Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:53

Antwoord op onderwerp  [ 315 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 

Wie rijdt er momenteel met winterbanden?
Poll eindigt op 11 jan 2009 18:34
Ja, ik rijd met winterbanden in de winter 29%  29%  [ 42 ]
Nee, ik rijd niet met winterbanden in de winter 33%  33%  [ 48 ]
Alleen van en naar de wintersport 2%  2%  [ 3 ]
Ja, maar niet onder de Porsche 23%  23%  [ 33 ]
Ik rij helemaal geen Porsche in de winter 13%  13%  [ 18 ]
Totaal aantal stemmen : 144

Wie rijdt er in de winter met winterbanden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht Wie rijdt er in de winter met winterbanden?
Uiteindelijk heb ik zelf geen winterbanden voor de Boxster aangeschaft omdat ik weinig KM maak van de winter en dan vooral op de hoofdwegen. Dit is geen goed argument, dat weet ik, want je hoeft gladheid of sneeuw maar 1 keer te treffen. Ik blijf dus twijfelen.

Daarnaast ben ik benieuwd naar julie argumenten (wintersport, w.w. verkeer, te duur, P komt niet buiten, etc.) om het wel of niet te doen.

04 jan 2009 18:34
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
leaser wel en erg tevreden. 911 niet - te weinig winter kilometers.

04 jan 2009 18:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bericht 
Kun je de poll niet iets uitbreiden?

Ik rij namelijk alleen op winterbanden als ik naar de wintersport ga...

Of wanneer er heeel veeel sneeuw in nederland ligt :mrgreen:

04 jan 2009 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Aanpassen poll lukt niet meer... helaas. Maar je hebt ze in ieder geval. Waarom niet standaard in de winter eronder?

04 jan 2009 18:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Winterbanden op de dagelijkse kilometervreter (530d Touring) en eveneens op de 993. Op laatstgenoemde omdat ik nog wel eens Duitsland induik en dan is een setje winterbanden wel handig (buiten de bekende voordelen (grip) van een winterband natuurlijk). De 964 komt in de winter zijn hol niet uit dus die staat gewoon op zijn normale sloffen.

Laatst bijgewerkt door Cuprohr op 04 jan 2009 18:56, in totaal 1 keer bewerkt.

04 jan 2009 18:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Laat ik het nuanceren.
Op de gezinsauto (geen Cayenne) zitten 's winters winterbanden.
Op de 911 niet, maar zodra ik mijn tweede setje Fuchsen op heb laten knappen (kan nog heel lang duren) ga ik ook met de 911 's winters met winterbanden rijden.
Ik hoop dat ik dan ook van dat winerse gehuppel van de 911 af ben (bij sterke stuuruitslag).

04 jan 2009 18:54
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Nog meer nuance: Op de DD zitten AllWeather banden (zeggen ze)
Op de P993 alleen zomerbanden....met sneeuw rij ik er echt niet mee.
Wat ik daarmee wel merk, is dat bij vrieskou de banden erg stug worden bij uitrijden uit de oprit. Is na een aantal kilometers overigens weer weg (ie als de banden warmer worden)
Op de PTarga zomerbanden, daar probeer ik alleen open mee te rijden 8) en die staat nu in de winterstalling.

04 jan 2009 19:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bericht 
Anton schreef:
Waarom niet standaard in de winter eronder?

De winterbanden zijn een stuk smaller (schijnt een voordeel te zijn :mrgreen: ) en zitten op velgen die ik minder mooi vind onder de auto. Ik monteer ze daarom alleen als ik 100% kans op sneeuw heb

Veiliger is de 'winterperiode' de wielen eronder houden... maar waar trek je de grens... Het is ook veiliger om bij 5mm profiel mijn zomerbanden te wisselen voor nieuwe, toch doe ik dat niet. Het blijft een afweging tussen (schijn)veiligheid en het bedrag wat je daar voor over hebt.

Persoonlijk vind ik een beetje gezond verstand belangrijker als een set winterbanden.... af en toe zie je onder 'winterse omstandigheden' mensen voorbij stuiven... :roll:

04 jan 2009 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
Bericht 
op de 964 en de DD s'winters altijd winterbanden,deels omdat ik met de P op wintersport ga maar het scheeld ook echt heel veel grip bij koud nat weer ook al omdat de winterbanden smaller zijn.

04 jan 2009 19:28
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Heb nu voor het eerst winterbanden op de Lexus.
Je kan niet meer anders als je op wintersport naar Oostenrijk gaat.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

04 jan 2009 19:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
@ Olaf : thanx. :mrgreen:

Onder mijn DD zitten ook winterbanden. Voor het eerst dit jaar, met name omdat we met de kerst naar Duitsland zijn geweest. Het geeft me het gevoel van meer tractie en betere remmerij. Vandaar het twijfelen of ik dit ook onder de Boxster moet doen. Er zIt een prijskaartje aan vast, maar goed.

Zo stond er bij PC Leusden vorige week een set LM 997 velgen met gebruikte (!) maar goede M+S banden voor 5K...

Laatst bijgewerkt door Anton op 04 jan 2009 19:57, in totaal 1 keer bewerkt.

04 jan 2009 19:52
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ik denk dat je het voor het geld niet hoeft te laten,

als je met je winter banden rijd slijten je zomer banden niet en zal je daar dus langer mee doen.

de meer prijs zit in de velg, koop je wat simplels voor de winter of ga je voor bling bling.

robert

rij nu 4 jaar met deze P in de winter op winter banden.

04 jan 2009 19:56
Profiel WWW Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Niet helemaal mee eens, want die winterbanden zie je als het ware slijten. Zal wel door de zachtere rubbersamenstelling komen.

04 jan 2009 20:02
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ja tuurlijk zal niet echt zo uitkomen maar ik heb 3 winters gereden met pirelli winterbanden, die waren al 3 jaar oud(km onbekend) en ik heb ze meestal vroeg eronder omdat ik het zelf doe en dan liever bij mooi weer dan bij kou.

maar de algemene gedachte is dat het extra kosten zijn maar dat valt best wel mee.

robert

04 jan 2009 20:09
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
nee, maar ik rijd met de smalle 6&7's waar hij mee afgeleverd is.

04 jan 2009 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
Op de 997 wel, en dat is wel zo prettig met anders 305 achter (nu 295 maar met winterprofiel). De rest niet.

04 jan 2009 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carrera II 3.6
Solothurn CH
Bericht 
Uhhmm, winterbanden... de P. = mijn DD (jippie klinkt dat: ik héb niks anders... :oops: ) maar ik vind het in NL toch te weinig winter om daar een speciaal setje voor aan te schaffen. Buiten dat: ik heb ook geen garage of carport om ze op te slaan en de P. slaapt ook buiten. Heeft vanavond dan wel z'n jas aangekregen om tegen ijzel of sneeuw te beschermen. En... wat is er nu leuker dan, ALS er sneeuw ligt... een stuk verlaten terrein of brede lanen op te zoeken en eens een poosje lekker te gaan sturen-met-je-gaspedaal...? SUPERRRR, ja ook "meisjes" kunnen dat, en IK heb er een fluwelen voetje voor! Drrrrifffften....... :P
P.S.: wat zou ik in de NL "zomers" er dan onder moeten leggen? Die met het moesson-profiel?

04 jan 2009 21:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
gewoon het hele jaar door op winterbanden

04 jan 2009 21:40
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
964 is voor mij DD en de keuze voor de wintersport, dus... Ja, winterbanden.

04 jan 2009 22:25
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Turbi schreef:
Uhhmm, winterbanden... de P. = mijn DD (jippie klinkt dat: ik héb niks anders... :oops: ) maar ik vind het in NL toch te weinig winter om daar een speciaal setje voor aan te schaffen. Buiten dat: ik heb ook geen garage of carport om ze op te slaan en de P. slaapt ook buiten. Heeft vanavond dan wel z'n jas aangekregen om tegen ijzel of sneeuw te beschermen. En... wat is er nu leuker dan, ALS er sneeuw ligt... een stuk verlaten terrein of brede lanen op te zoeken en eens een poosje lekker te gaan sturen-met-je-gaspedaal...? SUPERRRR, ja ook "meisjes" kunnen dat, en IK heb er een fluwelen voetje voor! Drrrrifffften....... :P
P.S.: wat zou ik in de NL "zomers" er dan onder moeten leggen? Die met het moesson-profiel?

Weer een misvatting,onder 7 graden Celsius hebben winterbanden zich bewezen superieur te zijn in vergelijking met zomerbanden.

04 jan 2009 23:42
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
in deze neig ik naar "steun de bandenboer, koop winterbanden."

05 jan 2009 0:01
Profiel
Westervoort
Bericht 
RS-R heeft helemaal gelijk.

Winterbanden rijden is niets anders dan gezond verstand gebruiken. Natuurlijk ieder zijn vrije keus, maar ga aub niet het nut van winterbanden bestrijden.

05 jan 2009 0:12
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Bij de aanschaf van de 996 kreeg ik de winterbandenset erbij dus tuurlijk zitten die er nu onder op de originele C4 17" velg. Dan kunnen in de lente de 18" velgen met zomerbanden er onder.

Winterbanden maken echt wel een enorm verschil. Heeft niks met sneeuw en regen alleen te maken maar zoals RS-R al schrijft nog veel meer met de temperatuur. De compound is zachter bij lage temperaturen en geeft daardoor duidelijk meer grip.
Laatst een training gehad om zomer en winterbanden met elkaar te vergelijken op Zandvoort en ik was verrast door het resultaat. Twee gelijke autos waarvan één op zomer en de ander op winterbanden gelijk op laten rijden tot zo 80 km/u en dan vol in de ankers. Dat scheelt gewoon drie wagenlengtes op een nat en koud wegdek. Ook andere proeven lieten duidelijk het positieve voordeel van winterbanden zien bij lage temperaturen. Ik kende de verhalen natuurlijk allemaal erg goed maar om er zo mee geconfronteerd te worden heeft mij wel doen besluiten voortaan alles op winterbandjes te zetten. (in de winter dan :wink: )

05 jan 2009 0:17
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Geen winterbanden op de daily driver, want (op dit moment) geen wintersport, en Nederland kent geen winter. Zie voor mij het nut dus niet zo in.

05 jan 2009 1:13
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Nee, ik moet nog steeds een behoorlijke set zomerbanden aanschaffen. Ik rijd gewoon erg voorzichtig in de winter en houd nog wat meer afstand.

05 jan 2009 1:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 315 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende