Auteur |
Bericht |
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
uitroepteken...???
Hoi PF'ers!
Stap ik vanmorgen in mn wagentje, die 93'er Carrera II, je kent 'm wel, die rooie, 3.6 ltr. ven-koeler... Het was koud, maar tikken en lopen (zoals ik al leerde bij mn vorige '81-er Carrera), maar nu komt-ie: in de dash lichtte een groot rood uitroepteken op en ergens vandaan kwam 3 x een luide piep (dus piep-piep-piep), sorry, ben wat melig deze 3e kerstdag. Wat betekent dat...??? Dat het sub-zero was? (Nou is dat met een 911 altijd het geval, om JC te volgen).
Als eindredacteur/autosportjournalist sloeg ik direct het bijgeleverde boek erop na. Ik vond een heleboel geinige items, waarover ik nog wel een stukje wil schrijven voor op dit forum. B.v.: wisten jullie dat er Porsche-insecten zijn? En dat je met dit weertype zand moet meenemen in de auto? En dat er zomer- en winterlucht is voor de banden? En dat je de tere babybill... ehm... de velgen met vaseline moet insmeren? En dat, als je ff niet oplet je interieur kan verdampen?
Het ligt er maar aan hoe je het leest: de regels, of tussen de regels door. Ik hou van het laatste en bestudeer zo ook de handleiding van mn 964!
Maar goed: iemand een antwoord op het uitroepteken en 3 x piep?
Groetjes,
Yvonne (wapbrowser: wmda.eu)
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
27 dec 2008 22:52 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Handrem? Gordel? Benzine?
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
27 dec 2008 22:55 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
signaal van de remdruk?/vloeistof test.
zou kunnen zijn dat het net wat lager duurde voor het systeem op druk was en dan geeft het een piep signaal, als het daarna weg is niks aan de hand.
wel eens nakijken wanneer de vloeistof voor het laatst vervangen is en of er voldoende inzit.
_________________________________________ remmen is angst
|
27 dec 2008 22:55 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
explosion imminent?
_________________________________________ oud is beter
|
27 dec 2008 22:57 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Pas op: vrouw aan boord?
Iets met versnellingsbak?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 27 dec 2008 23:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 dec 2008 23:00 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
volgens mij hadtie het gewoon kkkkkkoud
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
27 dec 2008 23:01 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Ik lees twee vreemde dingen in dit topic.
Een 964 Carrera 2 met een waarschuwingszoemer ( dacht dat alleen de C4 deze had en die geeft te weinig druk aan in het bekrachtigersysteem zoals Rob964C4 al zegt)
en een Carrera uit '81, dat moet dan een 924 geweest zijn, bij de 911 had je alleen de SC en de Turbo.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
27 dec 2008 23:53 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
@ arenarood: zal er eens op letten als het morgen weer gebeurt! Tnx
@ maarten: watch it pall... you’ll only see my best side… the rear of my car! That you can assume!
@ wolf: possible… cold air in cilinders 1-6, 2-5, 3-4 and… bannnggg! It works!
@ rob964.c4: doet een C4 dat ook wel eens? Ik zal er op letten, tnx!
@ drknauf: nah, ik had wel kahwe klahwe voor ik een kahwe bips kreeg op dat leahr!
@ renntech: die bedoel ik: 911 SC (Carrera stond op z’n motorkappie onder de turbo-vleugel)
Ik zal naar de bekrachtiger kijken. Dank!
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
28 dec 2008 0:00 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Hebben we nu ruzie
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 dec 2008 0:04 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
nee man das gewoon een gezellige meid die niet op d,r bekkie gevallen is die yvonne
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 dec 2008 0:07 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
Nehhh, voor ruzie kan je me toch niet lang genoeg bijhouden
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
28 dec 2008 0:12 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
Vind je?
Tnx.
Heb 10 jaar in de autohandel (autoveiling) gezeten en zit nu alweer bijna 5 jaar in de autosport, vandaar die grote mond misschien...
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
28 dec 2008 0:13 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Mijn Carrera 2 met schoepenwiel heeft ook zo'n waarschuwingszoemer. Hoor ik af en toe na lange tijd stil te hebben gestaan, te lage remdruk oid denk ik.
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
28 dec 2008 0:13 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik zou er nu niet van wakker liggen maar mocht het vaker terug komen kan je naar de volgende punten kijken.
wil je het weer horen
dan contact aan de meerdere keren achter elkaar de rem indrukken,
grote kans dat je het weer hoort en dat het ook weer uit gaat
ABS/PDAS
Clock Cold Solder Joints - re-solder both sides of the board
Front boot crash sensor connectors
Clean Accelerometers
Clean wheel sensors
ABS Relays - both?
Alternator - if going bad may provide low charge and cause lights
Check battery voltage - low voltage causes strange problems
Check PDAS control unit connection
unit is mounted wrong-side up so moisture sits in connector and rots it
Check pressure switch seal
Fuse 15, Relay 51 - maybe just replace these
Ground wire behind pressure switch plug
Adjust brake fluid reservoir level - few ounces +- can make a difference
Bleed longitudinal and transverse locks
Check ABS power connection at battery
- it's a piggy back and the nut comes loose
- connect gets corroded and shows intermittently
Main ECU connection pin 26 dirty
Loose wheel nut caused toothed gear to move giving false signals
Check grounds in front trunk
Check Adrian's book
_________________________________________ remmen is angst
|
28 dec 2008 0:23 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
@ rob964.C4: dank voor geruststellend antwoord enne... ik zal gaan slapen... want wakker heb ik nog nooit van een auto gelegen, wel IN een auto, maar dat schijnt beter te zijn tegen het zgn. vangrail-koppen!
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
28 dec 2008 0:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik dacht dat vrouwen vooral lang konden ONThouden.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 dec 2008 0:45 |
|
|
Turbi
911/964 Carrera II 3.6Solothurn CH
|
Je vergeet nu even dat wij 2 (of meer) dingen tegelijk kunnen...?
_________________________________________ Reality is only for those who lack imagination
|
28 dec 2008 0:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat wordt wel eens beweerd ja...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 dec 2008 8:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Helemaal goed... als het om een carrera 4 ging...
Het gaat dus om een carrera 2. En JA, ook die heeft de zoemer. Alleen hoor je die niet zo vaak, omdat bij de C4 er maar liefst 3 zaken zijn die de zoemer aan de gang krijgen (druk hydraulische remsysteem, PDAS en ABS) en bij de C2 alleen ABS... En aangezien zeker op deze leeftijd de druk er in de ochtend niet altijd snel genoeg op staat hoor je de zoemer in de ochtend nog wel eens bij de C4.
Maar goed, omdat het alleen maar om ABS kan gaan moet het ABS zijn. Met dit weer misschien een sensor die bevangen is door de kou oid? Of gewoon vuil? Geen idee, maar als het goed is, is ook het lampje van de abs op gaan lichten. Tenzij het stuk is, maar dat is eenvoudig te controleren door het contact aan te zetten zonder te starten, dan moet je het lampje zien branden.
Mocht het vaker gebeuren zou ik het onmiddellijk laten controleren.
P.s. ik ga er vanuit dat je geen turbolook hebt, maar een gewone C2. De WTL cabrio heeft nl. wel het hydraulische remsysteem...
|
28 dec 2008 14:16 |
|
|
993turbopeter
|
amaai die devils son weet veel...
|
28 dec 2008 15:24 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
mijn c2 piepte ook met lampjes enz enz was/waren na uiteindleijk 1/2 jaartje zoeken het de bougie kabels en verdeelkappen
na deze te vervangen hebben geen last meer van gehad
dus dat zou ook nog kunnen antivangrailkopstertjuhhh
ik weet ook nog wel iest waar ik 2 of meerdere dingen tegelijk doe
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 dec 2008 15:27 |
|
|