in het uiteindelijke bedrag is het natuurlijk waanzin om daar al deze moeite en bovendien ook risico's voor op m'n hals te halen.

Nu lijkt me, zeg, 30.000 Euro alsnog niet veel geld voor zo'n Porsche.
Wat het bedrag zal zijn wat ik er hier in NL voor terug krijg (na een paar jaar gereden te hebben) vind ik moeilijk schatten. Dit aangezien er vrij weinig vergelijkingsmateriaal is en niet te vergeten blijft het natuurlijk een US import die bij de verkoop minder waard zal zijn dan een oer-Hollandse auto. Als ik een voorzichtige(!) schatting mag doen zou ik zeggen dat ik 'm hier misschien voor 35.000 Euro nog zal kunnen kwijt raken als ik 'm na een paar jaar weg zou willen doen. Realistisch or not?

Dan moet je toch even die emotie uitschakelen en nuchter proberen na te denken ;).

24 dec 2008 17:00
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Per saldo hou je er toch nog een aardig bedrag aan over. Dat zul je bij de meeste andere merken niet kunnen realiseren. Als ze jou aanstaat is het zeker de moeite waard lijkt me.

24 dec 2008 17:20
Profiel WWW
Bericht 
Wat te denken van deze auto? Handbak, targa, blauw, varioram, blauw interieur, 74.000 km, nl-kenteken en turbo-stoelen! http://link.marktplaats.nl/213726755

24 dec 2008 17:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
WdePundert: Daar heb je gelijk in.. En deze staat me echt aan. Maarja dan praat ik alleen over de advertentie natuurlijk en dat is gevaarlijk. Eerst in het echt zien, mocht deze dan nog niet verkocht zijn.

Stijn: Die heb ik inderdaad gezien. Weinig KM's, ook een Targa, handbak, nette auto. Dat is dus wel een redelijk vergelijk denk ik. Kopen kan ik 'm niet, want ik moet naar het buitenland, maar ziet er netjes uit. Was ook een van de weinige Targa's die ik zo kon vinden hier.

24 dec 2008 18:04
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
denk dat je meer kwijt bent aan ombouwkosten, koplampen alleen kosten al iets van 1200 euro en ik weet nie of 993 liptronic heeft? als je een auto van voor 1997 hebt hoef je overigens geen cvo te overleggen en dat scheelt je die 1200 euro van rdw(wordt dan slechts 150) maar het is allemaal wat onduidelijk dus ik zou alles goed uitzoeken voordat je iets doet

24 dec 2008 18:56
Profiel Facebook 
Bericht 
Formula schreef:
Stijn: Die heb ik inderdaad gezien. Weinig KM's, ook een Targa, handbak, nette auto. Dat is dus wel een redelijk vergelijk denk ik. Kopen kan ik 'm niet, want ik moet naar het buitenland, maar ziet er netjes uit. Was ook een van de weinige Targa's die ik zo kon vinden hier.
Dit begrijp ik niet?!?! Hij kan dan toch evengoed gekocht worden, alleen je zal er dan in Amerika niet mee kunnen rijden :idea: :roll: :wink:

24 dec 2008 18:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht 
Ralf: Ik had het CVO er toch bij gerekend omdat ik meerdere data had gevonden vanaf wanneer een CVO verplicht zou zijn. Ik ga sowieso geen overhaaste stappen nemen en zorg dat ik zeker weet wat er moet gebeuren voordat ik wat koop. Dat wordt dus een heleboel heen-en-weer-gebel met belastingdienst/RDW/etc. voordat ik vertrek, want wil het allemaal duidelijk hebben. Daar heb je helemaal gelijk in.
De som die ik hierboven heb gemaakt was ook maar om voor mezelf een beeld te vormen wat deze Porsche ongeveer zou gaan kosten om op NL kenteken te krijgen. Heb wel ervaring met het invoeren van een auto uit Duitsland, maar Amerika is toch een heel verhaal apart...

Stijn: Dat kan ik mezelf niet aandoen... Zo'n auto in de garage en er niet mee kunnen rijden. Nee nee, moet mezelf niet onnodig straffen.

24 dec 2008 19:15
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
@Ralf: Voor mijn '76-er had ik wel een CVO nodig!

24 dec 2008 19:25
Profiel
Weert
Bericht 
ik heb enkele maanden geleden gesproken met iemand van RDW, heb de naam ergens opgeschreven dus die zal ik nog wel kunnen vinden als het goed is, en die wist me te vertellen dat voor porsches pas vanaf 1997 een cvo vereist was. Bij stuurman classic cars kreeg ik het zelfde verhaal te horen, en die omporteren toch wel regelmatig uit amerika. Maar zoals ik al zei, veel verschillende soorten verhalen en antwoorden. Beste gewoon zelf alles voordat je iets doen precies uitzoeken want het scheelt heel wat hardverdiende euro's

24 dec 2008 20:05
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
zou porsche hier anders zijn dan andere merken? weet van iemand die een jeep importeerde uit 1994 en welzeker een cvo nodig had. :roll:

24 dec 2008 21:08
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Een CVO kost 180E dus als je het kan vermijden zeker doen.

24 dec 2008 23:03
Profiel
Weert
Bericht 
waar kanje die voor 180e krijgen dan, dacht dat je die keuring moest doen van 1200e?

29 dec 2008 13:38
Profiel Facebook 
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Ik vind het een heel mooie auto op de foto's. 140K aan kilometers valt best mee gezien de prijs die ervoor betaald moet worden.

Volgens mij zijn alleen de velgen en het derde remlicht niet origineel verder tiptop in orde.

Wat betreft de tip: gewoon uitproberen en lekker schakelen met de knoppen op het stuur. Werk bij mij in ieder geval perfect.

Als je bij de 15de video van onderen kijkt zie je de introductiefilm van de Targa van toen: http://www.coochas.com/porsche/911vids.htm

Succes verder met je aankoop. 8)

29 dec 2008 14:21
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Een CVO kun je krijgen voor E180 bij Pon o.b.v. je VIN. Geven ze die niet, d.w.z. je auto is van een type dat niet voor NL is gecertificeerd (zoals een 993 in US uitvoering) dan mag je voor de individuele keuring van E1200 in Lelystad.

29 dec 2008 17:19
Profiel
Weert
Bericht 
en een 996 4s uit amerika, krijg je daar ook cvo voor of zou k dan ff moete bellen?

29 dec 2008 18:26
Profiel Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
En hoe is het met je zoektocht naar een 993 targa?

22 feb 2009 9:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2