Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:33

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Navigeren zonder PCM 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Navigeren zonder PCM
Mijn 996 is uitgerust met het Bose Hifi pakket en vervangen van de CDR23 is daardoor erg lastig en eigenlijk ook wel zonde.

Heeft er iemand anders een fraaie (externe?) navi oplossing in zijn 996 bedacht?

Ben erg benieuwd! Fotos ook errug welkom!

04 jan 2009 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Ik bel en navigeer met de Nokia E71 + MCGuider. Dit is echt een perfecte oplossing. Ook handig als je de laatste paar honderd meter te voet moet afleggen. :wink:

04 jan 2009 20:50
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Navigeren zonder PCM
joep schreef:
Mijn 996 is uitgerust met het Bose Hifi pakket en vervangen van de CDR23 is daardoor erg lastig en eigenlijk ook wel zonde.

Ik vind het Bose systeem niet bepaald geweldig klinken...

04 jan 2009 22:22
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Op die "tip" zat Joep te wachten...

04 jan 2009 22:31
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht Re: Navigeren zonder PCM
Devils son schreef:
joep schreef:

Ik vind het Bose systeem niet bepaald geweldig klinken...

Dan heb je nog niet gehoord hoe het in mijn P klinkt...:roll: :wink:
En dat was toentertijd toch redelijk... :?: :?:

04 jan 2009 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht navi
Denken jullie dan dat het geluid zónder die versterker niet noemenswaardig minder is dan met versterker? Of wordt het geluid juist meer door andere elementen, bijvoorbeeld de boxen, bepaald.

Ik vind het echt een lastige afweging!

04 jan 2009 22:47
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Nicolò schreef:
Op die "tip" zat Joep te wachten...

Dat weet ik niet. Ik suggereer slechts dat het wellicht de moeite waard is om ook opties zonder het in stand houden van Bose systeem te onderzoeken.

04 jan 2009 22:55
Profiel
Bericht Re: navi
joep schreef:
Denken jullie dan dat het geluid zónder die versterker niet noemenswaardig minder is dan met versterker? Of wordt het geluid juist meer door andere elementen, bijvoorbeeld de boxen, bepaald.

Ik vind het echt een lastige afweging!

De vraag die je je moet stellen is wat je exact wil. Natuurlijk is het geluid met versterker beter dan zonder versterker. Ik zal zelf het bosesysteem onmiddellijk vervangen door een echt goed systeem. Ook PCM zal ik eruit mikken, geen systeem waar ik op zit te wachten.

Alle waar is natuurlijk naar zijn geld. Als je het geluid goed genoeg vindt is zoeken naar een tweedehands PCM systeem de moeite waard.

04 jan 2009 22:57
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Kan alleen maar onderschrijven wat Devils son schrijft. Het Bose sound pakket is goed maar zeker niks bijzonders. Als high-end audio liefhebber ben ik misschien te verwend maar ik had er persoonlijk meer van verwacht.
Om het nu te vervangen is voor mij ook weer geen optie want daarvoor draai ik te weinig muziek in de Porsche. Soms even 10 minuutjes maar meestal rijd ik met de radio of cd echt als achtergrond geluid aan en om dan een hele investering te gaan doen vind ik onzinnig.

Vervanging van de navigatie... tsja ik weet het niet zo. TT doet het best aardig maar ik houd niet van al die losse toeters en bellen in de auto.

05 jan 2009 0:24
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]