Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:24

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Boxster voor minder dan 20.000 euro maar wel meer dan 120K? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
bmc schreef:
Een 987 is ook niet verkeerd alleen zit je dan qua prijs wel ongeveer 10.000 hoger en kom je alweer dicht in de buurt van een 911 996 3.4 en dan begin ik weer te twijfelen, een 911 of een Boxster?

Qua aanschaf ligggen ze misschien bij elkaar in de buurt maar wat onderhoud betreft zeker niet. Een 987 is vrij nieuw terwijl een 996 3.4 alweer een jaar of 10 oud is, dan kun je er vanuit gaan dat er op korte termijn meer kosten aan de 996 zullen zijn dan aan de 987

21 dec 2008 13:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht 
Jawel,

Dan zal ik ook even wat toevoegen.
Ik heb dus in november een boxster 2.5 aangeschaft met 129k op de teller. Onderhoudhistory compleet en AKK gedaan, kwam erg goed uit de test. Dus in erg goede staat. Ik heb hem van de tweede eigenaar gekocht, eerste eigenaar is mij ook bekend. Altijd erg netjes mee omgegaan en garage gestald geweest (ook best belangrijk). Ik gebruik hem ook als hobby wagen en hij staat altijd in de garage en komt alleen naar buiten met mooi weer hi. Zo kan deze prachtige jongen nog jaren mee zonder problemen. Natuurlijk is de kans groot dat als je hem nog jaren rijd er wat kosten gaan komen, is natuurlijk niet nieuw meer.

Wat betreft het verschil met een 2.7, nou dat is niet echt veel, heb in beide gereden en was niet echt onder de indruk, je praat over een paar tienden op 100 en 5k top verschil. Wil je vlot rijden en alles eruit halen dan moet je handgeschakeld gaan, tip is traag !!!!!!!!

Moet zeggen dat hij geweldig rijd en voor mij snel zat is en zou dit geen TAM willen noemen. Ga je dit met bijv een Boxster S of een 996 vergelijken dan is het een ander verhaal. Wegligging is werkelijk ongelooflijk, maar pas op met een nat wegdek, je bent hem kwijt voordat je het weet hi.

Berrie :wink:

26 dec 2008 21:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Leuk om je eerste ervaringen te lezen, veel plezier met je aanschaf en houd de glimmende kant boven :wink:

26 dec 2008 22:54
Profiel
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924
Veenendaal
Bericht 
Dank je hi,

Berrie :wink:

26 dec 2008 23:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
ik ben sinds oktober in het gelukkige bezit van een 98 2,5 Boxster , zonder tussenconsole die ik er inmiddels wel bijgekocht heb, ieder heeft zijn mening maar ik ben gegaan voor deze 2,5 omdat hij pas 67k had gereden. inmiddels 70k wat een heerlijke auto. ben het met Ber eens het verschil wordt pas interessant bij een 3,2 een 2,7 valt wel mee en ik heb liever een frisse 2,5 dan een 2,7 met meer km,s. succes met je zoektocht en als je er een vind met een zwart interieur kunnen we mekaar mischien helpen met het wisselen van de bekleding bij de console.

27 dec 2008 1:15
Profiel WWW
Veenendaal
Bericht 
Kijk Henzel, dat zijn wijze woorden :wink: :wink:
We spreken elkaar !!

Ber.

27 dec 2008 1:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Hoi Martin,

Ik kan me toch niet onttrekken aan de indruk dat je (onbewust) naar een 911 neigt;

1) je wil liever geen middenconsole
2) je wil je stoel verder naar achteren kunnen plaatsen
3) je wil liever een grotere motor dan 2,5 of 2,7

Waarom kijk je überhaupt nog naar een Boxster? Kijk bijvoorbeeld ook eens naar een 964 of een 993!

Veel plezier verder en geniet van je zoektocht!

:D

27 dec 2008 13:41
Profiel
Bericht 
Een 993 gaat niet lukken voor 20.000, een 964 wel. Echter volgens mij hangt daar een heel ander onderhoudsprijskaartje aan.

27 dec 2008 13:46
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht 
Das waar ook, hij heeft 20K euro als limiet. Wellicht dan een 3.2? Het onderhoud is idd wat hoger, maar bij een goede scheelt het ook weer niet de wereld. Bovendien is het ook een andere auto met bijbehorende beleving cq sensatie. (NB niet minder goed of beter). Porsche rijden kost nou eenmaal meer dan een Daihatsu Cuore. (wat overigens ook geen slechte auto is) :)

27 dec 2008 14:02
Profiel
Bericht 
Een 3.2 houdt zijn waarde, een Boxster zakt nog in prijs.

27 dec 2008 16:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
Patrick schreef:
Een 3.2 houdt zijn waarde, een Boxster zakt nog in prijs.

maar overlappen de extra onderhoudskosten de waardevermindering van een Boxster niet? en heb je niet liever een moderne auto? zo veel mensen zo veel wensen.
je eigen keus is voor jou meestal de beste dus succes!

27 dec 2008 22:09
Profiel WWW
3.2S
010
Bericht 
Ik begon ook met een budget van 20K. Dat werd uiteindelijk 32K en daarna nog 4K om alles helemaal naar mijn zin te maken. Dat is mijn advies naar jou. Zorg dat jouw keuze ook helemaal naar jouw zin is, onafhankelijk van gemaakte KM's of verwachte afschijving. :wink:

28 dec 2008 15:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Leuke reacties hierboven, ik heb nog een paar antwoorden op bovenstaand.

1) 20K in dit topic is puur voor de topic naam, om aan te geven dat het mogelijk is, voor 20K een Boxster. Maar het budget ligt tussen de 20K en 30K.

2) Ik neig wel naar een wat lagere KM stand, maximaal zo'n 140.000 Km.

3) De modernere varianten hebben mijn voorkeur, 996 of Boxster, 993 vindt ik ook een super mooie auto maar met een max budget van 30K wordt een goede vinden wat lastiger, kom toch iedere keer weer uit op ongeveer 35K voor een 993.

4) Boxster lijkt me wel een stuk onderhoudsvriendelijker (in de portemonne) in vergelijking met een 996 of 993. Lijkt me ook niet verkeerd en een Boxster 3.2 komt qua snelheid zoals ik heb gelezen aardig mee en is te verkrijgen voor zo ongeveer 30K.

5) Mijn voorkeur gaat uit naar zwart of zilver kleurig (zilver kan zowel de donkere als lichtere variant).

6) Verder wil ik wel graag minimaal een half jaar garantie en het liefst een jaar, desnoods met bijbetaling.

7) Tot slot vind ik een beige lederen interieur wel mooi staan.

Terugkomend op welke porsche? Ik weet het dus nog niet, het mag een 993, 996 of Boxster worden, vindt ze alledrie mooi! Alleen jammer van de "ellende" met de 3.4 motoren in de 996, wat de keuze ook weer lastiger maakt, maar miss met garantie?

Maar blijf het forum en de prijzen goed volgen en wie weet kan ik binnen een half jaar een keuze maken :shock: :oops: :? :? :o

29 dec 2008 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Bericht 
Ik heb zelf een Boxster S uit 2001 in augustus gekocht met 153k op de teller + volledige onderhoudshistorie en goed onderhouden. Nu heeft ie ong. 160k en rijdt perfect.

Ik begon met een budget van 25.000 euro maar besloot een beter exemplaar te kopen en ging ik naar 30.000 euro. AKK gedaan en had kleine dingentjes maar niet noemenswaardig. Heb zelf besloten om een grote beurt te doen bij de Porsche Dealer en tevens alle vier de banden te vernieuwen. Andere kleine dingen (geluidjes e.d.) waar ik me aan ergerde heb ik ook laten doen.

Heb lange (Frankrijk) en korte stukken (weekend Duitsland) gereden en rijd perfect, zelfs na 160k op de teller.

Met andere woorden, ik denk dat de onderhoudshistorie heel belangrijk is en geeft aan dat een goed onderhouden Boxster zelfs met 160k perfect rijd. Wel moet je goed letten op het bekende RMS probleem (zoals eerder aangegeven).

Success met je zoektocht!

04 jan 2009 22:47
Profiel
Veenendaal
Bericht 
Luitjes,

Voor veel Porsche rijders maakt het niet uit of het nu 20 of 30k wordt maar er zijn ook mensen die echt een limiet hebben en gewoonweg niet hoger kunnen gaan. Hier moeten we ook een beetje rekening mee houden wat betreft de info die wij geven.

Dit kwam zo even bij mij op na het lezen van een paar bovenstaande berichten.

Veel plezier met het zoeken, gaat vast lukken.

Berrie

04 jan 2009 23:21
Profiel Facebook 
Omg. Amsterdam
Bericht 
Ik ben zelf nog Boxster zoekende; maar als ik dit topic lees dan is een Boxster best een goede auto?!
Als ik een boxster heb zal die pas als 3e auto zijn (dus puur voor Fun)
en ik zal misschien maar 5000 km per jaar rijden.

En de kosten voor onderhoud ed. zijn ook niet echt beduidend hoog... als ik kijk in vergelijking met mijn Passat W8 4.0L :shock:

14 jan 2009 18:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Betuwe
Bericht 
Dimitri:
Boxster is zeker een leuke/goede auto. Te leuk/goed om maar 5K per jaar mee te rijden!!! Doe eens een rondje alpen (passen rijden) en je zit er al bijna op.

Ber:
Leuke taart in in pacasso-boek!

14 jan 2009 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heren en Dames,

Ik ben er zo langzamerhand uit dat het een boxster gaat worden. Belangrijkste redenen:

- Budget van maximaal 30K en liever nog iets minder (20K tot 30K), dan houdt ik ook nog wat geld over om de Boxster naar wens te maken (Velgen, Zeintop, misschien side skirts en/of een andere voorbumper etc.).

- In dit budget lijkt het mij beter om voor een Boxster te gaan dan voor een laag geprijsde 996 of 993 omdat ik dan meer kans heb op een nette/goede boxster.

- Ik wil een niet te hoge Km stand en graag volledige onderhoudshistorie. met dit budget is dat goed te doen met een Boxster maar met een 996 wordt dat alweer lastiger.

Heb nog wel een vraag over de motoren, zijn deze alledrie qua bouwkwaliteit gelijk? of is er meer uitval waarneembaar bij een 2.5 in vergelijking met een 3.2? of zijn het alledrie (2.5, 2.7 en 3.2) degelijke motoren, mits goed onderhouden?

En kun je voor een beetje meer pit de 2.5 ook goed chiptunen? of wordt dit niet veel gedaan met porsche's?

En in de toekomst, wanneer het budget het toelaat kan ik altijd nog eens gaan kijken naar een 996 GT3 wat ik toch één van de mooiste Porsche's vind, de 997 GT3 nagelaten want dat duurt nog wel even voor die binnen budget komt.

Groetjes,

Martin

15 jan 2009 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Bericht 
Een 2.5 chiptunen zou ik niet doen vanwege de geringe winst. De motor is er niet voor en ik zou hem gewoon origineel houden.

Ik zou persoonlijk voor een 2.7 of 3.2S na 2001 gaan. De kinderziektes zijn dan opgelost, vergeleken met de 2.5 modellen waar soortgelijke problemen optraden als bij de 996 3.4 motoren. Zie je meestal in een advertentie dat er een nieuwe motor is ingezet.

Tevens zijn er kleine verschillen merkbaar in de uitvoering, zoals electrische voor- en achterklep bediening ipv handmatig, ook dashboard is 'beter' inelkaar gezet dan de eerste 2.5 modellen.

Success!!

15 jan 2009 11:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
mod by horn - je hoeft de post erboven niet te quoten :idea:

Een wat jongere auto is sowiezo niets mis mee, en heb ff vluchtig na jouw reactie op autotrader gekeken en zag dat er tussen de 25.000 en 30.000 nog wel redelijk wat keus is aan boxster's van 2001 en jonger.

Het is miss wel verstandiger om 5000 meer uit te geven aan een jongere boxster en de geplande opties (zeintop, andere velgen etc.) eerst uit te stellen. Een goede basis is belangrijker.

Kwam ook weer de "Right Hand Drive" Boxsters van Target Cars tegen die enorm laag geprijsd zijn! Je zou bijna denken aan ombouwen naar "Left Hand Drive" :D

Iemand een idee waarom die auto's zo goedkoop geprijsd zijn?

Groetjes,

Martin

15 jan 2009 14:24
Profiel
Bericht 
Omdat het ombouwen lastig is doordat Porsche de benodigde kabelboom niet wil verkopen en omdat het niet handig is in het verkeer en bij de Mac Drive. :wink:

15 jan 2009 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
mod by horn - je hoeft de post erboven niet te quoten :idea:

Maar er is ook een markt voor "right hand drive" porsche's. Dat was meer de vraag? Waarom deze "Right Hand Drive's" zo goedkoop verkrijgbaar zijn? De vraag naar Right hand drive is kleiner dan left hand drive wereldwijd maar het aanbod zou ook minder zijn.

Groetjes,

Martin

15 jan 2009 17:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Lage pond zal er ook mee te maken hebben

15 jan 2009 20:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 NPC 1687
Amsterdam
Bericht 
Ik weet niet of je snel kunt/wilt beslissen, ik heb mijn 96 boxster ingeruild, hij gaat van het weekend weg. Ik heb een 2005 model gekocht.
Het is een Boxster 2.5 tiptronic met hardtop, zilver met rood leder.
navigatie, CD wisselaar met audiopakket.
Auto heeft 107.000 km gelopen met volledige onderhoudshistorie
Auto ziet er zéér netjes uit.

Laat maar iets horen

15 jan 2009 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster
Betuwe
Bericht 
Chiptunen valt qua resultaat bij een Boxster altijd tegen naar mijn mening. Bij fvd kun je een complete kit kopen (DME, uitlaat, luchtfilter etc) voor meer power. Maar dat loopt in de duizenden euro's. O ja je kunt er ook een 911 motor in je boxie laten lepelen. Kost ietsje meer.
Mag ik vragen wat jouw overweging is voor een Zeintop hardtop?

15 jan 2009 23:53
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende