Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 17:45

Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Fabel, fictie of feit : ook een Boxster op mazout? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ppp 356 schreef:

Klopt, maar dit wil wel zeggen dat Porsche meer en meer afzakt naar een doorsnee merk zoals Mercedes, BMW, Audi enz.

Persoonlijk denk ik niet dat dit ooit de bedoeling is geweest van Ferdinand Porsche.

Agree.

18 dec 2008 10:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Is volgens mij al veel langer gaande. Voor Feyenoord - Poznan ff wat wezen eten in de stad en daar zag ik 4 997's in de straat staan dat waren er meer dan ik van de merken Mercedes of BMW zag. Het is nogsteeds een mooie auto... maar exclusief, neuh

18 dec 2008 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
1970 Porsche 911T Targa / 1999 Audi TT / 2008 Porsche Cayman S / ex 1959 Porsche 356 A Sunroof , ex 1960 Porsche 356 B, ex 1963 Porsche 356 C
Bericht 
ik vraag me af op welke informatie dat artikel van Autoweek gebaseerd is.
Ik heb net nog even in de officiele Porsche persdatabank gezocht , en daar is er in ieder geval nergens iets te vinden in verband met een Boxster Diesel.

Ik beschouw dit dan ook als uit de lucht gegrepen tot ik van Porsche zelf een press-release in de mailbox krijg waarin het nieuws bevestigd wordt.

En als je dit artikel in de autotelegraaf leest lijkt het ook uit de lucht gegrepen

23 dec 2008 22:45
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Het zijn sterk veranderende tijden en ik vind het een goede zaak dat Porsche AG daar op inspeelt. Als het artikel waar is tenminste. Was een jaar geleden het jo-jo effect van de benzine/dieselprijzen te voorzien? Of de kredietcrisis? Dacht het niet. Om in dit licht bij voorbaat een model geschikt maken voor andere krachtbronnen dan de standaard flat six lijkt mij vooruitzien. Meer dan ooit gaat het om overleven voor autoproducenten. Als de keus diesel en 4 cylinder varianten of Porsche AG failliet zou zijn, hoe denken jullie er dan over?

Laatst bijgewerkt door Anton op 25 dec 2008 22:15, in totaal 1 keer bewerkt.

25 dec 2008 22:04
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
Bij de dealers is hier niets bekend van.

Trouwens al meer van de Cayenne diesel gehoord?
Porsche maakt er i.i.g. geen reclame voor..... :?

25 dec 2008 22:08
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
porsche heeft de Cayenne diesel toch officieel gemaakt :wink:

28 dec 2008 14:18
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Snap de discussie ook niet zo. Tijden veranderen en we kunnen niet aan de 964 en 993 blijven plakken. Waar ze dat vermogen vandaan halen zal me &@^* wezen maar als de auto verder maar zijn karakter behoud.
Porsche zal toch iets moeten doen want de drang binnen de autoindustie om naar alternatieve brandstoffen te gaan kijken en zuinig met brandstoffen om te gaan wordt steeds nijpender. En door met deze ontwikkeling mee te gaan is de enige manier om als merk een plekje op de markt te behouden.
En inderdaad Ferdinand zal er niet echt blij mee zijn maar anders kan het Porsche wapen straks naast Ferdinand begraven worden.

De Cayenne diesel staat tegen de zomer in de showroom heb ik begrepen.

28 dec 2008 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Eerder nog. Volgens Porsche Insider "vanaf november 2008 te bestellen en staat vanaf februari 2009 bij de dealers in de showroom".

Niet mijn kopje thee (en dat heeft weinig met de motorisering te maken maar alles met het karakter).

28 dec 2008 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Type I
Budel-Schoot
Bericht 
Heeft misschien ook wat te maken met uitstooteisen ? Of zouden ze dat kunnen compenseren met de kleine vw modellen ?

28 dec 2008 17:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
De eerste Polder-Porsche;

luukse wagens voor iedereen! :lol:

28 dec 2008 17:35
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Bericht 
roetbrakende boxster en een naar marklin treintjes stinkende ruf 911 op electrisch :cyclopsani:
Op zich maar het niet uit waar het vermogen uit wordt gehaald maar het geluid van een huilende benzinemotor vind ik tot heden toch het mooiste klinken :!:

28 dec 2008 21:31
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Dat is inderdaad precies hetgeen ik zou missen Paul

29 dec 2008 0:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
boxi schreef:
Tsja... where the hell is this world going to... :(
Een diesel in een Boxster :cry: Kan toch niet waar wezen, lees ook dat er benzine motoren met vier cylinders komen in de Boxster! Echt een enorme downgrade van dit mooie model. Porsche niet waardig.
Ik wil nu zolangzamerhand toch echt een nieuwe forumnaam :D

Gr. Boxi

Niet eens. Er is niets mis met een 4-cylinder. Porsche is zelfs zo begonnen! Een Lotus met een 4-cylinder draait ook rondjes op het circuit om veel zwaarder bemotorde zaken.

Ik heb thuis nog een mooie oude Porsche poster, waar Porsche reclame maakt dat zij dankzij hun uitmuntende weggedrag een bepaalde rece won in een klassement waarbij alle tegenstanders een zwaardere motor had. Dat is het oude Porsche! :!:

Juist in het meest lichte model is een sterke 4-cylinder bestte doen. Men moet dan echter wél zorgen dat die Boxster ook echt licht is en in lijn met de oude traditie.

Of er moet een pittige turbo bij. Sommige nep-Porsche liefhebbers keken altijd neer op de 924/944/968 (of eigenlijk elk non-911 model) maar ook dat waren voertuigen met goede rijeigenschappen en heel veel pit.

Grote vraag is meer waarom Porsche die 4-cylinders invoert. Als het net als die Cayenne Diesel enkel uit commericeel oogpunt is, ben ik de eerste om het te bekritiseren. Dan merken we dat vanzelf wel bij de presentatie.

Maar ik vrees dat het meer noodzaak is om aan die papieren EU tijger van milieu eisen te voldoen. En als men dan van een nood een deugd maakt, en een lichte kale Boxster maakt, zie ik het probleem niet.

09 jan 2009 13:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 38 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2