Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 22 apr 2025 14:41

Antwoord op onderwerp  [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche <--> Nissan GT-R 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Begrijp niet dat ik van Nissan/Toyota en Mitsubishi geen sportmodel kan onthouden vanaf 1963 t/m plus minus 1990 , gelukkig kan ik dat van Porsche wel... :wink: Nog maar niet te spreken dat de motor aan de vekeerde kant zit , hoor ik niemand over , onbegrijpelijk :!:

Het japanse spul is niks , was niks en zal nooit iets zijn :bang:

De wijsheid bestaat uit slechts één enkel iets : weten dat een Wijze Rede regeert , ondanks alles en dat is Porsche . :wink:

Ben blij dat ik niet op Japans Kimono Sushi Nikkei Yen Forum zit :mrgreen:

02 dec 2008 9:01
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Amandus toch.Beetje kortzichtigheid is jou niet vreemd. :wink:
Dat jij het niets vindt, accoord,maar credits gaan gewoon naar de GT-R.
Zoals Auke al aangeeft is het een icoon.
Wat de 911 voor velen hier is,is de GT-R in Azië.
Niets meer of minder.
Bekende van me heeft zo'n apparaat besteld, ik ben iig.heel erg benieuwd hoe dat rijdt.

02 dec 2008 10:32
Profiel
Bericht 
Hmmm of dat met kortzichtigheid te maken heeft , dat is dan ook weer kortzichtig 8) Ligt er maar net aan waar de interesse ligt , hier evenzo heb ik me nooit bezig gehouden met de Rijzende zon Iconen ! i dont care! er worden er 5 afgeleverd op NL bodem naar wat ik weet , 1 daarvan gaat bij mij voor de lens komen, zal dan ook trachten het pedaal in te trappen ! :wink:

02 dec 2008 10:51
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Wat ik overigens niet helemaal begrijp is de nadruk op "snelheid voor weinig". Als dat zo enorm belangrijk voor je is, dan is een Ariel Atom weer nog geschikter. Natuurlijk is die auto ook net wat anders gebouwd... maar goed, daar zit ook het prijsverschil tussen de GT-R en de Porsche. Anders gebouwd. Zo betaal je ook meer geld voor een BMW dan voor een Skoda, ook als die BMW niets sneller is.

02 dec 2008 11:16
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
ben er ook niet voor in de markt, maar kan wel waarderen dat ze goede auto's kunnen bouwen.. de evo's, wrx-en zijn erg gaaf om te rijden, zeker voor het geld..

ik heb begin jaren 90 de nsx een keertje mogen rijden en moet je zeggen (op dat moment zeker) een absolute top auto.. had gevoelsmatig wel 300 pk meer kunnen hebben qua onderstel !

rs-r ik ben ook benieuwd hoor !

gr

Steef

02 dec 2008 11:21
Profiel
Groningen
Bericht 
zuugnap schreef:
er worden er 5 afgeleverd op NL bodem naar wat ik weet

Zijn al 35 verkocht en de dealer hoopt (..) er dit jaar 50 af te zetten.

02 dec 2008 13:36
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Begrijp die soap rond de GTR en de 911 Turbo/GT2 helemaal niet. Beide bevinden zich in andere segmenten en ik vermoed dat niet veel aspirant kopers beide overwegen en tegen elkaar zullen afwegen. Denk dat de GTR in Europa, als snelle en volwaardige vierzitter, eerder een concurrent voor de M3 zal zijn. En in de VS zou hij wel eens het leven van gelijk geprijsde C6 Z06'en kunnen zuur maken...

Persoonlijk lijkt het me wel een leuke auto om elke dag in te vertoeven (zeker als er nog iets rauwers zou zijn voor in het weekend). Een rode mogen ze hier altijd voor de deur komen zetten.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Als men erover nadenkt doet Nissan net hetzelfde als wat Porsche deed in de jaren '60 - '70 tegenover de toenmalig gevestigde orde (Ferrari). Ze verrassen met een snellere, goedkopere, meer geavenceerde maar minder emotionele sportwagen! Maar net zoals toen weinig Ferraristen hun merk verlieten denk ik dat dit nu evenmin het geval zal zijn.

02 dec 2008 16:05
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Wat is een icoon?
Het spraakgebruik noemt iemand of iets een icoon, die een voortrekkersrol inneemt voor een hele generatie of voor een hele beweging, die de tijdgeest vertegenwoordigt in zijn of haar persoon en tegen wie wordt opgekeken en die bewierrookt wordt.

Sorry amigo's , wat de GTIR ook kan of doet , maar de defenitie van Icoon kan ik hem niet geven . Moet ie echt nog even een generatie oefenen 8)

02 dec 2008 16:35
Profiel
PF #911
België
Bericht 
Vrees amandus dat de GTR net aan al die voorwaarden voldoet :? . Qua technologie heeft hij zeker een voortrekkersrol, en hij vertegenwoordigt met verve de Playstation generation die tevens naar hem opkijken. En bewierrookt wordt hij door de voltallige autopers. Had hem nooit als icoon bekeken, maar nu je met die definitie komt aanzetten.. :wink:

02 dec 2008 17:02
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
Ik zal de Play Station gen maar niet vertellen dat ze ook andere iconen maken zoals bv Nissan Micra en Nissan Note :) :D :lol:

02 dec 2008 17:07
Profiel
Westervoort
Bericht 
Je begint een beetje Fa***r-trekjes te krijgen Amandus...

02 dec 2008 21:14
Profiel
Timeless
Bericht 
Vond ik ook al , ik hoop niet dat ik net zo maf ga worden ......zou het aan het forum liggen of aan het merk Porsche of heb ik gewoon een slechte dag ...
ben abuis .

Vind Nissan prachtig ook Mitsubishi en Toyota , inderdaad zijn iconen . Sorry iedereen :cry:

02 dec 2008 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Nu hoop ik alleen niet dat we volgende maand onder je avatar dit gaan zien:

Prius ex 997 S ex 911SC ex 993 ex Cayenne S ex 996R
Amstelveen

:wink:

02 dec 2008 21:29
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Nah, de GT-R is inderdaad wel degelijk een icoon, maar niet voor de generatie die hier vooral rondhangt ;)... Heeft te maken met leeftijd he ;)....

Veel voor weinig -> Impreza/Evo/GT-R (in die volgorde van prijs!)
Veel voor veel -> Ferrari/Lambo/Paginni

Gulden middenmoot en daarom zo populair bij Nederlanders: Porsche ;)

Dat Porsche een icoon is, staat over de hele wereld vast. Ik zeg altijd maar zo, als iets een "Porsche-killer" is, betekent dat, dat Porsche in een hoger en beter aanzien staat en dat er dus nog altijd tegen Porsche opgekeken wordt :cheesy:

02 dec 2008 21:38
Profiel Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
paSCal schreef:

Gulden middenmoot en daarom zo populair bij Nederlanders: Porsche ;)

Dit soort teksten acht ik klachtwaardig! :evil:

02 dec 2008 21:40
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Lezen met een glimlach joh, het is altijd hetzelfde toch?
Ook hier: "Nee, die zijn veel te duur, veel te weinig waar voor je geld"... Of anders: "Nee, dat gaat wel hard enzo, maar nul uitstraling, niks voor mij!"

Ergo, gulden middenweg ;) (gniffel)

02 dec 2008 21:56
Profiel Facebook 
Bericht 
Ik geraak verdrietig zo...

Het was niet serieus bedoeld overigens.

02 dec 2008 22:07
Profiel
Timeless
Bericht 
Een zwaluw in de lucht maakt nog geen zomer . Daarom ook zo'n groot liefhebber van Porsche . Bewijst al ruim 40 jaar dat het zomer is . Heb zelf een Sub WRX gehad , niet stuk te krijgen heb , fantastisch :!: Maar oh wat was ie lelijk. Dat heb ik helaas met de Japanners , voelt niet / ruikt niet / geen mooie billen . Dat vind ik zo knap van Porsche alle achterkanten vind ik mooi , het spatbord bij de achterwielen klopt altijd . Altijd fijn om naar te kijken en het verveelt nooit . Geen enkele Porsche verveelt ooit , ze zijn allen mooi en altijd weer beroert het mij in mijn diepste van mijn ziel als ik de motor start . Dat gevoel , dat beroeren zal ik PERSOONLIJK nooit met een Japaner gaan voelen . Hoeveel PK's en hoe goed deze ook is , of ie nou GT-R of 350Z of WRX of EV0 25 genaamd is .....voor mij niet .... ik dien een andere god , de Zonne God :cry:

Afsluitend hoop ik niet dat TRABANT straks een soort GT-R gaat maken gaat het feest weer beginnen :lol:

02 dec 2008 22:18
Profiel
Bericht 
Ik ben ook niet erg van de Japanners, er zijn echter een aantal uitzondering:

LJ80
EVO IX
EVO XIII
WRX STI 2006
Skyline R34
SJ413
SJ410
Jimny

02 dec 2008 22:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht 
Vandaag in het AD: "Nissan gaat Porsche te lijf"
http://www.ad.nl/autowereld/2883130/Nissan_gaat_Porsche_te_lijf.html
en
http://www.ad.nl/autowereld/2883132/De_opmars_van_de_Japanse_snelheidsduivels.html

"Porsche reageert gelaten: ,,Het is wel eens goed als we worden aangevallen. Dat houdt ons scherp en biedt ruimte voor versnelde aanpassingen,’’ vindt een woordvoerder."

03 jan 2009 22:40
Profiel
Timeless
Bericht 
Blijft Japans plastic Fantastic :sick:

03 jan 2009 22:44
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Tja, Japans... technisch geavanceerd, snel, hoge kwaliteit. Maar evenveel emotie als bij een koelkast of een wasmachine. Als een auto niets meer dan vervoer zou zijn, kocht ik een Japanner.

03 jan 2009 22:58
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
De enige japanner (ook een copie, maar dan een goede) die karakter heeft is de MX-5!

03 jan 2009 23:07
Profiel
Timeless
Bericht 
Ikke nog liever een Union fiets :lol: :lol:

03 jan 2009 23:07
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Tuurlijk, heb destijds voor het geld van een oude MX-5 een 944 gekocht, maar ik wilde de Japannisten vanavond een beetje een goed gevoel geven.

8) 8)

03 jan 2009 23:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 113 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende