Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:29

Antwoord op onderwerp  [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Welke porsche past het best bij mij? 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
80 in z'n 5 :idea: :cheesy:

... vergeet namelijk altijd dat de 4S 'n 6-bak heeft :mrgreen:

02 jan 2009 12:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Maar als ik een P koop van +25 jaar is de rijtaks hier 30euro?

02 jan 2009 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Volgens mij moet je geen Porsche kopen , teveel gemier over belangrijke details zoals onderhoud en pk en achterbanken . Je eerste grote liefde moeten kosten noch moeit gespaard blijven en nooit van je laatste centen en Porsche kopen ....

Onlangs leuk draadje geweest dat een beetje golf TDI sneller zuiniger met achterbank goedkoper is dan een 911.

Concreet koop een mooie 911 en koester deze met alles wat daar bij hoort ..... :wink:

02 jan 2009 13:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
amandus schreef:
Volgens mij moet je geen Porsche kopen , teveel gemier over belangrijke details zoals onderhoud en pk en achterbanken . Je eerste grote liefde moeten kosten noch moeit gespaard blijven en nooit van je laatste centen en Porsche kopen ....

Ja maar het is toch logisch dat men wil weten wat zo een onderhoud kost alvorens men tot aanschaffen overgaat? En wat die achterbank betreft, als ik zeg dat ik af en toe een derde persoon moet vervoeren kan ik een Porsche volgens jou al uitsluiten???

02 jan 2009 13:19
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Wil niet belerend overkomen maar:

Ga bij je colega's van de verkeerspolitie en de technische ongevallen dienst. (of hoe dat dan ook mag heten) eens informeren hoe zij denken over jongens van 19 jaar met een Porsche of andere bovengemiddelde sportauto.

De nederlandse hulpverleningsdiensten hebben een aantal speciale termen voor deze categorie, en die zijn helaas niet uitsluitend gebaseerd op vooroordelen.

Mijn €0.02

02 jan 2009 13:48
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ben het met Ruud eens. Het zal eerder boven de 5K zijn dan onder de 5. En dan heb ik het nog niet over mooiere velgen, een glimmende sportuitlaat, een mooier stuurtje, een sport luchtfilter etcetc....

02 jan 2009 13:50
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Beo , ik heb vier kids , breng regelmatig 3 naar school in de 911 :roll:

Wat betreft onderhoud :

VOOR PORSCHE KIES JE :!: :!:
en neemt de voor en tegens voor lief

02 jan 2009 13:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Vorig jaar met zijn vieren :shock: :shock: :shock: :shock: rondjes gereden voor "Dreamnight at the Zoo" met kinderen welteverstaan.

Ik "lees" uit jou berichten dat je je niet eerder op een achterbank in een 911 gepropt hebt, anders zou je deze vraag niet meer stellen. :wink:

Lang geleden heb ik eens een keer op de achterbank mee mogen rijden met Gijs van Lennep in een 911. Kan je zeggen dat is bij normaal weggedrag al niet bevorderlijk voor je gestel, laat staan bij Van Lennep die er een iets andere rijstijl op nahoud. :sick: :sick: :sick: :puker: :puker: :puker: :mrgreen:

02 jan 2009 14:04
Profiel
3.2S
010
Bericht 
maarten-944 schreef:
Ga bij je colega's van de verkeerspolitie en de technische ongevallen dienst. (of hoe dat dan ook mag heten) eens informeren hoe zij denken over jongens van 19 jaar met een Porsche of andere bovengemiddelde sportauto. De nederlandse hulpverleningsdiensten hebben een aantal speciale termen voor deze categorie, en die zijn helaas niet uitsluitend gebaseerd op vooroordelen.

Ben het ook eens met Maarten. Mijn eerste advies een Golf GTD met 110Pk lijkt mij ook de best passende auto. Dan kan jij nog 11 jaar sparen voor een echt mooie 911 :wink:

02 jan 2009 14:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Neen, heb me nog nooit in een 911 gepropt Ruud :) !
Maar laat die achterbank voor wat het is ! Gewoon het feit dat er met veel moeite een 3e persoon kan vervoerd worden is voldoende ! Komt zelden voor ! Mijn budget is nu 15 a 20k puur voor aankoop!

maarten-944 schreef:
Ga bij je colega's van de verkeerspolitie en de technische ongevallen dienst. (of hoe dat dan ook mag heten) eens informeren hoe zij denken over jongens van 19 jaar met een Porsche of andere bovengemiddelde sportauto.

De nederlandse hulpverleningsdiensten hebben een aantal speciale termen voor deze categorie, en die zijn helaas niet uitsluitend gebaseerd op vooroordelen.

Mijn €0.02

Niet alle jongens van 19 jaar rijden als gekken hoor ;) Ik heb voldoende verantwoordelijkheid om te weten wat kan en niet, anders zou ik nu geen Inspecteur zijn ;) !

02 jan 2009 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Kwam deze P tegen op het net, prachtig vind ik , enkel de zetels niet mijn smaak... is dit betrouwbaar kopen via zulke duitse websites?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=5

02 jan 2009 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Beo schreef:
Niet alle jongens van 19 jaar rijden als gekken hoor ;) Ik heb voldoende verantwoordelijkheid om te weten wat kan en niet, anders zou ik nu geen Inspecteur zijn ;) !

Vrijwel zonder uitzondering hebben de jongens waar jouw colega's mee te maken krijgen die zelfde uitspraak gedaan.

Zelfs al zou je geen last hebben van zelfoverschatting, (90% van de bestuurders heeft dat wel, en in de categorie jeugdige bestuurders is dit percentage nog hoger) dan nog zijn er factoren die risico verhogend zijn.
Onervarenheid is er slechts 1 van.

02 jan 2009 18:06
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik ben het volledig met maarten-944 eens .
Ik vind persoonlijk een 911 GEEN beginnersauto .
Als ik Beo zou moeten adviseren , zal ik een 911 afraden .
Zal een wat oudere middenklasser kiezen , en een paar jaar ervaring opdoen .
En na 5 jaar rijervaring ( dit heeft niets te maken met
verantwoordelijkheidsgevoel ) eens denken aan een 911 .
Als je toch een Porsche gaat kopen , kies er dan 1 met de motor voorin , of een middenmotor .

02 jan 2009 22:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Waarom met de motor voorin?
Het is geen beginnersauto...
Heb en Audi A3 gehad en heb momenteel een Ford Fiesta Sport

Laatst bijgewerkt door Beo op 21 jan 2009 22:10, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jan 2009 22:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Beo schreef:
Kwam deze P tegen op het net, prachtig vind ik , enkel de zetels niet mijn smaak... is dit betrouwbaar kopen via zulke duitse websites?

Auto staat in de USA. En de vraag of het betrouwbaar kopen is via zulke sites? Lijkt me retorisch.

02 jan 2009 22:35
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Olaf schreef:
Beo schreef:
kleine beurt: om de 20.000km - 350 euro
grote beurt: om de 40.000km - 650 euro

Is dit realistisch?

Nee :!:

Zelfs met 'n normale personenauto redt je het niet met die bedragen :idea:

Reken maar op 1000 Euro voor 'n 964 - 20 Dkm beurt - en ietsje meer voor de 40 Dkm beurt :!:

Ja, aardige bedragen, maar dan moet er nog geen ventieltje verkeerd zitten. Er is altijd wel wat, en soms helaas wat meer dan 'wat', dus deze bedragen zijn 'vanaf-prijzen'. :!: Verkijk je daar niet op.

02 jan 2009 22:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Beo schreef:
Heb en Ford Fiesta S gehad en heb momenteel een Audi A3

Allereerst , ik wil jou niet aanvallen of veroordelen , maar met 19 jaar heb jij nog lang geen 5 jaar rijervaring . :!: Dat is duidelijk een feit .
Maar als jij in een 911 rijervaring wil opdoen , ga je gang .
Het is jouw keuze , ik kan alleen zeggen ,wees a.u.b. voorzichtig.

02 jan 2009 23:11
Profiel Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Het is natuurlijk wel zo dat de ene 19-jarige niet de andere is... :idea:

02 jan 2009 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
jeroenoop schreef:
Beo schreef:
Heb en Ford Fiesta S gehad en heb momenteel een Audi A3

Allereerst , ik wil jou niet aanvallen of veroordelen , maar met 19 jaar heb jij nog lang geen 5 jaar rijervaring . :!: Dat is duidelijk een feit .
Maar als jij in een 911 rijervaring wil opdoen , ga je gang .
Het is jouw keuze , ik kan alleen zeggen ,wees a.u.b. voorzichtig.

Bedankt voor de bezorgdheid,maar met mijn huidige ford kan ik toch ook tegen 160km/h tegen een boom vlammen? Het is toch niet omdat ik met Porsche wil gaan rijden ik op de wegen ga scheuren? Groetjes Ben,

Laatst bijgewerkt door Beo op 21 jan 2009 22:11, in totaal 1 keer bewerkt.

02 jan 2009 23:22
Profiel
Timeless
Bericht 
Ben , mijn eerste auto was een Golf GTI 1983 , deze altijd met beleid bereden , heerlijke auto .Overigens heb je gelijk dat de huidige auto's ook hard genoeg gaan om deze om een boom te vouwen :!:

Nogmaals , voor Porsche kies je en vraag jezelf niet af wat een onderhoudsbeurt kost , dat neem je voor lief . Kan niet ver genoeg voor je liefde . Als je beurs dat niet toelaat zou ik je adviseren de Porsche te laten staan , dat verdient dit icoon niet . Als je beurs het wel toelaat altijd doen . Wel met zorg en discipline rijden wat dat verdien jij samen met je icoon.....

Succes

02 jan 2009 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Dank je Amandus! Mijn beurs laat het toe, dus ik ga lekker verder op zoek naar een Porsche ! Maar zoals ik al gezegd heb is er totaal geen haast bij ! Wil eerst veel speurwerk doen !

02 jan 2009 23:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Stuurde een mailtje naar een dealer en kreeg dit antwoord:

"Als dagelijks voertuig zou ik zelfs niet een heel oud type 911 aanbevelen. Je zou het snel beu zijn om er alle dagen mee te rijden. Op de modellen tot 1989 heb je geen servostuur, geen ABS, geen goedwerkende verwarming enz... Terwijl als je kiest voor een 964 model je deze dingen wel allemaal hebt. Budget is ongeveer hetzelfde, de wagen is stukken aangenamer om dagelijks te gebruiken. "

Ik heb in mijn zoektocht toch al 911's voor 1989 gezien met servo???? Of ben ik fout?

Groeten

Laatst bijgewerkt door Beo op 06 jan 2009 18:23, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jan 2009 23:25
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Carrera Coupé 2 '95
Bericht 
1998 1989 :idea: :wink:

06 jan 2009 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht 
Volgens mij vanaf '89 maar dat werkt niet zoals bij een A3...

je kan een Porsche ook niet echt vergelijken met een fiesta S of een A3
de rij beleving is heel anders....

Al geinformeerd voor een verzekering?

06 jan 2009 16:42
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Vanaf 964 (modeljaar '90) stuurbekrachtiging en ABS. Ook zal de verwarming wat beter zijn maar blijft altijd lastig bij de pré 996 modellen.

De 3.2 Carrera (t/m '89) geen stuurbekrachtiging en geen ABS. Airco was overigens wel een optie.

Ik kan me ook wel vinden in de toelichting van de P-dealer. Heb zelf ook een 3.2 gereden maar die zou ik zelf niet als DD kiezen.

Laatst bijgewerkt door MarkS op 06 jan 2009 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.

06 jan 2009 17:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 157 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende