Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:53



Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Motoren 996 GT3 betrouwbaar? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
ff snel, want het wordt toch geveegd in de technische hoek... :twisted:

Dr Knauf op rechts (links voor de kijkers)

Afbeelding
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


31 dec 2008 1:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 RS | 964 Cup | 996 Cup | 996 GT2 CS
Amsterdam
Bericht 
Hoe meer ik me hier in ga verdiepen, en hoe meer je die motor hoort brullen,

Damn ... Damn ... Damn ...

Ik moet en zal ook ooit zo'n ding hebben

wit / zwarte wielen
rood / zwarte wielen
geel / zwarte wielen

Leuk te lezen dat de GT3 30kg zwaarder is dan een standaard 996


31 dec 2008 1:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Harley schreef:
(links voor de kijkers)

Afbeelding


Hey, is dat niet "The Stig"? :wink:
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


31 dec 2008 3:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Mystery Solved :cheers:


31 dec 2008 6:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Ben benieuwd of de haagse "Stig" zo stil als de echte kan zijn............... 8) :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


31 dec 2008 14:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Q&A schreef:
Leuk te lezen dat de GT3 30kg zwaarder is dan een standaard 996


...tja daar kan je effe over nadenken als je weet dat de GT3 motor bijna 100kg zwaarder weegt dan die van de gewone 996 :wink:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


31 dec 2008 14:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MichM3 schreef:

...tja daar kan je effe over nadenken als je weet dat de GT3 motor bijna 100kg zwaarder weegt dan die van de gewone 996 :wink:


Weet je dat heel zeker? Want dat vind ik nogal een verschil...


31 dec 2008 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 Mk1
Bericht 
He Harley,

Jij hebt 'm nu ook een jaar he, bevalt nog steeds goed? De mijne gaat als een trein zonder problemen. Alleen die frontlip 1x kwijt geraakt op een drempel 8) Die 3 koelgaten in de voorbumper, real of sticker? Ziet er gaaf uit!

Gr. Boxi
_________________________________________
Fahrspass Pur


31 dec 2008 17:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Yup, blijft een lekker karretje. 8)
Onderhoud in iets meer dan een jaar: 4 nieuwe banden, dynamo, LMM en jaarbeurt. 1 maal olie bijgevuld. Was niet allemaal echt nodig (nou ja, de banden wel) maar ik wil m in 100% conditie hebben/houden.

Frontlip zit er nog steeds op maar is ondertussen wel redelijk beschadigd, mss binnenkort maar vervangen. Zit ook overal aan de grond met dat ding.

Koelgaten=sticker, ik overweeg een RS(R) neus en wil(de) kijken hoe het staat voordat ik echt ga vervangen.
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


31 dec 2008 19:13
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Die motoren zijn net als de Turbo blokken op basis van de 993 en voorgaande, dus 964 ..., motoren en dus aanzienlijk betrouwbaarder!

Dat is maar deels waar. Alleen het carter is is gebaseerd op de constructie zoals die ook in de 964/993 werd gebruikt. (Onze forum techniker heeft de verschillen in die carter opbouw tussen GT3 een 993 al eens uitgelegd hier).
Maar het zwakke punt van de standaard 996 motoren is daarmee niet verholpen. De GT3 en turbomotoren hebben echter een heel andere cylinder en kop opbouw en daar zit hem de betrouwbaarheid in.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


01 jan 2009 12:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Devils son schreef:
MichM3 schreef:

...tja daar kan je effe over nadenken als je weet dat de GT3 motor bijna 100kg zwaarder weegt dan die van de gewone 996 :wink:


Weet je dat heel zeker? Want dat vind ik nogal een verschil...


wel in een dik boek over 996 dat ik thuis heb (ben de naam kwijt) staan die specificaties in... 996 blok weegt als ik het goed heb 180kg...GT3 blok weegt 270kg, turbo blok weegt 260kg...toch een serieus verschil hé!!! raar toch dat het turbo blok minder weegt!! Volgens mij zijn dit de gewichten zonder uitlaat erbij, anders moet de turbo zwaarder zijn...ik zou anders ni weten waar die die 10kg wint op het GT3 blok
_________________________________________
Respekt für die Eltern


02 jan 2009 10:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
MichM3 schreef:

wel in een dik boek over 996 dat ik thuis heb (ben de naam kwijt) staan die specificaties in... 996 blok weegt als ik het goed heb 180kg...GT3 blok weegt 270kg, turbo blok weegt 260kg...toch een serieus verschil hé!!! raar toch dat het turbo blok minder weegt!! Volgens mij zijn dit de gewichten zonder uitlaat erbij, anders moet de turbo zwaarder zijn...ik zou anders ni weten waar die die 10kg wint op het GT3 blok


180 kg komt mij weer erg laag voor. En idd. vreemd dat de turbo minder zou wegen dan de GT3...

Is het het boek van Streather over de 996 waar jij het over hebt?


02 jan 2009 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
het is inderdaad dat boek:

Afbeelding
_________________________________________
Respekt für die Eltern


02 jan 2009 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Volgens het boek 'Porsche 911' van Tobias Aichele :

996 : 190 kg (incl vliegwiel, koppeling en Airco)
996 gt3 : 260 kg (incl koppeling en Airco, excl vliegwiel)
996 turbo : 274 kg (incl ........)


02 jan 2009 12:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Inderdaad wel een opmerkelijk en serieus gewichtsverschil. Zit niet zomaar in wat andere legeringen. Was me ook nog nooit opgevallen maar ik vermoed dat het gebruikte carter hierbij wel eens een belangrijke rol kan spelen. Maar er zijn vast techneuten die dat kunnen verklaren :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 jan 2009 1:07
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.