Auteur |
Bericht |
JP-S
|
 onderhoud 4s; dealer of specialist?
Heb recent een 996 4s aangeschaft met weinig kilometers.
Mijn vraag is nu of ik hem bij de dealer en evt. met mobiliteitsgarantie in onderhoud moet brengen of bij een porsche specialist (schmidt oss zit om de hoek).
Ik rijdt de auto dagelijks voor mijn werk (30k per jaar) en ben dus niet de hele dag aan het racen met de Porsche.
Graag jullie mening en advies.
|
31 dec 2008 18:12 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Hangt echt van de specialist af.
Ik zou hem vanuit Rosmalen naar Porsche Centrum Gelderland brengen.
(Je komen 'm evt. ook ophalen.)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
31 dec 2008 18:19 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Mee eens.
Zo'n nette auto zou ik zeker naar de dealer brengen voor onderhoud. Maar dat is erg persoonlijk.
PCG zit inderdaad in de buurt maar Porsche Centrum Eindhoven in Oirschot is net zo dichtbij. Mijn collega rijdt vanuit Rosmalen naar PCG, ik rij naar Porsche Centrum Eindhoven vanwege goede ervaringen en omdat hij daar verkocht is en sindsdien in onderhoud.
Let wel: dat wil niet zeggen dat specialisten niet goed zijn! Integendeel! Maar ieder heeft zo zijn redenen om voor specialist of dealer te kiezen. Persoonlijk vind ik het wel de meest ideale keus om te kiezen voor één en dezelfde onderhoudsplek wat bij evt. verkoop in je voordeel (kan) werken, maar dat mag niet je voornaamste motivatie zijn.
Succes!
|
31 dec 2008 19:06 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Afhankelijk garantieverlenging.
_________________________________________ oud is beter
|
31 dec 2008 19:10 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Ik zou hem bij Schmidt brengen. Hij heeft een goede naam. 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
31 dec 2008 21:19 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
PCG
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
31 dec 2008 22:15 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
mijn idee!
en indien geen garantie verlenging,  specialist
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
31 dec 2008 22:44 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Met een 996 zou het voor mij waarschijnlijk ook vooral afhangen van garantie. Dan kom je al snel bij de dealer uit. Met alles ouder dan 996 wordt het prijsverschil (uurtarief) tussen dealer en specialist wel erg groot. De vraag is ook of iedere dealer dat prijsverschil wel in kwaliteit kan waarmaken. 993 en ouder kennis wordt juist ook bij de dealers steeds minder. Maar hangt natuurlijk ook af van welke specialist je kiest. Misschien is af en toe eens veranderen van onderhoudsadres ook niet verkeerd.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 jan 2009 0:04 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
naar eric met dat ding ! PCG dus
|
01 jan 2009 11:49 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Met een zo jonge auto zou ik ook voor de dealer kiezen. De know-how is daar, wat dit model betreft, (nog) groter dan bij een specialist. Prijstechnisch zal het mogelijk wat schelen, maar dat zijn peanuts.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 jan 2009 11:58 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Volgens mij zitten de champagnebubbels nog in de weg!

_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jan 2009 11:59 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik was je net voor. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
01 jan 2009 12:00 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Voor oudere modelen krijg je korting op het uurtarief.
Of vraag eens een prijsopgaaf bij beide.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jan 2009 12:00 |
|
 |
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Zitten dus echt nog in de weg, want ik had de foute versie al gekopieerd en geplaatst.
Je was me dus niet voor!
En kijk je nog zo groen van de drank?

_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
01 jan 2009 12:02 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hangt inderdaad helemaal af van wat je bij de auto hebt gekocht/gekregen aan garanties. Als de auto geleverd is met Porsche garantie en mobiliteits garantie zou ik lekker naar PC Gelderland gaan. Kan ook niet anders want anders vervalt de garantie.
In het andere geval zou je kunnen kiezen voor de specialist. Een 996 is qua onderhoud niet een heel erg ingewikkelde auto en de kennis daarvoor zal de specialist ook kunnen bieden.
Qua prijzen zal het elkaar voor zo'n jonge auto niet zo heel veel ontlopen.
En als laatste is daar nog wat het gevoel zegt. Ga bij beiden eens een babbeltje maken en wat prijzen opvragen en maak dan een keuze.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
01 jan 2009 12:23 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Eens met Maurice.
Wanneer (Gebrauchtwagen)Garantie in het geding is, zou er voor mij geen discussie bestaan. Houdt hem in onderhoud (en je garantie in tact) bij de dealer. Dat is ook voor mij, bij de laatste aankoop, financieel gunstig gebleken....
Wat betreft het uurtarief: dat is de reden dat ze bij Porsche Centrum
Eindhoven (wellicht ook andere dealers) voor auto's van 10 jaar en ouder 25% korting geven op het uurtarief. Dat scheelt aanzienlijk.
|
01 jan 2009 14:01 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Zo'n garantie verlenging kost 1200 euro per jaar met de verplichting dat je alles bij de officiele P dealer moet laten doen.; Met een 30K per jaar ben je minimaal 2K extra aan kosten kwijt. Indien er iets is met je koppeling of remmen, dan zeggen ze dat dit gebruikersslijtage is. Met die 2K aan extra kosten ben je volgens mij altijd goedkoper uit bij een specialist als Schmidt. 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 jan 2009 14:32 |
|
 |
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
"Iets" met de koppeling of remmen, is een ruim begrip.
Slijtage is slijtage en valt natuurlijk onder geen enkele garantie. Alle andere gebreken (en dat kunnen er nogal wat zijn) van deze onderdelen vallen over het algemeen wél onder de garantie. Niet voor niets heeft de Gebrauchtwagen Garantie vele criteria waaraan de occasion moet voldoen om als zodanig te mogen worden verkocht. Als voorbeeld noem ik profieldikte banden, dikte remschijven en -blokken en dikte koppelingsplaat.......slechts een drietal zaken die op grond van de afgesloten Garantie op mijn Boxster destijds op kosten van de dealer werden vernieuwd...... (in Duitsland overigens, voor vele wel bekend).
Maar alles staat of valt met het gevoel dat je er zelf bij hebt en wat voor relatie je met de specialist of dealer hebt. Zowel bij afsluiten als bij aanspraak maken op een dergelijke garantie valt met een goed gesprek een hoop te bereiken.
|
01 jan 2009 15:42 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Als geld geen rol speelt, dan zou ik hem ook naar de officiele dealer brengen.  Kosten 5K per jaar.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 jan 2009 16:13 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik ben bekend met deze korting. De genoemde 25% betreft overigens een recent ingestelde en tijdelijke actie van PCE. PCG rekent al vanaf de start met 20% korting. Voor mij zijn de kosten ook zeker niet doorslaggevend bij het bepalen van de keuze dealer/specialist. Het gaat om het totaalplaatje (locatie, service, kwaliteit van de werkzaamheden, de sfeer/mensen, kennis/ervaring en prijs).
Ben tot op heden nooit van onderhoudsadres veranderd. Mijn vroegere specialist is dealer geworden. De prijs is toen geen reden geweest om het onderhoud ergens anders onder te brengen. Maar geloof me, zelfs met 20% klassiekers korting blijft er een aardig verschil over in arbeidskosten met een willekeurige specialist. En dat kan aardig oplopen. Overigens wordt het aantal monteurs met gedegen kennis/ervaring met de pré '996 modellen vaak ook minder bij de dealers.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
01 jan 2009 16:40 |
|
|