Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 4:15



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Officieel Nieuws : De Porsche Cayenne Diesel 
Auteur Bericht
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Porsche is een van de weinige autofabrikanten die zich vasthoud aan een oermodel..

niet 1 model (de 911) is zo traditioneel, ondanks het door velen verguisde ontwerp.

Motor achterin
Lijn
concept 2+2
Aandrijving
Boxermotor


Hiernaast is er een 2e visie de innovatieve

914-924-944-928-968-Boxster-Cayman-Cayenne, en straks de Panamera.

911 is voor de trouwe verstokte Porscheliefhebbers, dus diegene die zich ergert aan de nieuwe stroming kan terugrijpen op de (oer) 911.


In de 2e visie komt er dus een diesel bij....tja ik ken me jaren geleden herinneren dat men schande sprak dat er een BMW 5 serie diesel kwam....BMW het sportieve merk uit Beieren met een diesel. :roll: :roll:

Jongens die toen bij de dealer werkte schaamde zich.....

tja het zeer succesvolle vervolg is bekend bij BMW.


Gaat een mooie aanvulling worden een Cayenne diesel, zeker voor de Nederlandse markt denk ik, maarja wie ben ik.


22 nov 2008 10:44
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht 
Teun schreef:
Hetzelfde gevoel heb ik trouwens bij een 4 cilinder Porsche.....



Jaja die 4 cil van een 968 is wel zo rap dat een 911 van die tijd er heel veel moeite mee heeft. 320 nm en 250 pk uit een 3 liter 4 cilindertje......
is geen kattepies en ik heb er geen turbo voor nodig.


23 nov 2008 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
Ieder zijn meug........
_________________________________________
991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0


23 nov 2008 20:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 
Met die 4 cylinder motoren is niks mis mee...zeker niet in een 944 Turbo S of een 968.....


24 nov 2008 2:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
John schreef:
Hiernaast is er een 2e visie de innovatieve


Jij verward innovatief met winstgevend.
De 924 moest er komen, zo ook de Cayenne en nu deze diesel, om meer winst te maken.
Ik heb nog steeds geen argument gehoord dat innovatie onderschrijft. :(


24 nov 2008 3:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
John schreef:
Gaat een mooie aanvulling worden een Cayenne diesel, zeker voor de Nederlandse markt denk ik, maarja wie ben ik.


Dit was al langere tijd te verwachten natuurlijk en wellicht een goed lopende aanvulling.

Maar ja....

Citaat:
Porsche will equip the Cayenne with a three-litre V6 turbo diesel engine with 240 hp (176 kW) supplied by Audi AG, a subsidiary of the VW Group. The average consumption of the Cayenne Diesel is 9.3 litres per 100 kilometres, with CO2 at 244 grams per kilometre.


Hadden ze zelf niet ff een dieseltje kunnen ontwikkelen? :wink:


24 nov 2008 7:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Inderdaad vind ik het ook jammer, dat 'shoppen in de schappen van een concurrent dan wel zustermerk' is volgens mij ook een uniek gegeven voor Porsche. Was mooi geweest als zij hadden kunnen zeggen dat deze motor (bijv. licht aangesterkt tot 255 pk) weliswaar de basis bij Audi vond, maar 'voor 90% door Porsche is gereviseerd' (dat klinkt toch goed, en tegelijk wordt gebruik gemaakt van economies of scale). Een boxer diesel was ook een mooi verhaal geweest (basis bij Subaru).
De magie en uniciteit van Porsche gaat er zo wel een beetjel af.

Diesel en benzine kruipen in eigen land qua prijs trouwens naar elkaar toe, en buiten NL is dat nog meer zo. Vraag me dus af, met de ontwikkeling van steeds zuiniger benzine motoren, of juist nu de tijd wel zo rijp is voor een diesel. Beter nog even gewacht tot de hybride en diesel gelaten voor wat zij is?


24 nov 2008 8:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
255pk :roll: dat zouden er minstens 290 moeten zijn voor een Porsche.
Mijn A6 had na een vitaminekuur van net geen €1.000 260pk.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


24 nov 2008 10:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 
En dan noemen sommige mensen de 924 geen echte Porsche omdat er geen Porsche motor in zit.....


25 nov 2008 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
mooiweerrijder schreef:
Jaja die 4 cil van een 968 is wel zo rap dat een 911 van die tijd er heel veel moeite mee heeft. 320 nm en 250 pk uit een 3 liter 4 cilindertje......
is geen kattepies en ik heb er geen turbo voor nodig.


Ten eerste is het wel 305 Nm en 240 pk voor de 968 en 310 Nm en 250 pk voor de 911 van die tijd (neem zelfs nog cijfers van de 964 en niet van de 993). Qua vermogen dus niet zo'n verschil maar in de prestaties was de 911 toch duidelijk de baas (in 5,7 sec naar 100 km/u i.p.v. 6,5 en 25,4 sec op de kilometer uit stilstand i.p.v. 26,5). Wat natuurlijk geen afbreuk doet aan de 968, het blijft een fantastische rijderswagen maar alles moet ik zijn context bekeken worden.


26 nov 2008 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Vandaag ook door Porsche Nederland bekend gemaakt:

http://www.autoblog.nl/archive/2008/12/ ... ste-diesel
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


29 dec 2008 20:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Godspeed schreef:
mooiweerrijder schreef:
Jaja die 4 cil van een 968 is wel zo rap dat een 911 van die tijd er heel veel moeite mee heeft. 320 nm en 250 pk uit een 3 liter 4 cilindertje......
is geen kattepies en ik heb er geen turbo voor nodig.


Ten eerste is het wel 305 Nm en 240 pk voor de 968 en 310 Nm en 250 pk voor de 911 van die tijd (neem zelfs nog cijfers van de 964 en niet van de 993). Qua vermogen dus niet zo'n verschil maar in de prestaties was de 911 toch duidelijk de baas (in 5,7 sec naar 100 km/u i.p.v. 6,5 en 25,4 sec op de kilometer uit stilstand i.p.v. 26,5). Wat natuurlijk geen afbreuk doet aan de 968, het blijft een fantastische rijderswagen maar alles moet ik zijn context bekeken worden.


320 Nm is wel correct
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


30 dec 2008 1:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993S Vesuvio; 964 RS replica; 964 Turbo 3.6; 964 Alex 1224; project 1965 301xxx; project 1965 300xxx
Bericht 
Teun schreef:
Lepelen ze een diesel in een 911 dan krijg al ik tranen in m'n ogen bij de gedachte. .....


Niet doen!

De 911 is een echte sportauto, RUF heeft een erkende historie van daar nog iets bovenop te zetten. En toch investeert zo'n firma in een electrische 997.......goeie zet lijkt me (zie ook 9-elf Magazin fuer Porsche-enthusiasten 1/2009)
De specs van dit experiment lijken minder dan de eerste boxster (225 km/h), of gelijk (204 PK, 7 sec 0-100), maar dan ook weer van andere orde (650 nm).
Actieradius 250-300 km afh van rijstijl, gewicht na upgrade van accus met laatste technologie 1750 kg.

Prestaties zijn welliswaard nog geen moderne sportwagen waardig, maar ik voorspel dat dat zienderogen wordt opgelost. Dat geldt tegelijk ook voor het geluid dat van een electrische motor niet zo inspirerend is....


30 dec 2008 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
rufie schreef:
320 Nm is wel correct


Dan ben ik mis maar dacht altijd (samen met enkele andere blijkbaar) dat het 305 Nm (bij 4100 tpm) was:

http://www.autoweek.nl/autotest.php?id=406
http://www.porsche924-944.nl/968/index.html


31 dec 2008 11:55
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.