Auteur |
Bericht |
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
Graaf schreef:
Loop ik je voor de derde keer mis deze week Heel veel plezier in Duitsland
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
29 dec 2008 22:09 |
|
|
Graaf
NB
|
begint wel op te vallen Marcel...als je me niet meer wil zien omdat ik geen luchtgekoelde meer heb kan je het gewoon zeggen hoor
|
29 dec 2008 22:16 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
29 dec 2008 22:19 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Wil wel eens een stukkie met je meerijden Albert, is kijken wat al dat vermogen doet.
|
29 dec 2008 23:20 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het is wel de beste manier, dat ben ik met je eens. Zeker als je andere zaken aanpast (andere turbo's, uitlaat, enz. enz.).
En waar heb je dat gedaan?
|
29 dec 2008 23:20 |
|
|
Graaf
NB
|
Anytime Gert, laat maar iets weten
|
30 dec 2008 7:25 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
er komt nog een revisie van de turbo's aan. Ik heb alles bij van Beek racing laten doen.
|
30 dec 2008 10:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Heb je nog de standaard K16 erop? Upgrade naar K16/24 of K24 is natuurlijk ook verleidelijk als je toch al geld in de turbo's moet steken...
|
30 dec 2008 10:52 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
is qua mogelijkheid tot opvoeren van koppel en vermogen zeker verleidelijk. De tiptronic kan veilig tot 700pk aan. Echter is de aanwezigheid van lag bij deze turbo's weer groter.
|
30 dec 2008 11:06 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
K24 is wat ook bij de X50/GT2 zit en daar hoor je toch geen klachten over lag...
Niet dat 520 pk te weinig is natuurlijk.
|
30 dec 2008 11:10 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
is meer de aanwezigheid van lag tov de K16. De k16 moet voldoende kunnen zijn tot de 600pk. Met een revisie kom je ook ver, alleen wel kijken of de intercooler afdoende is.
|
30 dec 2008 11:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik hoor andere geluiden, overigens gewoon op fora...
|
30 dec 2008 12:03 |
|
|
Newt
Papendrecht
|
Moet wel kijken of het de moeite waard is, zit wel te denken aan de k24. Alleen moet dan ook de intercooler aangepast worden
|
30 dec 2008 12:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Klopt.
Ikzelf zit bij een turbo dan ook te denken om ofwel een S ofwel een X50 te nemen. Dan heb je al meteen de turbo's + intercoolers...
Het is natuurlijk ook een kwestie van geld, maar als je toch al bezig bent met revisie is de stap kleiner. Maar zoals gezegd: met 520 pk ben je ook geen stakker natuurlijk...
|
30 dec 2008 13:38 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Allereerst Graaf geweldig dat je haar vandaag al kon ophalen
Al zal je de komende dagen niet op het forum aanwezig zijn , maar aan het rijden .
Newt en Devils son is 420 paarden niet genoeg
De overstap wordt dan wel erg groot . Als ik naar mijzelf kijk , (en ik kan er een paar paarden naast zitten ) van een 944 163pk naar een 3.2 204pk naar een 996 300pk en hopenlijk naar een 996TT 420pk .
Dat lijkt mij redenlijk trapsgewijs , maar om van 300 naar 500 plus te gaan .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
30 dec 2008 20:19 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
yo devils and newton enkelt met die turbo veranderen en gt2 intercoolers red je toch geen 700 pk
moetje dan niet ook je injektoren veranderen en andere benzinedrukpomp hebben
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 dec 2008 20:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik wens dus eigenlijk te beginnen met 450...
Nou, met alle respect, maar de 996 turbo is poeslief, ondanks de schep vermogen.
Is het nodig? Nee. Is het leuk: ja.
|
30 dec 2008 22:52 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
700 lijkt mij teveel van het goede... Ik zou zelf wel wat zien in 500 pk en 750 Nm, wat vanaf X50 een chipje verwijderd is.
Als ik al voor de turbo kies, want dat is nog steeds niet zeker.
|
30 dec 2008 22:54 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nops, was een Mk1... Wel een diesel Leon he (zwaardere koppeling als de benzine wagens)
|
30 dec 2008 23:09 |
|
|
Graaf
NB
|
ja maar ja maar als er met dezelfde motor en dezelfde turbo's 420pk geproduceerd wordt en een paar jaar later 450 dan doet de fabriek toch niets anders dan chiptuning ?
|
31 dec 2008 9:03 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
X50/S/GT2 hebben K24 turbo's, andere intercoolers en nog wat andere zaken. Niet gewoon een ander chipje. Zo werkt Porsche niet.
|
31 dec 2008 17:16 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ben benieuwd waar je voor gaat....
heb beide een keer gereden en bij mij is de gt3 het meeste bijgebleven..maar als daily zou ik ook gaan twijfelen.. een " hard" opgezette turbo is dan wellicht wel het mooiste ! veel wijsheid en plezier met zoeken !
|
01 jan 2009 12:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Die denkrichting zit er inderdaad in... Ook heel bewust bij de 964 voor een C4 gekozen. Maar goed, zo lang ik niet hoef te strepen doe ik dat ook niet.
|
01 jan 2009 12:49 |
|
|
Graaf
NB
|
Tot nu toe heb ik drie auto's (met turbo) zonder problemen laten chippen : Lijkt me sterk als het goed gebeurt dat dit bij een Porsche niet kan, met (voor een Turbo dan) aardige risicoloze vermogenswinst. Zolang je geen wonderen verwacht en binnen bepaalde marges blijft, anders moet je meer aanpassen en meer uitgeven.
|
01 jan 2009 15:46 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Jeroen, met alle respect maar daar zit je mis hoor. Heb een en al te weten gekomen over die tiptronics na mijn problemen.
Die tipstonics worden al versterkt als ze in versie Turbo S komen, juist omwille van de bijkomende pks.
Ik weet niet of jij die uitgrade aan de bak al hebt, ik allesinds niet... Ga er wel informatie voor nemen.
Op de huidige instelling van de turbo kan je "safe" +80pk winnen zonder de onderdelen teveel te belasten. Als ik de k16s moet vervangen steek ik terug k16 turbos... ik ben het vertrouwen wat kwijt van die tiptronics en twijfel wel of ze al die power wel aankunnen op circuit... toch een zware belasting ofwel is mijn turbo een zwakke tussen alle anderen
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
01 jan 2009 16:02 |
|
|