Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:50



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
versnellingsbak 901 / demontage 914 bak 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht versnellingsbak 901 / demontage 914 bak
Om wat beter inzicht te krijgen in mijn 901 bak heb ik enkele 914 bakken aangeschaft, daarnaast zijn extra onderdelen altijd makkelijk, om dat ik de status van de bak van mijn vader ook nog niet ken.

TOTMBO berreid gevonden om de keuken af te staan, maar welk lekker worsten broodjes gekregen :wink:

maar voor de visueel ingestelden onder ons hierbij enkele plaatjes

heb de tussen plaat met de assen verwijderd, op de zaak even speciaal gereedschap maken zodat ik de bak kan blokkeren om de twee bouten op de assen te lossen maar dat komt volgende week

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


04 jan 2009 13:53
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Tweede foto staat op zijn kop .
Wel duidelijk te zien aan deze foto dat het een 914 bak is, ook al had ik de eerste foto en tekst er niet bijgehad. En waaraan is dat te zien :lol:




.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


04 jan 2009 13:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
positie van het dif omdat het de andere kant opdraait :?:
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


04 jan 2009 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
:res:





.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


05 jan 2009 22:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2,2 t TargA en Coupe 1971, EX 944 targa II 1985, boxster in opbouw
Bericht 
echt verslavend om de techniek te bestuderen :lol:

de aan drijf assen geblokkeerd, middels eigenlijk 2 strips van staal welke als hefboom fungeren en dan een balkje er tussen om de bak niet te beschadigen.

der twee hefbomen lopen vast op het balkje en zo kan je met een diepe 30mm dop, speciaal even aangeschaft (hazet) de borg moer even los draaien immer de as staat stil.

De diepe dop is nodig omdat aan de moer het fragiele asje van de snelheidsmeter zit.

door dat ik zondag aan het spelen ben geweest met het in en uitschakelen

was ik vergeten hem in een andere versnelling te zetten zodat de andere as welke los moet vrij draaide.

gelukkig had ik 2 pijpjes gemaakt zodat de tussenplaat makkelijk los maar ook weer goed vast op zn plek kon

het was min 12 in de schuur, maar was wel leuk.

de dogtheeth van 1 heeft wat slijtage evenals de synchro, de synchro van 2 is net ingesleten, maar de dogteeth hebben hier nog weinig hinder van gehad.

overige versnellingen zien er goed uit.

nu weer even mijn bijbel raadplegen en opwarmen.

moet nog wel even tandwiel trekkers hebben of hier zelf iets op maken.




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
http://www.HVK-hogere-veiligheidskundige.nl


06 jan 2009 23:04
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.