Auteur |
Bericht |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
ff snel, want het wordt toch geveegd in de technische hoek...
Dr Knauf op rechts (links voor de kijkers)
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
31 dec 2008 1:00 |
|
|
Q&A
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CSAmsterdam
|
Hoe meer ik me hier in ga verdiepen, en hoe meer je die motor hoort brullen,
Damn ... Damn ... Damn ...
Ik moet en zal ook ooit zo'n ding hebben
wit / zwarte wielen
rood / zwarte wielen
geel / zwarte wielen
Leuk te lezen dat de GT3 30kg zwaarder is dan een standaard 996
|
31 dec 2008 1:25 |
|
|
MetalGreen911SC
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa &
Boxster 3.2S
|
Hey, is dat niet "The Stig"?
_________________________________________ 8600cc & 18 cylinders
|
31 dec 2008 3:32 |
|
|
Patrick
|
Mystery Solved
|
31 dec 2008 6:31 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ben benieuwd of de haagse "Stig" zo stil als de echte kan zijn...............
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
31 dec 2008 14:05 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...tja daar kan je effe over nadenken als je weet dat de GT3 motor bijna 100kg zwaarder weegt dan die van de gewone 996
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
31 dec 2008 14:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Weet je dat heel zeker? Want dat vind ik nogal een verschil...
|
31 dec 2008 17:19 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
He Harley,
Jij hebt 'm nu ook een jaar he, bevalt nog steeds goed? De mijne gaat als een trein zonder problemen. Alleen die frontlip 1x kwijt geraakt op een drempel Die 3 koelgaten in de voorbumper, real of sticker? Ziet er gaaf uit!
Gr. Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
31 dec 2008 17:42 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Yup, blijft een lekker karretje.
Onderhoud in iets meer dan een jaar: 4 nieuwe banden, dynamo, LMM en jaarbeurt. 1 maal olie bijgevuld. Was niet allemaal echt nodig (nou ja, de banden wel) maar ik wil m in 100% conditie hebben/houden.
Frontlip zit er nog steeds op maar is ondertussen wel redelijk beschadigd, mss binnenkort maar vervangen. Zit ook overal aan de grond met dat ding.
Koelgaten=sticker, ik overweeg een RS(R) neus en wil(de) kijken hoe het staat voordat ik echt ga vervangen.
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
31 dec 2008 19:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat is maar deels waar. Alleen het carter is is gebaseerd op de constructie zoals die ook in de 964/993 werd gebruikt. (Onze forum techniker heeft de verschillen in die carter opbouw tussen GT3 een 993 al eens uitgelegd hier).
Maar het zwakke punt van de standaard 996 motoren is daarmee niet verholpen. De GT3 en turbomotoren hebben echter een heel andere cylinder en kop opbouw en daar zit hem de betrouwbaarheid in.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 jan 2009 12:33 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
wel in een dik boek over 996 dat ik thuis heb (ben de naam kwijt) staan die specificaties in... 996 blok weegt als ik het goed heb 180kg...GT3 blok weegt 270kg, turbo blok weegt 260kg...toch een serieus verschil hé!!! raar toch dat het turbo blok minder weegt!! Volgens mij zijn dit de gewichten zonder uitlaat erbij, anders moet de turbo zwaarder zijn...ik zou anders ni weten waar die die 10kg wint op het GT3 blok
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 jan 2009 10:30 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
180 kg komt mij weer erg laag voor. En idd. vreemd dat de turbo minder zou wegen dan de GT3...
Is het het boek van Streather over de 996 waar jij het over hebt?
|
02 jan 2009 11:44 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
het is inderdaad dat boek:
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
02 jan 2009 12:12 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Volgens het boek 'Porsche 911' van Tobias Aichele :
996 : 190 kg (incl vliegwiel, koppeling en Airco)
996 gt3 : 260 kg (incl koppeling en Airco, excl vliegwiel)
996 turbo : 274 kg (incl ........)
|
02 jan 2009 12:21 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Inderdaad wel een opmerkelijk en serieus gewichtsverschil. Zit niet zomaar in wat andere legeringen. Was me ook nog nooit opgevallen maar ik vermoed dat het gebruikte carter hierbij wel eens een belangrijke rol kan spelen. Maar er zijn vast techneuten die dat kunnen verklaren
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 jan 2009 1:07 |
|
|