Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 10:20

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
Bericht 
Kreeg deze week een mapje van MBL:

CD speler:
Afbeelding

en speakers:
Afbeelding

Inderdaad een beetje een extreem model ...

25 dec 2008 13:35
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Euh... weet niet hoe ze klinken, maar vind het ronduit lelijk spul! Zal het zeker goed doen in Rusland en de zandbak, maar voor mij veel te opzichtig.

25 dec 2008 13:38
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
Lydia schreef:

CD speler:
Afbeelding

en speakers:
Afbeelding

Vooral die speakers zouden zo uit 20000 mijlen onder zee van Jules Venre gestapt kunnen zijn.. Ziet er wel indrukwekkend uit.

25 dec 2008 14:17
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Lydia schreef:
Quadral heef momenteel een surroundsysteem in de aanbieding.
Kost waarschijnlijk wat meer dan Bose denk ik (1.499) maar is ook andere kwaliteit.

Jeps, kost 1499 voor de speakers. Dan nog een fatsoenlijke receiver, een DVD/Bluray speler, en dan zit je toch wel even een factor 2-3 hoger in de prijs. Met andere woorden, leuk voorstel, maar dit is geen vergelijking!

Nogmaals, ik ben meer op zoek naar een mooie home-theater ervaring, zonder dat ik er de wereld voor over heb. Mijn beperkte Euri's moet ik verdelen over een groot aantal hobbies ;)

Dus het wordt OF een nieuwe receiver op mijn huidige Canton Movie-MX set (prima geluid, nooit spijt van gehad), OF een compleet nieuwe set, met actieve sub ;)
Nog een nadeel, mijn kastje is niet zo groot en warmte verwerking is dus ook niet echt optimaal daar (Onkyo TX-SR606 staat namelijk hoog in het lijstje, maar schijnt een mini-kookplaat te zijn ;) )

25 dec 2008 15:14
Profiel Facebook 
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
PaSCal,
Die 321 Bose wordt gevoed op de sub.
De bedieningskast heeft GEEN 220 nodig. Weinig tot geen warmteontwikkeling dus.

25 dec 2008 15:16
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Tjee, wat een bijzondere speakers... ziet eruit als een paar gestapelde PCs en twee koffiezetapparaten. Vermoedelijk (hopelijk) klinkt het wel wat beter dan die combinatie. :)

26 dec 2008 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Lydia schreef:

CD speler:
Afbeelding

en speakers:
Afbeelding

MBL is absolute top, de één vindt het mooi en de ander vind het brrrr
De sets die ik heb gehoord tot 400.000,= was absoluut ..... :lol: superrrr
Die rondstralers zijn zo gek nog niet en het geeft weer eens een apart uiterlijk ja :wink:

26 dec 2008 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
paSCal schreef:
Lydia schreef:
Quadral heef momenteel een surroundsysteem in de aanbieding.
Kost waarschijnlijk wat meer dan Bose denk ik (1.499) maar is ook andere kwaliteit.

Jeps, kost 1499 voor de speakers. Dan nog een fatsoenlijke receiver, een DVD/Bluray speler, en dan zit je toch wel even een factor 2-3 hoger in de prijs. Met andere woorden, leuk voorstel, maar dit is geen vergelijking!

Nogmaals, ik ben meer op zoek naar een mooie home-theater ervaring, zonder dat ik er de wereld voor over heb. Mijn beperkte Euri's moet ik verdelen over een groot aantal hobbies ;)

Dus het wordt OF een nieuwe receiver op mijn huidige Canton Movie-MX set (prima geluid, nooit spijt van gehad), OF een compleet nieuwe set, met actieve sub ;)
Nog een nadeel, mijn kastje is niet zo groot en warmte verwerking is dus ook niet echt optimaal daar (Onkyo TX-SR606 staat namelijk hoog in het lijstje, maar schijnt een mini-kookplaat te zijn ;) )

Pascal, wat mis je in je huidige set en wat wil je graag hebben in het geluid?

26 dec 2008 12:45
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
P-911 schreef:
Pascal, wat mis je in je huidige set en wat wil je graag hebben in het geluid?

Ik mis voornamelijk de mogelijkheid om meerdere digitale bronnen aan te sluiten. De Philips is een top receiver voor mij, echter, ik kan maar 1 digitale bron aansluiten (ofwel coax, ofwel optisch). Daar moeten er een paar van bij, met de keuze mogelijkheid dus.

En als ik dan toch bezig ben, wil ik eigenlijk ook wel alles gelijk naar HDMI 1.3a hebben, vandaar ;) (en upscaling mag, hoeft niet)

Verder weinig wensen/eisen, tja, alles decoden en omzetten natuurlijk, maar da's logisch. Gewoon een mooie HT-receiver. Ik heb een Canton Movie-MX speakerset, al 8-9 jaar, perfect geluid voor mij. Daar hoef ik ook niets meer in (misschien een andere center, die ONDER de TV past ;) ).

Dus weinig eisen, maar dus ook gelimiteerd budget (heb nog veel teveel andere hobbies ;) )...

(ohja, input? HTPC via HDMI en Coax, PS3 via HDMI en optisch, Popcorn Hour via HDMI en optisch, Wii via Component)

Twijfel receivers zijn mijn inziens: Sony ES2400 (helaas weinig HDMI), Onkyo 606 (schijnt pletter-heet te worden), Sony 820 (schijnt leuk ding te zijn, mindere kwaliteit als de ES, maar toch?). Beetje die prijsklasse.

27 dec 2008 0:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Denk ook eens aan Yamaha, klinkt in dezelfde prijsklasse beter dan Sony

27 dec 2008 0:52
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Jeps, stond ook op de shortlist (RX-V663), maar heeft (zover mij bekend) hetzelfde nadeel als de ES-series. 2 HDMI in :cry: ... Het is geen deal-breaker hoor, maar net even eentje meer ;).... Aan de andere kant, de W3000 heeft er ook al aardig wat, maar voor het geluid zou het wel handig zijn ;)

Tevens, weet niet zeker of ik het nu goed gelezen had, maar de Sony 820 (stuk lager in prijs) had volgens mij ook een IR-verlenging erbij. Zou prachtig zijn, want dan kan het kastje dicht blijven :cheesy: (andere optie wordt de IR-blaster van mijn MCE goed krijgen hoor)

27 dec 2008 1:50
Profiel Facebook 
Rotterdam
Bericht 
Wij zitten ook over iets in de richting van HT te denken, maar zijn er helemaal nog niet uit.

Qua receiver zit ik aan Denon, Marantz of NAD te denken. Speakers misschien Kef. Heb qua speakers wel aan Dynaudio gedacht (zijn erg mooi) maar te duur. En dan de plaatsing nog.... :( Dat gaat op vrouwelijke impedantie stuiten...

27 dec 2008 15:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Tsja Pascal... ik ben nog van de oude school: Receiver (liever versterker en losse tuner) voor de muziek en het beeld daar lekker buiten houden dus de DVD/Blu Ray/PS 3 etc met HDMI direct op de tv... dat heeft toch niks in een versterker te zoeken :wink:

27 dec 2008 16:55
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Mmmm, filmpje klinkt verdomde lekker over de speakers van je geluidsinstallatie...

27 dec 2008 20:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
als je a.u.b maar die Bose uit je hoofd zet, wat een geldverspilling is dat zeg, google er eens goed op die papieren speakertjes van 3,- met de winst maken ze die domme reclame. Je kan 10x beter krijgen voor hetzelfde geld.

27 dec 2008 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Tsja... Bose koop je voor je interieur niet omdat je een passie voor muziek hebt, ze halen het beste geluid uit kleine luidsprekers. Het hoog is niet verkeerd en de sub zorgt voor een dik laag maar het middengebied met o.a. stem valt zwaar tegen t.o.v. een goede installatie.

Ze bieden veel gemak zoals simpele bediening en eenvoudige uitbreiding naar meerdere kamers maar als je voor het beste geluid in een bepaalde prijsklasse gaat zul je niet bij Bose uitkomen, voor heel behoorlijk geluid dat je haast niet ziet waarschijnlijk wel

28 dec 2008 1:05
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Dat is nog geeneens 'behoorlijk' geluid, dat lijkt maar zo door het overdreven laag en snerpend hoog.
Nee de vrouw heeft in dat geval waarschijnlijk de broek aan, wat een watjes.....die moeten in je oren voor die troep!

28 dec 2008 1:23
Profiel
Rotterdam
Bericht 
Ik heb mijn vrouw al te verstaan gegeven dat als ze Bose in huis wil, ik eruit ga... Het enige dat dat merk namelijk goed kan is een marketingcampagne opzetten.

Zo lang als ik me kan heugen (meer dan 25 jaar) maakt Bose in zijn niet-professionele series gebruik van goedkope componenten. Bakstenen onderin geluidsboxen om ze niet direkt te laten omvallen was daar heel gewoon. Kunststof keukenspateltjes als acoustisch wondermiddel, daar maakt men zich bij die club ook de vingers vies mee.

Onlangs een opengewerkte acoustimass gezien: Iek!!! Goedkopere constructie is bijna niet mogelijk. De satelietjes van zo'n Bose set zijn te klein om zonder ernstige vervorming een gemiddelde geluidsdruk (75 à 80 db) neer te kunnen zetten.

Het ruimtelijke effect dat uit 2 luidsprekers komt is overigens een oude truuk (ook spatial-stereo genoemd) waarbij een deel van het signaal in fase verschoven aan het andere kanaal aangeboden wordt. Hierdoor wordt een "surround-achtig" effect gecreeerd. Wellicht is dit digitaal wat opgepoetst, maar het kan de vergelijking met een goed ingeregelde 5.1 of 7.1 HT absoluut niet doorstaan.

Ik realiseer me dat ik in de ogen van een aantal mensen erg bot kan overkomen betreffende het merk Bose. Mensen die er tevreden mee zijn moeten daar vooral mee doorgaan. Ik geef uitsluitend mijn, op ervaring gebaseerde, mening over het merk en haar producten weer.

"mensen horen vaak wat ze verwachten te horen"

28 dec 2008 3:01
Profiel
Bericht 
Daar kan ik me wat bij voorstellen.

Niet alle vrouwen gaan voor Bose hoor! Sinds ik die reklame met die melkpakjes had gezien (ter vergelijking van het formaat) was ik er al klaar mee. Melk hoort in de koelkast. Welk merk wil daar nu me geassocieerd worden? :mrgreen:

28 dec 2008 10:45
‘64 Kever
Bericht 
roenkie schreef:
Tsja Pascal... ik ben nog van de oude school: Receiver (liever versterker en losse tuner) voor de muziek en het beeld daar lekker buiten houden dus de DVD/Blu Ray/PS 3 etc met HDMI direct op de tv... dat heeft toch niks in een versterker te zoeken :wink:

Tja, zit op zich wat in, aan de andere kant, dan moet je dus wel genoeg digitale ingangen op je receiver (sorry :cheesy: ) hebben. Da's dan gelijk het voordeel met HDMI voor mij, "alles in 1".

Ongetwijfeld vloeken in de kerk, maar om even een analogie te trekken, niet iedereen wil een GT3 of een tiptronic. Zoveel mensen, zoveel smaken ;)

Anyhow, iemand ervaring met die Onkyo, of dat ding inderdaad zo heet wordt?

28 dec 2008 11:52
Profiel Facebook 
Bericht 
Effe off-topic en toch ook niet helemaal: effe de kids naar buiten gestuurd, kan mans de cd van Supertramp er in doen op lekkere luidsterkte! :mrgreen:

Kun je soms zo'n zin in hebben, hè?

28 dec 2008 13:40
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
paSCal schreef:
roenkie schreef:

Tja, zit op zich wat in, aan de andere kant, dan moet je dus wel genoeg digitale ingangen op je receiver (sorry :cheesy: ) hebben. Da's dan gelijk het voordeel met HDMI voor mij, "alles in 1".

Ongetwijfeld vloeken in de kerk, maar om even een analogie te trekken, niet iedereen wil een GT3 of een tiptronic. Zoveel mensen, zoveel smaken ;)

Anyhow, iemand ervaring met die Onkyo, of dat ding inderdaad zo heet wordt?

Pascal je stelt, terecht, nogal wat eisen aan je HT-setje.
Als je ook optimaal van 2-kanaals stereo muziek wil genieten dan zou ik dat buiten de HT-set om doen, zoals al werd gezegd :lol:
Wil je daar absoluut profijt van hebben dan gaat het met jou bugdet niet gaat lukken. Ik zou dus "best of both worlds" nemen en voor een goede HT-set gaan.
De Sony ES, Marantz, Yamaha en Pioneer zijn ook goede HT-merken.
Of de Onyo heet wordt?? even naar een goede audio-zaak gaan en zelf voelen :wink:
Investeer je in een goede surroundversterker dan ook in luidsprekers, anders is het zonde geld.
Surround-versterkers met HMDI ingangen zijn nog wel vrij prijzig.
Een leuk werkje om uit te zoeken en te kopen, succes :D

28 dec 2008 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Lydia schreef:
Effe off-topic en toch ook niet helemaal: effe de kids naar buiten gestuurd, kan mans de cd van Supertramp er in doen op lekkere luidsterkte! :mrgreen:

Kun je soms zo'n zin in hebben, hè?

Heb je geen medelij met je kinderen in deze barbaarse temperaturen buiten :lol: :lol:

28 dec 2008 14:00
Profiel
Bericht 
Je weet waarom de Barbaren een pasgeboren baby een nachtje buiten legden, hè? :twisted: :wink:

28 dec 2008 14:14
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Nee :roll:
:lol: :lol: :lol:
jij bent niet zo barbaars

28 dec 2008 14:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 35  Volgende