Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 22:14

Antwoord op onderwerp  [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
996Turbo vs 996GT3 - (996 Turbo gekocht !) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Graaf schreef:
Citaat:
IK KAN HEM MORGEN AL OPHALEN

Loop ik je voor de derde keer mis deze week :cry: Heel veel plezier in Duitsland :wink:

29 dec 2008 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
begint wel op te vallen Marcel...als je me niet meer wil zien omdat ik geen luchtgekoelde meer heb kan je het gewoon zeggen hoor

29 dec 2008 22:16
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
:shock: :wink:

29 dec 2008 22:19
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Wil wel eens een stukkie met je meerijden Albert, is kijken wat al dat vermogen doet. 8)

29 dec 2008 23:20
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Newt schreef:
Niet zomaar een chippie, maar volledig custom op de dyno. Is mijn inziens enige juiste manier

Het is wel de beste manier, dat ben ik met je eens. Zeker als je andere zaken aanpast (andere turbo's, uitlaat, enz. enz.).

En waar heb je dat gedaan?

29 dec 2008 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Gert schreef:
Wil wel eens een stukkie met je meerijden Albert, is kijken wat al dat vermogen doet. 8)

Anytime Gert, laat maar iets weten

30 dec 2008 7:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Newt schreef:
Niet zomaar een chippie, maar volledig custom op de dyno. Is mijn inziens enige juiste manier

Het is wel de beste manier, dat ben ik met je eens. Zeker als je andere zaken aanpast (andere turbo's, uitlaat, enz. enz.).

En waar heb je dat gedaan?

er komt nog een revisie van de turbo's aan. Ik heb alles bij van Beek racing laten doen.

30 dec 2008 10:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Newt schreef:

er komt nog een revisie van de turbo's aan.

Heb je nog de standaard K16 erop? Upgrade naar K16/24 of K24 is natuurlijk ook verleidelijk als je toch al geld in de turbo's moet steken... :wink:

30 dec 2008 10:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Newt schreef:

er komt nog een revisie van de turbo's aan.

Heb je nog de standaard K16 erop? Upgrade naar K16/24 of K24 is natuurlijk ook verleidelijk als je toch al geld in de turbo's moet steken... :wink:

is qua mogelijkheid tot opvoeren van koppel en vermogen zeker verleidelijk. De tiptronic kan veilig tot 700pk aan. Echter is de aanwezigheid van lag bij deze turbo's weer groter.

30 dec 2008 11:06
Profiel
Bericht 
Newt schreef:

is qua mogelijkheid tot opvoeren van koppel en vermogen zeker verleidelijk. De tiptronic kan veilig tot 700pk aan. Echter is de aanwezigheid van lag bij deze turbo's weer groter.

K24 is wat ook bij de X50/GT2 zit en daar hoor je toch geen klachten over lag...

Niet dat 520 pk te weinig is natuurlijk. :wink:

30 dec 2008 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Newt schreef:

K24 is wat ook bij de X50/GT2 zit en daar hoor je toch geen klachten over lag...

Niet dat 520 pk te weinig is natuurlijk. :wink:

is meer de aanwezigheid van lag tov de K16. De k16 moet voldoende kunnen zijn tot de 600pk. Met een revisie kom je ook ver, alleen wel kijken of de intercooler afdoende is.

30 dec 2008 11:35
Profiel
Bericht 
Newt schreef:
De k16 moet voldoende kunnen zijn tot de 600pk.

Ik hoor andere geluiden, overigens gewoon op fora...

30 dec 2008 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Papendrecht
Bericht 
Moet wel kijken of het de moeite waard is, zit wel te denken aan de k24. Alleen moet dan ook de intercooler aangepast worden

30 dec 2008 12:45
Profiel
Bericht 
Newt schreef:
Moet wel kijken of het de moeite waard is, zit wel te denken aan de k24. Alleen moet dan ook de intercooler aangepast worden

Klopt.

Ikzelf zit bij een turbo dan ook te denken om ofwel een S ofwel een X50 te nemen. Dan heb je al meteen de turbo's + intercoolers...

Het is natuurlijk ook een kwestie van geld, maar als je toch al bezig bent met revisie is de stap kleiner. Maar zoals gezegd: met 520 pk ben je ook geen stakker natuurlijk...

30 dec 2008 13:38
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Allereerst Graaf geweldig dat je haar vandaag al kon ophalen :!:
Al zal je de komende dagen niet op het forum aanwezig zijn , maar aan het rijden . Afbeelding

Newt en Devils son is 420 paarden niet genoeg :?:
De overstap wordt dan wel erg groot . Als ik naar mijzelf kijk , (en ik kan er een paar paarden naast zitten ) van een 944 163pk naar een 3.2 204pk naar een 996 300pk en hopenlijk naar een 996TT 420pk .
Dat lijkt mij redenlijk trapsgewijs , maar om van 300 naar 500 plus te gaan . :?:
AfbeeldingAfbeelding

30 dec 2008 20:19
Profiel Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
yo devils and newton enkelt met die turbo veranderen en gt2 intercoolers red je toch geen 700 pk :shock:

moetje dan niet ook je injektoren veranderen en andere benzinedrukpomp hebben :?:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

30 dec 2008 20:47
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
jeroenoop schreef:

Newt en Devils son is 420 paarden niet genoeg :?:

Ik wens dus eigenlijk te beginnen met 450... :oops:

Citaat:
De overstap wordt dan wel erg groot .
(...)om van 300 naar 500 plus te gaan . :?:

Nou, met alle respect, maar de 996 turbo is poeslief, ondanks de schep vermogen.

Is het nodig? Nee. Is het leuk: ja.

30 dec 2008 22:52
Profiel
Bericht 
drknauf schreef:
yo devils and newton enkelt met die turbo veranderen en gt2 intercoolers red je toch geen 700 pk :shock:

700 lijkt mij teveel van het goede... Ik zou zelf wel wat zien in 500 pk en 750 Nm, wat vanaf X50 een chipje verwijderd is.

Als ik al voor de turbo kies, want dat is nog steeds niet zeker.

30 dec 2008 22:54
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Graaf schreef:
paSCal schreef:
Maareh, dat met die koppeling van de GT3. Ik heb ooit eens in een GT3 gereden, en toen viel me eigenlijk op, dat de koppeling ongeveer even zwaar was als mijn Seat Leon
dat was dan een MK2 ongetwijfeld

Nops, was een Mk1... Wel een diesel Leon he (zwaardere koppeling als de benzine wagens) ;)

30 dec 2008 23:09
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
ja maar ja maar als er met dezelfde motor en dezelfde turbo's 420pk geproduceerd wordt en een paar jaar later 450 dan doet de fabriek toch niets anders dan chiptuning ?

31 dec 2008 9:03
Profiel
Bericht 
Graaf schreef:
ja maar ja maar als er met dezelfde motor en dezelfde turbo's 420pk geproduceerd wordt en een paar jaar later 450 dan doet de fabriek toch niets anders dan chiptuning ?

X50/S/GT2 hebben K24 turbo's, andere intercoolers en nog wat andere zaken. Niet gewoon een ander chipje. Zo werkt Porsche niet.

31 dec 2008 17:16
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
ben benieuwd waar je voor gaat....

heb beide een keer gereden en bij mij is de gt3 het meeste bijgebleven..maar als daily zou ik ook gaan twijfelen.. een " hard" opgezette turbo is dan wellicht wel het mooiste ! veel wijsheid en plezier met zoeken !

01 jan 2009 12:37
Profiel
Bericht 
$TEEF schreef:
heb beide een keer gereden en bij mij is de gt3 het meeste bijgebleven..maar als daily zou ik ook gaan twijfelen.. een " hard" opgezette turbo is dan wellicht wel het mooiste !

Die denkrichting zit er inderdaad in... Ook heel bewust bij de 964 voor een C4 gekozen. Maar goed, zo lang ik niet hoef te strepen doe ik dat ook niet.

01 jan 2009 12:49
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
Devils son schreef:
Niet gewoon een ander chipje. Zo werkt Porsche niet.

Tot nu toe heb ik drie auto's (met turbo) zonder problemen laten chippen : Lijkt me sterk als het goed gebeurt dat dit bij een Porsche niet kan, met (voor een Turbo dan) aardige risicoloze vermogenswinst. Zolang je geen wonderen verwacht en binnen bepaalde marges blijft, anders moet je meer aanpassen en meer uitgeven.

01 jan 2009 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Newt schreef:
De tiptronic kan veilig tot 700pk aan.

Jeroen, met alle respect maar daar zit je mis hoor. Heb een en al te weten gekomen over die tiptronics na mijn problemen.
Die tipstonics worden al versterkt als ze in versie Turbo S komen, juist omwille van de bijkomende pks.

Ik weet niet of jij die uitgrade aan de bak al hebt, ik allesinds niet... Ga er wel informatie voor nemen.

Op de huidige instelling van de turbo kan je "safe" +80pk winnen zonder de onderdelen teveel te belasten. Als ik de k16s moet vervangen steek ik terug k16 turbos... ik ben het vertrouwen wat kwijt van die tiptronics en twijfel wel of ze al die power wel aankunnen op circuit... toch een zware belasting ofwel is mijn turbo een zwakke tussen alle anderen :D 8)

01 jan 2009 16:02
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende