Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 21:41



Antwoord op onderwerp  [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende
996Turbo vs 996GT3 - (996 Turbo gekocht !) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Graaf schreef:
Lijkt me sterk als het goed gebeurt dat dit bij een Porsche niet kan, met (voor een Turbo dan) aardige risicoloze vermogenswinst.


Dat heb ik niet gezegd. Ik heb aangegeven dat het X50 pakket meer is dan een andere chip.


01 jan 2009 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
PEF schreef:
ofwel is mijn turbo een zwakke tussen alle anderen :D 8)


laten we dat hopen pef :wink: maar wat heb je zelf aan laten passen dan en wat heb je voor problemen met de tip


@Devilsson : klopt ik was te snel (heb ik vaker de laatste tijd :wink: )


01 jan 2009 16:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
PEF schreef:
Newt schreef:
De tiptronic kan veilig tot 700pk aan.


Jeroen, met alle respect maar daar zit je mis hoor. Heb een en al te weten gekomen over die tiptronics na mijn problemen.
Die tipstonics worden al versterkt als ze in versie Turbo S komen, juist omwille van de bijkomende pks.

Ik weet niet of jij die uitgrade aan de bak al hebt, ik allesinds niet... Ga er wel informatie voor nemen.


Op de huidige instelling van de turbo kan je "safe" +80pk winnen zonder de onderdelen teveel te belasten. Als ik de k16s moet vervangen steek ik terug k16 turbos... ik ben het vertrouwen wat kwijt van die tiptronics en twijfel wel of ze al die power wel aankunnen op circuit... toch een zware belasting ofwel is mijn turbo een zwakke tussen alle anderen :D 8)


Hai Pef, Ik had dit vernomen op een ander forum, ben effe aan het spitten. Ik heb vooralsnog geen problemen ondervonden met de tip, ook niet op het circuit. Wat voor problemen heb jij? en wat voor mogelijkheden zijn er voor aanpassing op de tip voor hogere vermogens?


01 jan 2009 16:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Ik was ook zo, had de turbo nog maar net en er moest meer power inkomen met al de rest erbij. Je had jeroen zen turbo waar ik zo naar opkeek. Die had het gewoon wat een beest!
Na een nuchtere klap met MichM3... die heeft me met de voeten op de grond gezet. Hij liet me verstaan of het niet beter was een eerst de 420pk vermogen te beheersen. Maar dan echt ermee te kunnen rijden. Het verschil met op een rechte lijn optrekken een versie normaal (zoals de mijne) tegenover eentje van jeroen (het beest) zal zo groot niet zijn. En ik wil dat wel aantonen.

De extra pk's voor circuit? Allemaal leuk, maar what's in the number... Veel sneller zal je niet kunnen gaan, als het al sneller zal gaan?

Kwestie van een uitlaat, dat kan ik aanraden... De turbo origineel is veel te stil. Bruluitlaat is zoveel cooler. Ik heb de europipe steken, en als je wil kan ik die altijd demonstreren.
Weet ook niet of je Zandvoort nog kan herinneren graaf :wink: Was toch een herrie uitlaat hé :wink:
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 16:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
ben effe aan het zoeken gegaan op het 6speedonline forum waar ik naast PF veel vertoef. Bizarre gasten die amerikanen maar je kan er wel veel info vandaan halen.
Het lijkt toch dat de tip zeker tot 600pk standaard geen problemen hoort te geven en ook beduidend sneller is dan de handbak.
http://www.6speedonline.com/forums/996-turbo-gt2/148759-well-done-996tt-tip-paddle-shifters-2.html


http://www.6speedonline.com/forums/996-turbo-gt2/138805-tiptronic-i-am-missing-something.html


01 jan 2009 16:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Och jeroen... kwil niet slecht laten overkomen :D Maar die tiptronic is eerst al ontwikkeld door Mercedes. Het AMG gamma wel te verstaan. Op hun 5.0L motoren konden ze geen goede manuele bakken maken die al het koppel overbrachten. Hebben ze de automaat gaan ontwikkelen dat alleen deze nog verkrijgbaar was op de AMG modellen.
De bak zelf is geen bezit van mercedes en porsche heeft die overgenomen om voor de turbo te gaan ontwikkelen.
De technische details weet ik niet allemaal Jeroen, maar er worden wel degelijk mechanische aanpassingen gedaan om de 5-bak te versterken om meer koppel aan te kunnen van de k24 turbo's. (op x50 pack)

Over de mijne, ik heb een nieuwe tiptronic steken sinds augustus. Als ik echt zeer ruig ga rijden. Maar echt ruig, dat het asphalt uit de weg getrokken geraakt krijg ik wel eens de "gearbox failure" foutmessage. Kan ik haar weer 2 min op kant zetten om de computer te resetten. Anders gaat die in noodloop. Enkel de 4e shift.
Binnekort ga ik wat aanpassingen(versterking) laten aanbrengen waar nodig. Ik post een verslag... met details Jeroen.
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 16:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Jeroen, Amerikanen moeten zich bezighouden met muscle cars. Van eurpeese wagens hebben ze geen verstand :D 8) Die zijn wel goed in nummers. Legend turbo's +zoveel pk en volle upgrades. Ik zie altijd veel numbers, maar wil eens zien welke van die autos echt beter op circuit presteren.
Natuurlijk is er vermogen winst, dus sneller op een recht stuk. Zoals de uwe. Daar is geen discutie over!
Ik zeg gewoon na men problemen, en met die nieuwe bak toch ook hier en daar een alarm van overbelasting krijg... weinig vertrouwen heb in al die vermogenswinsten op een standaard turbo :wink: En van de motor ben ik heilig overtuigd dat die het aankan... maar die tiptro doet me zwaar twijfelen.
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 16:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Graaf schreef:
PEF schreef:
ofwel is mijn turbo een zwakke tussen alle anderen :D 8)


laten we dat hopen pef :wink: maar wat heb je zelf aan laten passen dan en wat heb je voor problemen met de tip



Ik heb geen aanpassingen laten doen behalve de europipers :wink:

Het is zo dat bij de diagnose van de panne (toen kon ik niet meer rijden) De olie volledig verbrand was en een probleem met de filter was ontstaan. Goeie tip!!!!! Laat die vervangen voor 100000km en de boiteolie ook.

Ik heb nu met de turbo een 20000km zonder enig problemen kunnen rijden. Maar de versnellingsbak heeft het dan toch eens begeven. Nu staat er ondertussen een nieuwe onder. Alles nieuw, normaal geen problemen maar helaas heb ik al 3 maal foutmelding gehad van "gearbox failure"
Elke maal als ik wel sportief aan het rijden was... volle vermogen.
Schets van laatste situatie: Zonder psm. De acherwielen braken uit en om te corrigeren gas bijgegeven tot 6000-7000 toeren. Als ik erna terug wou opschakelen naar 3e ging ze in noodloop... 4e shift en vast. Dan gaan er wat lichten flikkeren maar je kan wel nog rijden. van 0 - 120 om in de garage te geraken. Heb ik ook gedaan... Diagnose van Porsche Penders Luik: Niets aan de hand, klein foutje. We hebben die gewist. Je kan perfect verder rijden. Maar als je nog eens voorhebt terugkomen, we bewaren de gegevens. Ik heb 2 jaar garantie op de nieuwe bak dus ik rij verder. Heb ondertussen een dikke 29000kmers gereden met de Turbo sinds aankoop. (1.5j terug)
Ik vertrouw die bak niet meer en daarom dat ik ze wil laten versterken omdat ik toch nog trackdays ga doen.
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 17:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Graaf, is niet om je bang te maken hoor!!!! Maar ik zeg wat ik heb voorgehad.

De turbo met tiptronic is een prachtige machiene en mooie combinatie.(Al is men volgende wel een manuele) Maar mijn standpunt is gewoon dat ik niet meer geloof dat die upgrades allemaal goed zijn voor de belasting op standaard onderdelen.
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 17:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Newt schreef:
ben effe aan het zoeken gegaan op het 6speedonline forum waar ik naast PF veel vertoef. Bizarre gasten die amerikanen maar je kan er wel veel info vandaan halen.

http://www.6speedonline.com/forums/996-turbo-gt2/148759-well-done-996tt-tip-paddle-shifters-2.html


http://www.6speedonline.com/forums/996-turbo-gt2/138805-tiptronic-i-am-missing-something.html



Hierover moet ik mijn mening toch herzien, staat veel info op. Thx jeroen! :D
(maar ze zwieren snel pks rond je nek :wink: )
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 17:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
PEF, ik begrijp dus dat je een andere tip-bak erin hebt zitten. Wat is de reden dat je deze vervangen hebt?. Ik heb al verschillende keren met turbo flink huisgehouden op het circuit gedurende langere tijd. Daar kwamen bij mij juist 2 zaken naar voren. Namelijk de toch onvoldoende remmen bij dit vermogen en het onderstel wat te comfortabel is. De remmen heb ik opgelost door de GT3 RS remmen erop te zetten. Onderstel laat ik voor wat het is. Het is immers wel zo dat de 996TT toch een sublieme GT is en geen circuittijger. Dat probleem heb ik recentelijk ook oplost door de aanschaf van de 996 GT3 RS. Ik moet zeggen dat wanneer je de GT3 RS rijdt de Turbo toch wel een erg makkelijke en toegevelijke auto is.

Wat je kan vervangen door de tiptronic:
http://www.evoms.com/marketplace/ViewProduct.asp?Now=1%2F1%2F2009+6%3A31%3A17+AM&ProductID=%7B710EA6CC%2D05D4%2D4D6D%2DB2BD%2DDE1C77F9C60E%7D&OrgID=%7BCA5E16BC%2DD877%2D4137%2D8237%2D7EB9084DD3D8%7D&ParentID=%7B54EDE288%2D22B5%2D45C3%2D83AB%2DB002C337C06B%7D&Curr=%7B54EDE288%2D22B5%2D45C3%2D83AB%2DB002C337C06B%7D


01 jan 2009 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
PEF schreef:

De extra pk's voor circuit? Allemaal leuk, maar what's in the number... Veel sneller zal je niet kunnen gaan, als het al sneller zal gaan?


Het zal ook niet mijn bedoeling zijn om richting de 700 te gaan zoals ik al schreef. Maar wat meer is toch gewoon leuk. Waarbij je het inderdaad niet moet doen om op het circuit sneller te gaan. Daar telt de persoon achter het stuur. Ik heb met mijn 964 ook vuurspuwende GTR34's ver achter mij gelaten...

Zelf zal ik iig meer geld uitgeven aan onderstel en remmen dan meer vermogen.


01 jan 2009 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Volgens de diagnose was mijn originele bak beyond repair en hebben ze die moeten vervangen. Ik denk zelf dat ze die niet open hebben gedaan om te zien wat er juist mis was gegaan. Maarbon das allang gedaan.

De turbo op circuit geeft een goede buffer en plakt serieus goed aan de baan! De 996GT3 RS zal zeker volledig anders rijden en zal zeker geen toegevingen doen zoals de turbo... das normaal.
Ik ben er ook nog niet gans uit omwille van het tracken een GT3 erbij aan te schaffen. Maar momenteel doe ik het toch nog met de turbo.

Ik wou gewoon aantonen dat na wat performante prestaties toch wel één en ander mis kan gaan met de standaard "maar" 420pk. Dus geloof ik niet echt dat de tiptronic zonder probleem de 600pk aan zou kunnen. Natuurlijk wel met gewoon rijgedrag en af en toe die bijkomende optrekbeurten zoals met een rondrit. Maar dat is een volledig andere situatie.

Op Zandvoort heeft de turbo toch een uur of 3 serieus afgezien en goed volgehouden. De remmen begonnen wel af te zien na 10 toertjes. Dan af en toe kleine pauze van 10min ingelast en konden we aantal toertjes verder. Bijkomend stond mijn bandendruk ook nog veel te hoog...
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 20:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Devils son schreef:
Zelf zal ik iig meer geld uitgeven aan onderstel en remmen dan meer vermogen.


:D das wat ik bedoelde, en daar ging het int begin ook niet om... I know. Maar wil graag aantonen wat mijn bevindingen waren over het extra vermogen tegenover de standaard 420paardjes met tiptronic :wink:
btw 964s zijn standaard al bijna trackbakken 8) Mits kleine aanpassing super snel on track. I love them 8)
Met MichM3 zijn 964RS op spa gaat het ook supervlot, komen niet veel wagens aan te pas!
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 20:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
phew...tijd voor een Turbo-meeting denk ik... :wink:


01 jan 2009 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
is helemaal waar, alleen de versneling verslaving van 60 naar 120 is zoooooo errrug..... :D :D .. Dus wil je eigenlijk elke keer iets meer. Versnelling uit de audi S is ook erg plesant.

check...http://nl.youtube.com/watch?v=43g5Oskla68


01 jan 2009 21:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Turbo power :D :wink:
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


01 jan 2009 22:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
danoontje powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


02 jan 2009 0:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
wat denkt u ? :

De software optimalisatie resultaten
Voor 911 996 3.6 BI TURBO 420 pk :
Het vermogen stijgt van 420 pk naar 465 pk. Het koppel stijgt van 560 Nm naar ruim 717 Nm.
gemeten acceleratietijd van 0 naar 100 km/uur na tuning is 4
seconde.In de tussenacceleratie van 80 naar 120 km/uur zal de verbetering groot zijn. De topsnelheid stijgt van 305km/uur naar 315 km/uur.


02 jan 2009 17:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Als je toch gaat tunen zou ik ineens het +80pk pakket pakken...

Is nog ver onder de 600pk dat de tiptronic aankan :D :wink:
_________________________________________
What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...


02 jan 2009 20:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
NB
Bericht 
PEF schreef:
Is nog ver onder de 600pk dat de tiptronic aankan :D :wink:


het is maar een beginnetje :wink: maar ik vind het wel vreemd dat er nergens wordt geschreven hoeveel nm de tip aan kan in plaats van hoeveel pk ?


02 jan 2009 21:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
De vraag is denk ik: hoe lang hoe veel :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 jan 2009 21:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Papendrecht
Bericht 
Graaf schreef:
PEF schreef:
Is nog ver onder de 600pk dat de tiptronic aankan :D :wink:


het is maar een beginnetje :wink: maar ik vind het wel vreemd dat er nergens wordt geschreven hoeveel nm de tip aan kan in plaats van hoeveel pk ?


en anders even een wat sterke converter erop mikken.... :D

Of anders andere turbo's 16/24 of revisie 16/16 of nog mooer de K28...


02 jan 2009 22:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Devils son schreef:

Nou, met alle respect, maar de 996 turbo is poeslief, ondanks de schep vermogen.

Is het nodig? Nee. Is het leuk: ja.


Hij (denk ik ) schreef ook
Citaat:
Zelf zal ik iig meer geld uitgeven aan onderstel en remmen dan meer vermogen.


Dat laatste wil ik onderstrepen , want dat is belangrijker .

Maar een 996 turbo poeslief :?: Kan je of U dat mij uitleggen . :?:
En als u een 964 rijdt (dacht ik ) is het de electronica . :?:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


02 jan 2009 22:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
jeroenoop schreef:
Devils son schreef:

Nou, met alle respect, maar de 996 turbo is poeslief, ondanks de schep vermogen.



Maar een 996 turbo poeslief :?: Kan je of U dat mij uitleggen . :?:

Ik denk dat onze diable bedoelt,dat een turbo op zich geen moeilijke auto is om te rijden en zeer soepel is! Je moet je rechtervoet gewoon onder controle hebben en je aanpassen aan de (weers)omstandigheden :lol:
_________________________________________
Een vriendelijk woord kost niets!
www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA


03 jan 2009 0:24
Profiel Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 226 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Nijmegen, Targa Floriaan


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.